B&W hjemmekino?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W hjemmekino?

- DM683
    - B&W HTM61 Senterhøyttaler
    - B&W DS3 Bakhøyttalere
    - B&W ASW610 Subwoofer X2

er usikker på om jeg skal gå for Nad T787 eller en Nad M25 med en billig reciever. Er det stor lydforskjell? men er dette et smart valg, tenker på et anlegg som totalt vil komme på 50 000kr

Newcomer lifoidua sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville byttet ut "B&W ASW610 Subwoofer X2" med en Definitive Technology SuperCube Ref Subwoofer - 1800W og 14" + 2x14" PR - L-Sound AS
    Samme pris mere power 8)

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med NAD T975 og NAD T187? Blir i samme prisklasse som M25 og billig receiver... MEN, en billig receiver (tenker da 3-5K klassen) vil nok skade lyden i et ellers godt anlegg, kontra en god effekt, og god forforsterker.

Altså, i denne sammenheng, ville jeg gått for en grei forforsterker kontra en billig (og fort dårligere) receiver, når det kommer til lyd/bilde formidlingen etc

Ellers 7-kanals effekt, så kan jo brokoble to kanaler til frontene, så har du pittelitt mer å gå på i stereo :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lifoidua
    Ville byttet ut "B&W ASW610 Subwoofer X2" med en Definitive Technology SuperCube Ref Subwoofer - 1800W og 14" + 2x14" PR - L-Sound AS
    Samme pris mere power 8)
    Vil denne alene spille like balansert som 2 vil? takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Hva med NAD T975 og NAD T187? Blir i samme prisklasse som M25 og billig receiver... MEN, en billig receiver (tenker da 3-5K klassen) vil nok skade lyden i et ellers godt anlegg, kontra en god effekt, og god forforsterker.

Altså, i denne sammenheng, ville jeg gått for en grei forforsterker kontra en billig (og fort dårligere) receiver, når det kommer til lyd/bilde formidlingen etc

Ellers 7-kanals effekt, så kan jo brokoble to kanaler til frontene, så har du pittelitt mer å gå på i stereo :-D
    Hva pris må jeg opp i for en grei forforsterker? Takk for svar

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martinvg
    Vil denne alene spille like balansert som 2 vil? takk for svar
    Vil påstå det . BW subbene er relativt kjedelige.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det generelt film du skal ha? da ville jeg uten tvil gått for Klipsch, nye RF serien er helt kanon!

http://www.stereofil.no/produkter/im...psch/rf_62.pdf
    http://www.stereofil.no/produkter/im...psch/rc_62.pdf
    http://www.stereofil.no/produkter/im...psch/rs_42.pdf

Og den Definitive Technology SuperCube subben.

Elektronikk, ville jeg byttet ut til:

Yamaha RX-A3010 7x150W 7.2 3D A/V AVENTAGE receiver - L-Sound AS

Pris under det du har satt opp! Men da kan du heller spe på en til sub .

Jeg er 90% sikker på at dette spiller bedre enn BW settet du har funnet, også til musikk!

Eventuel reciver (som jeg ikke har erfaring med selv, men som er rost opp i skyene): Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Anthem MRX 500

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De komponentene du har listet opp, er grei de.

Problemet er at de er tungdrevne og 683 MÅ ha et eget effekttrinn har du tenkt å dra på litt på film eller musikk. I tillegg synes jeg de er direkte kjedelig på en del musikk - spesielt rock og metal. Til gjengjeld blomstrer de på akustisk og vokalt. Skulle egentlig ikke trodd det, tatt i betraktning den noe svulstige mellombassen. Jeg har aldri opplevd lyttetretthet i den tiden jeg hadde 683.
    Til film funker de greit om man mater de med nok power - viktig!

HTM 61 (og 62) synes jeg er direkte dårlige, elendig "bokslyd". Ikke matcher de 683 i lydsignaturen heller. (sorry for at jeg er negativ).

DS3 er gode og lekre, men koster skjorten. Pluss for at de kan spille i mono- og dipole modus.

Av subber finnes det bedre til lavere pris, uten at jeg har direkte erfaring med det.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - DM683
    - B&W HTM61 Senterhøyttaler
    - B&W DS3 Bakhøyttalere
    - B&W ASW610 Subwoofer X2

er usikker på om jeg skal gå for Nad T787 eller en Nad M25 med en billig reciever. Er det stor lydforskjell? men er dette et smart valg, tenker på et anlegg som totalt vil komme på 50 000kr
    DM683 er knallbra høyttalere som gjør seg på all type musikk i mine ører.
    Jeg hadde mer eller mindre identisk oppsett før, og var meget fornøyd!
    Men som folk nevner ville jeg nok byttet sub'n da du ikke trenger sub til musikk med de frontene, og at du får mer for pengene ved f.eks. XTZ eller SVS (eller noe av det andre har nevnt).

Når det gjelder forsterker ville jeg IKKE gått for billig reciever. Mye av spesielt musikkegenskapene sitter i en god forforsterker.
    Hva med f.eks. en NAD T187 og 3 stk. C275BEE ? Da har du et meget kraftig og fleksibelt 6.1-system hvertfall. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Er det generelt film du skal ha? da ville jeg uten tvil gått for Klipsch, nye RF serien er helt kanon!

http://www.stereofil.no/produkter/im...psch/rf_62.pdf
    http://www.stereofil.no/produkter/im...psch/rc_62.pdf
    http://www.stereofil.no/produkter/im...psch/rs_42.pdf

Og den Definitive Technology SuperCube subben.

Elektronikk, ville jeg byttet ut til:

Yamaha RX-A3010 7x150W 7.2 3D A/V AVENTAGE receiver - L-Sound AS

Pris under det du har satt opp! Men da kan du heller spe på en til sub .

Jeg er 90% sikker på at dette spiller bedre enn BW settet du har funnet, også til musikk!

Eventuel reciver (som jeg ikke har erfaring med selv, men som er rost opp i skyene): Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Anthem MRX 500
    Ja det er generelt film jeg tenker(men selfølgelig vil jeg spille endel musikk også). jeg har fått et tilbud på dette opsette brukt
    Eit par RF-83
    En RC-64, senter
    Eit par RS-42, surround

Det kan jeg kjøpe for 20 000kr, er det et bra kjøp? eller må jeg rekne med å måtte betale mye for sub, reciever eventuelt forsterker?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er generelt film jeg tenker(men selfølgelig vil jeg spille endel musikk også). jeg har fått et tilbud på dette opsette brukt
    Eit par RF-83
    En RC-64, senter
    Eit par RS-42, surround

Det kan jeg kjøpe for 20 000kr, er det et bra kjøp? eller må jeg rekne med å måtte betale mye for sub, reciever eventuelt forsterker?
    RF83 er knallbra.. men da er vi igjen til det stadiet at det er ytterst få forsterkere som drar dem bra! Jeg mener RF-82mk2 er et "bedre" kjøp, siden RF83 med den centeren aldri vil dra ut sitt potensiale .

RF-62mk2 er en fantastisk høyttaler! RF-82 er også knallbra, men jeg tenker på at du skal ha en reciver i bakhånd.

Jeg er litt sånn på bil også... greit størrelse på bilen.. STØRSTE MOTOREN . Kjedelig med svær bil og liten motor . Med den subben jeg anbefaler så får du nok trykk! .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil også anbefale denne reciveren som selges latterlig billig!!!

Yamaha RX-V3067 Black Yamaha | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Passer klipsch settet som bare det .

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF83 er knallbra.. men da er vi igjen til det stadiet at det er ytterst få forsterkere som drar dem bra!
    Jeg påstår at RF-83 låter bedre enn 683, på samme effekttrinn.
    RF-83 har en stor fordel av høyere følsomhet og ikke den relativt vanskelige impendansekurven til 683.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg påstår at RF-83 låter bedre enn 683, på samme effekttrinn.
    RF-83 har en stor fordel av høyere følsomhet og ikke den relativt vanskelige impendansekurven til 683.
    Høy følsomhet sier svært lite om strømkravet, RF83 krever masse strøm! Spiller fett på 30watt ja... men da burde man ha kraftig strømforsyning bak det hele.
    Derfor vil jeg at trådstarter skal se mer på mindre STRØMKREVENDE (les: ikke effekt) varianter ifra klipsch.

683 er en tung sak ja .

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høy følsomhet sier svært lite om strømkravet, RF83 krever masse strøm! Spiller fett på 30watt ja... men da burde man ha kraftig strømforsyning bak det hele.
    Derfor vil jeg at trådstarter skal se mer på mindre STRØMKREVENDE (les: ikke effekt) varianter ifra klipsch.

683 er en tung sak ja .
    Den strømforsyningen du tenker på i klasse A drift, er der pga meget liten virkningsgrad i forsterkerkretsen. At den potensielle kraften er der og går opp i varme, gjør ikke bedre kvalitet av effekten.

Som sagt, det skal ikke mange wattene til, før RF-83 spiller høyt nok for de fleste. Har forsterkeren kontroll, altså av god kvalitet, så klarer man seg med noe som er vesentlig mindre enn hva man trenger for å dra igang 683.

Det som gjør RF-83 krevende er antall drivere, men det er ikke akkurat mindre i 683... ;-)

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har stort sett det oppsettet du nevner her, bortsett ifra at jeg har XTZ sub og 685 bakhøyttalere. Er veldig fornøyd med dette oppsettet men som det nevnes så krever 683 mye power for å virkelig blomstre. Men gir du de det, så får du en høyttaler som spiller utrolig bra på det meste

Det nevnes klipsch, ikke ett dårlig merke men det passer langt ifra alle med diskant hornet sitt. Klipsch burde du iallefall høre på hvis du i det hele tatt vurderer det da diskanten kan bli ALTFOR skarp for mange, inkludert meg selv. Har dog hørt RF82 mk2 på rør forsterker og det spilte veldig bra men man kunne høre at diskanten er skarpere enn på "vanlige" høyttalere. Hvordan diskanten utgjør seg på en vanlig forstekrer kan je gikke si noe om men etter hva jeg har hørt er den fremdeles i meste laget for mange.

Yamaha og B&W er forøvrig en god match. Bruker Emotiva effekt på mine 683 og det funker veldig bra. Min mening om HTM61 er at den spiller bra og med masse fart og morro, så lenge den også får NOK krefter. Uten noe særlig med krefter til den vil jeg tro den vil spille ganske flatt og "boksaktig".
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF83 er knallbra.. men da er vi igjen til det stadiet at det er ytterst få forsterkere som drar dem bra! Jeg mener RF-82mk2 er et "bedre" kjøp, siden RF83 med den centeren aldri vil dra ut sitt potensiale .

RF-62mk2 er en fantastisk høyttaler! RF-82 er også knallbra, men jeg tenker på at du skal ha en reciver i bakhånd.

Jeg er litt sånn på bil også... greit størrelse på bilen.. STØRSTE MOTOREN . Kjedelig med svær bil og liten motor . Med den subben jeg anbefaler så får du nok trykk! .
    Er centeren for dårlig til RF83? og er det ikke noen forsterkere/recievere som egner seg til dette oppsettet? mener du at jeg skal gå for B&W oppsettet og bytte ut subben men den du anbefalte?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er centeren for dårlig til RF83? og er det ikke noen forsterkere/recievere som egner seg til dette oppsettet? mener du at jeg skal gå for B&W oppsettet og bytte ut subben men den du anbefalte?
    RC-64 matcher RF-83, langt bedre enn HTM61 matcher 683. Bare sånn at det er sagt.

Jeg skal ikke påstå at noe er bedre enn noe annet, folk har forskjellig smak. Men for meg funket det ikke med B&W 600-serien i lengden, det ble for kjedelig og lite engasjerende. Men nå skal det være sagt at jeg foretrekker noe mer live-aktig lyd og er ikke redd om det låter litt naturlig og skarpt. Hvem har ikke blødd fra ørene etter en rockekonsert? 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •