NAD MDC-DAC VS ekstern DAC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD MDC-DAC VS ekstern DAC

Har planer om å gå til innkjøp av en DAC. Har en NAD c375bee, og får jo da kjøpt NAD DAC som integreres i forsterkeren. -->NAD MDC-DAC-modul D/A-konverter | Hi-Fi Klubben
    Noen som har erfaring med denne? Burde jeg heller gå får en ekstern DAC, eller er kvaliteten på denne god?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville og ha denne, ringte hifi klubben og spurte om han ville anbefale den eller en annen.
    valget ble en annen... :P

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel også an på hvilke krav du har. Har du flere kilder der skal kobles til? Vil du ikke ha en hånd om bak forsterkeren hver gang du skal bytte mellom usb og optisk?
    Argon har jo en model til samme pris, med tre innganger, og optisk er kjekkt å ha om det er en pc du skal koble til, da slipper du støy.
    ARGON DAC1 D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniell
    jeg ville og ha denne, ringte hifi klubben og spurte om han ville anbefale den eller en annen.
    valget ble en annen... :P
    Ok, vanskelig og finne omtaler og tester av denne.Valget ble en mye dyrere? Eller mente de at andre dac-er i samme prisklasse er bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Kommer vel også an på hvilke krav du har. Har du flere kilder der skal kobles til? Vil du ikke ha en hånd om bak forsterkeren hver gang du skal bytte mellom usb og optisk?
    Argon har jo en model til samme pris, med tre innganger, og optisk er kjekkt å ha om det er en pc du skal koble til, da slipper du støy.
    ARGON DAC1 D/A-konverter | Hi-Fi Klubben
    Det med å switche over på baksiden er ikke det største problemet. Blir stort sett mac-en som blir brukt som kilde, og tv-en innimellom når jeg ser film.

Får vel ikke brukt optisk til mac? Må vel uansett bruke USB da? I alle tilfeller vil vel resultatet bli bedre en å bruke minijackutgangen slik jeg gjør pr. nå ..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Mac er det? Du kan jo sjekke i MIDI, nyere Mac har optisk ut via hodetelefon utgangen, du trenger bare en mini toslink til toslink kabel, fås ved Clas Ohlsson for ca 130,-

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Hvilken Mac er det? Du kan jo sjekke i MIDI, nyere Mac har optisk ut via hodetelefon utgangen, du trenger bare en mini toslink til toslink kabel, fås ved Clas Ohlsson for ca 130,-
    Det er en macbook pro 13 fra tidlig 2011. Såvidt jeg kan forstå har denne kominert analog/optisk fra minijack utgangen som du sier. Så da får jeg ta en tur på Clas Ohlson. Så tror jeg bare kjøper den argon Dac-en eller noe, så slipper jeg å være uten forsterker mens den må sendes til sentralverksted for å montere innebygd dac.

Takk for tipset Det er altså betydelig bedre enn å bruke usb?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gikk for en hegel hd2 til 1900kr.