Mitt første surroundanlegg - noen få spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mitt første surroundanlegg - noen få spørsmål

Hei alle sammen. Jeg er i disse dager i ferd med å koble sammen mitt nye surroundanlegg i min nyoppussede TV-stue. Siden jeg er relativt nybegynner med dette har jeg noen dumme spørsmål som jeg håper noen kan svare på:-D Her er mitt oppsett:

TV - LG 60PZ550N
    BR - Panasonic DMP-BD80
    Konsoll - XBOX 360
    Receiver - Onkyo TX-SR607
    Sub - XTZ 99 W10.16
    Frontspeakers - Dynavoice F6
    Center - Dynavoice Magic C-4 EX
    Bakhøytalere - Audio Pro LV2 (trådløse)

Jeg blir å koble DVD-spiller og XBOX med hver sin HDMI kabel inn til forsterker, som på sin side kobles til TV (HDMI). Planen var videre å koble en optisk kabel mellom forsterker og TV, sånn at jeg på denne måten kan velge om jeg vil se på vanlig TV med ordinær TV-lyd eller med anlegget. Slik har jeg gjort det tidligere, da jeg ikke er interessert i surround under nyhetene, men gjerne dersom det går en bra film eller konsert på TV. Problemet er at når jeg har min 60`TV på veggen så lar det seg ikke gjøre å koble til den optiske kabelen i TV`n (for trangt pga utgang bakover). Så her kommer mine spørsmål,

Spm 1) På siden av TV` har jeg de klassiske utgangene; Gul (video) Hvit (L/mono) Rød (R-audio). Kan noen av disse brukes som alternativ til optisk kabel for å gi stereolyd til TV-sendingene? Eventuelt andre ideer / alternativer?