Oppgradering av anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering av anlegg

Jeg har et anlegg som består av

- H/K AVR140 6.1 reciever
    - Dynavoice F6 fronthøyttalere
    - En senterhøytaler som jeg er litt usikker på modellnummer på men som er produsert av Sound Dynamics 45cm x 15cm (BxH) med 2 elementer og en diskant såvidt jeg kan se.
    - 3 x bakhøyttalere som er fra et gammelt 5.1 hjemmekinoanlegg fra Sony
    - Sub fra Pioneer S-W90S 85W

Som man ser er dette et anlegg som er satt sammen på et budsjett under studietiden, men nå som studiene avsluttes frister det litt å begynne en oppgradering. Lurer derfor på hvor isåfall flaskehalsen befinner seg, altså på hvilket komponent jeg vil på mest "bang for the buck".

Anlegget brukes hovedsaklig til film, men også til musikk. Da høres det isåfall på klassisk rock. Har også samboer, så utseende skal vel ha litt å si også (holde seg vekk fra Cerwin Vega).

Har sett litt på en Pioneer VSX-921 med System Audio's Saxo-serie og beholde Sub'en, men vet ikke helt hvordan dette stiller seg i forhold til oppsettet jeg allerede har.

Så spørsmålet er vel bare, Hvor begynner jeg?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaffy20
    Jeg har et anlegg som består av

- H/K AVR140 6.1 reciever
    - Dynavoice F6 fronthøyttalere
    - En senterhøytaler som jeg er litt usikker på modellnummer på men som er produsert av Sound Dynamics 45cm x 15cm (BxH) med 2 elementer og en diskant såvidt jeg kan se.
    - 3 x bakhøyttalere som er fra et gammelt 5.1 hjemmekinoanlegg fra Sony
    - Sub fra Pioneer S-W90S 85W

Som man ser er dette et anlegg som er satt sammen på et budsjett under studietiden, men nå som studiene avsluttes frister det litt å begynne en oppgradering. Lurer derfor på hvor isåfall flaskehalsen befinner seg, altså på hvilket komponent jeg vil på mest "bang for the buck".

Anlegget brukes hovedsaklig til film, men også til musikk. Da høres det isåfall på klassisk rock. Har også samboer, så utseende skal vel ha litt å si også (holde seg vekk fra Cerwin Vega).

Har sett litt på en Pioneer VSX-921 med System Audio's Saxo-serie og beholde Sub'en, men vet ikke helt hvordan dette stiller seg i forhold til oppsettet jeg allerede har.

Så spørsmålet er vel bare, Hvor begynner jeg?
    Bedre sent enn aldri... først og fremst, lykke til med oppgraderingen! Alltid morsomt

Jeg kjenner ikke AVR140, men kan på et generelt plan si at ny receiver ofte gir mye morro. Men det kommer veldig ann på hvor mye penger du tenker å bruke, og hvilket nivå du vil opp på.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker vel isåfall på en reciever rundt 5000,- kroners nivået. Har sett litt på Yamaha rx-v767 eller som sagt pioneer 921. Men er veldig usikker på høytalere ettersom jeg er veldig usikker på hvilket nivå mine nåværende er på, og om det heller er mulig å få mere ut av det jeg allerede har. Er vel ute etter noe totalt rundt 7500-10000.

Hvor mye har egentlig bakhøytalere å si?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •