Spotify + Squeezebox touch + squeeze commander + android, funker dette ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spotify + Squeezebox touch + squeeze commander + android, funker dette ?

Hei.

Nå trenger jeg egentlig bare en bekreftelse fra dere som har dette / vet at dette fungerer slik jeg har planlagt. Om jeg har forstått riktig rett og slett.

Holder på med husbygging og har med dette tenkt å få meg ett trådløst system som bruker Spotify. Skal selvfølgelig bruke digital ut på Squeezebox touch til Dacen.

Har Android 2.3 tablet med Squeeze commander app og fruen har også Android telefon med mulighet for samme app. Har forstådt det slik at denne appen styrer Squeezebox touch som en fjernkontroll.

Så til spørsmålene :

1. Om jeg kjøper en squeezebox touch kan jeg da styre Spotify fra android tableten min trådløst ( over wifi ) slik at jeg kun trenger den og ingen pc på. Jeg har jo selvsagt Spotify premium på denne.

2. Dersom jeg kjøper f.eks 2 Squeezebox radioer. En til kjøkken og en til bad, kan jeg da styre disse fra samme tablet med samme program ? Si jeg skulle lage middag på kjøkkenet og ville spille av noe musikk fra denne radioen som er online på Spotify. Går det an å styre disse radioene over wifi med squeeze commander slik at de spiller det samme som "hovud anlegget" ?

Eller fungerer det slik at man må koble til radioen trådløst å spille spotify på de slik. Da kan man i teorien spille 3 forskjellige ting med 2 radioer og 1 squeezebox touch ? .

Ble litt surr det siste spørsmålet men planen er altså slik :

Android + squeezebox touch til hovudannlegg + 2 stk squeezebox radioer som er i forskjellige rom.

Lurer vel egentlig litt på om disse radioene kan "streame" i fra Squeezebox touch.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Ja.
    2: Ja, men du kan berre bruke spotify på ein av enheitane omgangen..

Radioen er lika "klok" som touch, det er berre disp/skjermen som er bedre på touch.

Mitt oppsett er slik:

Kino: Touch
    Bad: Radio
    Kjøkken: Boom
    Soverom: Boom
    Gjesterom: Duet
    Stova: Duet, men der har eg og ein HTPC.

Eg styrer alt via min Iphone og Ipad.

Fyr i veg om du har fleire spørsmål.. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    2: Ja, men du kan berre bruke spotify på ein av enheitane omgangen..

Du kan spille av spotify på flere enheter om gangen hvis du synker enhetene. Begrensningen ligger vel i at du ikke kan være "pålogget med flere enheter".

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt oppsett er 1 stk SB touch + to stk SB Radio m/Wimp - styres med iPhone/iPad.

Disse kjøres alle trådløst, men vær obs på at dem ikke har veldig gode antenneforhold hvis dem plasseres langt unna WiFi-routeren.

Du trenger ingen PC påslått for å bruke disse med Spotify, men for å lage og redigere spillelister så må du nok logge deg på med PCen. Avspillingen av allerede lagrede spillelister samt søk etter spor og album fungerer naturligvis.

Jeg kan med Wimp synkronisere alle tre spillerene slik at dem feks spiller likt fra samme spilleliste, eller jeg kan enkelt splitte dem opp slik at jeg kan spille samtidig på alle tre med feks tre forskjellige spillelister, og det fra samme konto på Wimp. Dette er kansje i motsettning til Spotify, eller??

Når det er sakt så sliter jeg litt med å synkronisere alle tre spillerene, synkronisering av to går veldig fint. Har vært i kontakt med kundeservice og dem sier det er pga begrenseringer i 3.partssystemene - ikke nok båndbredde. Ikke vet jeg, men håper det fikser seg etterhvert.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Takker for alle svar.

Flott att man har så mange flinke folk her på forumet .

Det med syncing av alle 3 samtidig er ikke så viktig for meg alikevell om det ikke skulle gå. Nå er ihvertfall noe i boks med huset

mvh maddie

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Dang nå fikk jeg faktisk ett spørsmål til. Kom på jeg har 2 gode stereo oppsett og kunne tenke meg en squeezebox med digital ut i mitt anlegg nr 2 også.

Så nå er planen 2stk Squeezebox touch ( en for hvert stereo oppsett ) og 2 stk Squeezebox radio'er ( en for kjøkken og en for bad ).

Vil dette fungere like greit ? Anngående Wifi båndbredde skal jeg nok ha den beste routeren som er og oppdrive å plassere mitt i huset.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Dang nå fikk jeg faktisk ett spørsmål til. Kom på jeg har 2 gode stereo oppsett og kunne tenke meg en squeezebox med digital ut i mitt anlegg nr 2 også.

Så nå er planen 2stk Squeezebox touch ( en for hvert stereo oppsett ) og 2 stk Squeezebox radio'er ( en for kjøkken og en for bad ).

Vil dette fungere like greit ? Anngående Wifi båndbredde skal jeg nok ha den beste routeren som er og oppdrive å plassere mitt i huset.
    Ikke noe problem! .

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ikke noe problem! .
    Flott

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden du er midt i bygginga så har du sikkert også muligheten til å få trukket cat6 kabel også - kan være greit hvis du f.eks senere skal utvide med flere aksesspunkter, videostreaming osv.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Sitat Opprinnelig postet av ivara
    siden du er midt i bygginga så har du sikkert også muligheten til å få trukket cat6 kabel også - kan være greit hvis du f.eks senere skal utvide med flere aksesspunkter, videostreaming osv.
    Jepp jeg er faktisk bare i søknadsprosessen. Det med CAT 6 er vel lurt ja, skal spørre mye om slikt etter hvert men det blir nok i en annen tråd .

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stejorge
    Du kan spille av spotify på flere enheter om gangen hvis du synker enhetene. Begrensningen ligger vel i at du ikke kan være "pålogget med flere enheter".
    Korrekt ja. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp, som Skorb skriver ingen problem.

Som sakt så har jeg ingen problem med å kjøre 3stk boxer samtidig med forskjellig musikk, så det fungerer sikkert med 4 også. Problemet oppstår først når jeg synkroniserer flere enn to spillere. Jeg har også prøvd å kable spillerene, altså synkronisering uten wifi, det ga ingen forskjell.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •