Klipsch, Dali eller B&W hjemmekino?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch, Dali eller B&W hjemmekino?

Hei!

jeg er usikker på om jeg skal kjøpe meg klipsch, dali eller B&W hjemmekino.

har sett på disse løsningene

B&W
    DM683
    - B&W HTM61 Senterhøyttaler
    - B&W DS3 Bakhøyttalere
    - B&W ASW610 Subwoofer X2

Klipsch

Eit par RF-83
    En RC-64, senter
    Eit par RS-42, surround
    usikker på subb

Dali
    ikon 6 mk2
    ikon vokal 2 mk2
    ikon sub mk2 X2
    ikon on wall mk2

ønsker et anlegg som låter bra og høgt, vil ha god bass slik at action scenene virker levende

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martinvg
    Hei!

B&W
    DM683
    - B&W DS3 Bakhøyttalere

Klipsch

Eit par RF-83
    En RC-64, senter
    Eit par RS-42, surround
    usikker på subb

Dali
    ikon 6 mk2
    ikon vokal 2 mk2
    ikon sub mk2 X2
    ikon on wall mk2

ønsker et anlegg som låter bra og høgt, vil ha god bass slik at action scenene virker levende
    Etter min mening er jo dette opplagt.... KLIPSCH!!!
    Men, det er jo hver sin smak, så prøv å få lytte på alle tre.
    Og ikke vær gnien på elektronikken :wink:

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

B&W
    DM683
    - B&W DS3 Bakhøyttalere

Klipsch

Eit par RF-83
    En RC-64, senter
    Eit par RS-42, surround
    usikker på subb

Dali
    ikon 6 mk2
    ikon vokal 2 mk2
    ikon sub mk2 X2
    ikon on wall mk2

Nå er jo også klipsch settet i en helt annen prisklasse en nevnte b&w, (bruktpris er jo billigere, men nypris er/var jo en helt annen kategori.

Gikk selv fra rf83 og til 683, og var utrolig skuffet selv om de låt bra, 6mnd senere kjøpte jeg rf83 igjen, og HVIS du liker klipsch lyden, mener jeg at rf82 også er et bedre valg enn 683 til hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Nå er jo også klipsch settet i en helt annen prisklasse en nevnte b&w, (bruktpris er jo billigere, men nypris er/var jo en helt annen kategori.

Gikk selv fra rf83 og til 683, og var utrolig skuffet selv om de låt bra, 6mnd senere kjøpte jeg rf83 igjen, og HVIS du liker klipsch lyden, mener jeg at rf82 også er et bedre valg enn 683 til hjemmekino!
    Ja jeg vet det er i en annen prisklasse, men jeg har får tilbud om å kjøpe klipsch settet for 20 000kr hva reciever og sub ville dere valgt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg vet det er i en annen prisklasse, men jeg har får tilbud om å kjøpe klipsch settet for 20 000kr hva reciever og sub ville dere valgt?
    Onkyo med rotel effekt trinn eller yamaha med emotiva/parasound er gode matcher til klipsch. Mens noe med rør kan vell løfte klipschene til nye høyder men da får du ikke like lett samme trykk i samme prisklasse som transistor effekt

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baggen
    Onkyo med rotel effekt trinn eller yamaha med emotiva/parasound er gode matcher til klipsch. Mens noe med rør kan vell løfte klipschene til nye høyder men da får du ikke like lett samme trykk i samme prisklasse som transistor effekt

Foriktig nå... Onkyo, Yamaha, Emotiva og Parasound er alle herlige til Klipsch, men Rotel? De har jeg ikke god erfaring med på Klipsch...

Forøvrig, rør er fantastisk på Klipsch, men kan ikke sammenligne på prisklasse her. Det blir alt ettersom hvilke lyd han er ute etter.
    Og Klipsch er fortsatt litt kresen på forsterkerne i røravdelingen også, men Audio Valve kan nevnes som gode til Klipsch, basert på egen erfaring

MEN, til hjemmekino er det vel i utgangspunktet best med transistorbaserte forsterkere, som f.eks en god receiver og bruke den som pre og drive evt bakhøyttalerne, og effekt til frontrekken.
    Der kan Emotiva og Parasound med stor letthet brukes, men finnes andre alternativer også, så lytte er de smarteste du gjør, og ikke bare lytte på generelle råd her inne

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W settet vil nok ikke gi deg det du er ute etter. Det spiller bra, men sliter med å følge de andre på volum.

Klipsch pakken vil uten tvil være råest. Men vurder å bytte ned fra RF-83 til RF-63 og oppgrader sidehøyttalerne til RS-62. En Velodyne CHT-15Q(helst to såklart!) vil nok matche disse ganske bra uten at prisen går helt i taket.

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    B&W settet vil nok ikke gi deg det du er ute etter. Det spiller bra, men sliter med å følge de andre på volum.

Klipsch pakken vil uten tvil være råest. Men vurdere å bytte ned fra RF-83 til RF-63 og oppgrader sidehøyttalerne til RS-62. En Velodyne CHT-15Q(helst to såklart!) vil nok matche disse ganske bra uten at prisen går helt i taket.

Geir Arne
    RF-63 er jo også bedre på musikkdelen kontra RF-83, om det er noe du legger vekt på

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    RF-63 er jo også bedre på musikkdelen kontra RF-83, om det er noe du legger vekt på
    Er det altså Klipsch som er den smarte og beste løsningen? føler at alle anbefaler Klipsch, men hvor kan du høre på et slikt annlegg? jeg bor i stavanger

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det altså Klipsch som er den smarte og beste løsningen? føler at alle anbefaler Klipsch, men hvor kan du høre på et slikt annlegg? jeg bor i stavanger
    I Stavanger har du jo Resonans da, som fører bl.a Klipsch, og myye annet snadder, så der kan du jo fort tilbringe dagen

Av andre alternativer er de jo Maxwell Hi-Fi, Hifiklubben og Soundgarden som jeg kommer på nå i farten :smile:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Klipsch.

Og med det oppsettet. En god unskyldning til og innvistere i 2 grome subber som kronen på værket :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1! hørte jeg sikel over 2x svs13 ultra?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Foriktig nå... Onkyo, Yamaha, Emotiva og Parasound er alle herlige til Klipsch, men Rotel? De har jeg ikke god erfaring med på Klipsch...

Forøvrig, rør er fantastisk på Klipsch, men kan ikke sammenligne på prisklasse her. Det blir alt ettersom hvilke lyd han er ute etter.
    Og Klipsch er fortsatt litt kresen på forsterkerne i røravdelingen også, men Audio Valve kan nevnes som gode til Klipsch, basert på egen erfaring

MEN, til hjemmekino er det vel i utgangspunktet best med transistorbaserte forsterkere, som f.eks en god receiver og bruke den som pre og drive evt bakhøyttalerne, og effekt til frontrekken.
    Der kan Emotiva og Parasound med stor letthet brukes, men finnes andre alternativer også, så lytte er de smarteste du gjør, og ikke bare lytte på generelle råd her inne
    Du må huske at "all" elektronikk har forskjellig lydsignatur fra produsen til produsent og fra modell til modell, det er ikke gitt at alle modeller innen for samme merke har den intensjonen av å passe til alle ype HT, ta rotell forekksempel, kjøper du en 1582 å pruker den på klipsch ht fra rf62 og oppover vil du slite med skarp diskant, det samme gjelder hvis du bruker den på andre ht av samme konstruksjon, men går du istedet for en 1572 som er ett trinn beregnet på litt mer rocka ht ail du få en varmere og dypere klang llså en vt du vil få mer ut av i kino sammenheng så har du kommet lengere.
    Smaken er det kun dine ører som som kan bestemme, lag deg en cd med favoritt musikken din og noen morsomme film theme sanger av god kvalitet å ta deg en god og kritisk lytterunde i byen før du bestemmer deg,

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baggen
    Du må huske at "all" elektronikk har forskjellig lydsignatur fra produsen til produsent og fra modell til modell, det er ikke gitt at alle modeller innen for samme merke har den intensjonen av å passe til alle ype HT, ta rotell forekksempel, kjøper du en 1582 å pruker den på klipsch ht fra rf62 og oppover vil du slite med skarp diskant, det samme gjelder hvis du bruker den på andre ht av samme konstruksjon, men går du istedet for en 1572 som er ett trinn beregnet på litt mer rocka ht ail du få en varmere og dypere klang llså en vt du vil få mer ut av i kino sammenheng så har du kommet lengere.
    Smaken er det kun dine ører som som kan bestemme, lag deg en cd med favoritt musikken din og noen morsomme film theme sanger av god kvalitet å ta deg en god og kritisk lytterunde i byen før du bestemmer deg,
    Ja? Ergo, påpekte forsiktighet med Rotel...
    Heller henvis innlegget (som jeg er fullstendig enig i) til trådstarter;-)

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

B&W
    DM683
    - B&W DS3 Bakhøyttalere

Klipsch

Eit par RF-83
    En RC-64, senter
    Eit par RS-42, surround
    usikker på subb

Dali
    ikon 6 mk2
    ikon vokal 2 mk2
    ikon sub mk2 X2
    ikon on wall mk2

Tror du får lite relevante svar her, mest fanboys som anbefaler det dem selv har.

Alle tre oppsettene vil ha sine styrker og svakheter. Hva som låter best for deg kan bare dine ører avgjøre. Lytting før kjøp er påkrevet
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du får den klipschpakken til 20.000 så anbefaler jeg deg å kjøpe den!

Så finner du noen passende subwoofere fra L-sound og en god 3- eller 5-kannals effektforsterker for å hjelpe reciever. Som reciever anbefaler jeg Denon 4311, den er KICK-ASS! Den kan en sjelden gang bli funnet på bruktmarked.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de oppsettene du har vist ovenfor, så spiller Klipsch ringer rundt de andre. Men nå er jo nyprisen 2 gangen også...

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Tror du får lite relevante svar her, mest fanboys som anbefaler det dem selv har.

Alle tre oppsettene vil ha sine styrker og svakheter. Hva som låter best for deg kan bare dine ører avgjøre. Lytting før kjøp er påkrevet
    Jeg har tidligere eid og brukt Adam Audio, Mission og Monitor Audio. Alle de har vel mer tilfelles med B&W en med Klipsch, og så jeg kan si fra egne erfaringer så passer nokk klipsch bedre til den yngre garde og til action-hjemmekino. Altså nesten alle på Avforum=)

Med den kvaliteten vi har på høyttalere nå så er det ikke noen som er et direkte dårlig valg lydkvalitetsmessig, men headroom er noe man blir å savne hvis det ikke er tilstrekkelig.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima

... bare det ikke ender ut i enda en B&W vs. Klipsch tråd, så er jeg happy hehe :???:

Jeg er enig i at man bør lytte selv, kun en selv vet hva man foretrekker.
    Men det er lov å spørre om råd, men da er preferanser og forklaring av hva man forventer av anlegget viktig. Også bruk, musikksmak og detaljer om lytterommet er viktig.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lytte er såklart beste måten å finne den type ht du selv trives best med.
    MEN, de VI kan hjelpe med, er matching av elektronikk, og komme med tips og råd Desverre, tips og råd kan til tider gå veldi på personlige referanser (gjør det desverre selv til tider), så ta alle råd og tips som en liten veiledning til dine egne lydpreferanser, og ikke se vekk ifra en høyttalerprodusent bare fordi flere her prefererer andre merker. F.eks, ikke avskriv Dali fordi flesteparten her liker Klipsch etc

LYTT!!!!!!!!!!! De er jo du som skal bruke dine egne ører til anlegget så de viktigste er at DU er fornøyd :-D :-D :-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •