Nytt eller gammelt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt eller gammelt

Har etter hvert slått meg at jeg sitter mer foran pc'n og hører på musikk, enn ved det "rette" anlegget. Har eget gutterom der jeg får være i fred for kjerring og unger og tv osv. Da må lyden ved pc'n oppgraderes en smule. Kjøpte nesten XTZ MH-800 DSP fra Surround basert på glimrende test i Lyd & Bilde. MEN - i mitt eie har jeg min pensjonerte Sansui AU 7500 forsterker fra tidlig -70 tall så vidt jeg husker - som slett ikke låter værst. Om jeg kopler denne opp mot en brukbar Dac og et par små høyttaler som feks Tannoy Mercury 1 - så vips - har jeg et fint lite stereoanl. - kanskje. Noen som har synspunkter på hva jeg skal gå for - XTZ eller Sansui med tilbehør ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pc-anlegg

Ville absolutt hatt investert i en dac med usb og brukt den integrerte forsterkeren du har i dag. Og i tillegg funnet ett par høyttalere som passet dine ører og elektronikk godt.
    Kjenner ikke Tannoy så godt eller Sansui, men vet at mange eldre forsterkere kan låte bra enda.
    Selv har jeg en Sony integrert og ett par Eltax gulvståendes som skal brukes til data anlegg hos meg. Kommer absolutt til å kjøpe dac til dette.

Men romkorreksjon er også absolutt noe å prøve, er gøy å få andre erfaringer og. Men ett par små høyttalere som passer rom og elektronikk og litt jobbing med plassering kan og gi gode resultater da.

Men uansett valg tror jeg nok du blir fornøyd uansett, kommer bare an på hva du vil legge av penger og innstats egentlig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •