Sette MAX volum i Windows 7?Haster litt:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sette MAX volum i Windows 7?Haster litt:)

Skal ha fest i morgen og tenkte da å bære opp bakhøyttalerne mine og effektforsterkeren. Skal bruke spotify fra den bærbare pcn til frua. Sitter og tester dette nå og de stakkars bak HT kommer jo ikke til å bli gamle med mindre jeg får satt en volum begrensning på win7. Spiller med max volum på spotify og 50% på "master volum" fra pcn og da er det svinaktig høyt....

Går det ann å få låst "master volum" på pcn til, la oss si de 50%? Så jeg slipper å sprenge no elementer i morgen?

Hadde nesten glemt hvor tøfft B&W 685 kan låte med skikkelig effekt også Litt morro å høre hva som kan presses ut av de små kassene
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Skal ha fest i morgen og tenkte da å bære opp bakhøyttalerne mine og effektforsterkeren. Skal bruke spotify fra den bærbare pcn til frua. Sitter og tester dette nå og de stakkars bak HT kommer jo ikke til å bli gamle med mindre jeg får satt en volum begrensning på win7. Spiller med max volum på spotify og 50% på "master volum" fra pcn og da er det svinaktig høyt....

Går det ann å få låst "master volum" på pcn til, la oss si de 50%? Så jeg slipper å sprenge no elementer i morgen?

Hadde nesten glemt hvor tøfft B&W 685 kan låte med skikkelig effekt også Litt morro å høre hva som kan presses ut av de små kassene

Kjøp 25m med kabelrull på biltema/classern. Del i 2 like lengder. Sett effekten i et helt annet rom enn PC og pre, eller gjør den utilgjengelig. Sett Gain i PC og pre på maks. Sett så Effektforsterkeren slik at den gir maks det du ønsker som maks.

Husk å sett volum på youtube og spotify på det høyeste. Og test hva som er høyt nok.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke gain på effekten tror jeg. Emotiva XPA5.
    Har surfa litt rundt på nett og det virker ikke som om det er noen lettvint måte å begrense det på.

Løsningen blir vel at hovedvolum på pcn blir satt til rundt 40-50% og så styre volumet utifra spotify bare. Regner ikke med det blir noe særlig med skikkelig volum uansett, siden de bedre halvdelene skal være med...

Glemte forresten å nevne at PC`n blir pre...
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyre klikk på høytaleren nederst til høyre og velg avspillingsenheter.
    Dobbelklikk så på den utgangen du bruker og velg egendefinert.
    Der kan du hake av for "limited output"
    Vet ikke om det blir lavt nok men verdt et forsøk.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg gjør som du beskriver Lommerusk så får jeg ikke opp noen tab med "Egendefinert" på...
    Kommer bare inn på "Egenskaper" når jeg dobbeltklikker der...

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg gjør som du beskriver Lommerusk så får jeg ikke opp noen tab med "Egendefinert" på...
    Kommer bare inn på "Egenskaper" når jeg dobbeltklikker der...
    Ja Egenskaper inneholder fem forskjellige tab som er:
    Generelt-Egendefinert-Nivåer-Forbedrelser-Avansert

Prøver å legge ved et bilde men vet ikke om det fungerer

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lommerusk: Jeg får opp akurat samme som deg, unntatt "Egenskaper". Har du Win 7? Er det forskjell på Win 7 på dette her?

Ostemannen: dette så lovende ut! Takk skal du ha!! Skal testes på dagen i morgen, rekker ikke nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lommerusk: Jeg får opp akurat samme som deg, unntatt "Egenskaper". Har du Win 7? Er det forskjell på Win 7 på dette her?
    Jeg har windows 7 home men når jeg tenker meg om så bruker du sikkert optisk ut? Der har ikke jeg heller det valget

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Niks, jeg bruker vanlig 3,5mm jack plugg. Har sjekket på både den stasjonære og den bærbare pcn og jeg får ikke opp egendefinert valget på noen av de faktisk...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk om du må legge inn nye drivere... ser han har Realtec.. kan også være at de har denne featuren "alene" da... i driverene sine.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som skjer a - er du ikke herre over eget anlegg i eget hus ?

Men det hjelper kanskje ikke :razz: :razz:

Mener dog det skall finnes mixere som opererer bak master volumknapper, alt avhengifg av lydkort, slik at denne kan stå på max mens du faktisk styrer volumet med mixer programmet. Dette programmet kan du starte, stille inn volumet som bør være maks og lukke programmet og hjemme det (ingen ting på desktop etc). Dermed bruker man volum knappen ned til høyre for å justere 0-50%.

edit - er visst nevnt allerede, så det går nok.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se litt på det etterpå i dag, hvis ikke programmet ostemannen tipset om funker

Joda, er herre over eget anlegg men ikke alltid det hjelper når det er 20stk med grov promille til stede...Men men, i verste fall er det å få kjøpt nye elementer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •