CD plater VS streamingtjenester - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 14 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 264
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Og ja, det KAN jo selvsagt være at jeg burde løfte blikket. Eller at jeg ikke liker utviklingen de musikalske uttrykkene har, og dermed begynner å skylde på alt mulig annet enn min egen smak.

Nå favner jo min musikkinteresse svært bredt mht sjanger etc.
    Like før jul var det mange aviser (norske og internasjonale) som laget lister med beste album fra 2011.
    Jeg kryssjekket noen av disse listene, og bestilte 4-5 plater av det som da var kremen av 2011, herunder The Desemberists og Bon Iver.
    Ingen av disse platene har satt seg i ryggmargen. Men kanskje jeg stiller for store krav?

Og kanskje album man hørte som tenåring er tilknyttet såpass mange gode minner ol. at det er urealistisk og tro at dagens musikk som bare gjenspeiler mitt nå kjedelige liv vil noensinne konkurrere mot fortidens glansbilder.

Det jeg prøver å si er at jeg er åpen for at det kan være andre ting som gjør at jeg oppfatter situasjonen som jeg gjør. Men jeg er fortsatt ikke helt overbevist. :-)

Heldigvis har jeg masse svartmaling på lur, men spørs om jeg ikke bør spare litt høsten, ingenting er som en god krangel i oktober
    Du har nok mye rett i at gode minner og livsfaser har mye å si. Mange av mine absolutte favoritter er band man hørte mye på i tenårene, og det gjelder nok de fleste av oss. Forøvrig skjedde det mye i livet mitt omtrent midt på 2000-tallet, blant annet en skilsmisse. I den perioden var det mange band som satt seg fast hos meg og ble "nye klassikere" - så her er du nok inne på noe viktig.

Jeg finner ikke nødvendigvis mine egne favoritter hos anmeldernes "topp 100" lister jeg heller, men poenget er uansett at det fortsatt det gis ut mye god musikk uavhengig av hvilke teknologiske fremskritt (eller tilbakesteg) som er gjort underveis.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Den stammer ikke fra mp3 og ipoden, men dagens og de siste årenes mp3 og streamingenerasjon har iallfall IKKE et lyttemønster og musikkonsummønster som bidrar til å bremse denne utviklingen,- la det være sagt. Snarere tvert imot.Loudness war er tilpasset radio, tv og denslags medier,for å nå frem til de store massene så godt som mulig.

At noen ikke ønsker seg denne utviklingen, er greit nok, men da må man begynne gjøre valg i hverdagen som tilsier dette også.

Som jeg var inne på i forrige post, og matbutikkilliustrasjonen min, så tilpasser bransjen seg de store massene. Det folket vil ha, det får de.Når de store massene villig vekk heller nedpå med komprimert MP3 og forringet streaming lydkvalitet, så forteller det ganske mye om hva man er villig til å akseptere av elementer som for eks loudness war og dårlige produksjoner. Med valgene man her tar så signaliserer man at "jeg bryr meg ikke om lydkvalitet, loudness war o.l, sålenge jeg får masse musikk tilgjengelig for spottpris".

Det hjelper ikke at folk klager på at Ryanair er et crappy og respektløst flyselskap når folket velger å fly med dem gang på gang. Her må man bestemme seg for hva man vil, og så handle utifra det.
    Jeg tror at for de fleste av oss er det ikke bare ETT lyttemønster som gjelder. Å sitte på T-banen og lytte til musikk er noe helt annet enn å sitte i godstolen foran finanlegget. Samme når man kjører bil. Eller foran PCen på jobben - på et passe lavt volum som ikke forstyrrer sidemannen. Eller hvis man rett og slett vil ha litt bakgrunnsmusikk eller peiskosmusikk til å fylle rommet. Det ene er ikke mer høyverdig enn det andre - det er bare forskjellige behov. Det er ikke lett å bestemme seg for hva man vil, når man vil en masse forskjellig.

Ideelt sett burde vi kunne velge hvilken kvalitet musikken vi henter inn skal ha - "hifi-kvalitet" uten loudness når den skal brukes i hifien, "ørepropp-kvalitet" i MP3 med masse loudness når vi skal ha lyd til joggeturen. Noen ganger er crappy mer godt nok.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Ideelt sett burde vi kunne velge hvilken kvalitet musikken vi henter inn skal ha - "hifi-kvalitet" uten loudness når den skal brukes i hifien, "ørepropp-kvalitet" i MP3 med masse loudness når vi skal ha lyd til joggeturen. Noen ganger er crappy mer godt nok.
    Ulf-B, denne muligheten har vi jo?

Jeg har f.eks Queen remaster 2011 på offline Spotify på mobilen som jeg da bruker on-the-fly.

Men hjemme i stuekinoen velger jeg FLAC/CD fra en tidlig utgivelse i samlingen min - uten "remaster", eller DVD-A/SACD dersom det finnes.
    Og i hi-fi rommet velger jeg en Elektra Japan utgivelse på LP med svært flott lyd.

Men de artister som kun utgir sine verk på "remaster-loudness-war" kvalitet er det selvfølgelig verre med. F.eks Metallica - Death Magnetic (selv om det finnes en "Playstation versjon" som er bedre).
    På den annen side - det er slik Metallica ønsker at lyden skal være og vi har jo egentlig ikke hørt annen versjon så.....

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at for de fleste av oss er det ikke bare ETT lyttemønster som gjelder. Å sitte på T-banen og lytte til musikk er noe helt annet enn å sitte i godstolen foran finanlegget. Samme når man kjører bil. Eller foran PCen på jobben - på et passe lavt volum som ikke forstyrrer sidemannen. Eller hvis man rett og slett vil ha litt bakgrunnsmusikk eller peiskosmusikk til å fylle rommet. Det ene er ikke mer høyverdig enn det andre - det er bare forskjellige behov. Det er ikke lett å bestemme seg for hva man vil, når man vil en masse forskjellig.

Spotify har jo innebygget normaliseringsfunksjon som man kan slå av og på - så da kan man kjøre med denne av når man sitter i godstolen hvis man vil det, og på når man sitter på bussen og vil at alt skal ha noenlunde likt volum.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Spotify har jo innebygget normaliseringsfunksjon som man kan slå av og på - så da kan man kjøre med denne av når man sitter i godstolen hvis man vil det, og på når man sitter på bussen og vil at alt skal ha noenlunde likt volum.
    Interessant - jeg hører på Spotify bare når jeg er på besøk hos den yngre garde, så jeg er ikke helt inne i alle finessene.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Jeg prøvde å høre Kari Bremnes på en flytur forrige uke, via min discman (I shit you not), men det var jo praktisk talt umulig å høre de svake partiene uten å blø ut øret på de sterke partiene pga bakgrunnsstøy.
    Akkurat der å da drømte jeg jeg om deilig overstyrt musikk (fint hvis dere ikke sier det til noen :-) ).
    Jeg er helt enig i at dynamikk-kompresjon avogtil (evt ofte) har noe for seg. Alle de som har hørt på "tørre" opptak av f.eks bass og middels rutinerte vokalister vil antagelig være enig.

Siden produsenten umulig kan vite om du sitter på flyet eller i stua, så synes jeg ikke at det er et valg han bør ta for deg. De bør levere et produkt som låter bra i utgangspunktet, og så er det relativt lett å redusere dynamikken i ekstreme situasjoner (som på flyet). Jeg ønsker meg dynamikk-prosessering i iOS/Android som 1)drar ned nivået på bråkete låter, 2)kan gjøre dynamikk-kompresjon av dynamisk musikk dersom situasjonen krever det.

Det er ofte estetisk og praktisk ønskelig å _redusere_ dynamikken fra instrumenter (som piano) som kan ha ekstrem dynamikk. Dette har vært gjort manuelt siden 40/50-tallet, og automatisert siden 60-tallet eller deromkring. "Loudness war" handler om et helt annet regime hvor man tar noe som allerede har utjevnet dynamikk og "punch", og skviser de siste få dB ut av materialet vha klipping og alskens ufine teknikker for å ta kverken på nabo-radio-kanalen, eller det konkurerende bandet som kom før/etter, eller fordi "powers at will" i mastering-studioet har underlige estetiske ønsker, eller feilslått økonomisk forståelse.

-k

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant - jeg hører på Spotify bare når jeg er på besøk hos den yngre garde, så jeg er ikke helt inne i alle finessene.
    På Spotify Mobile er det dessuten lavere bitrate enn Spotify Unlimited, som i sin tur er lavere enn Spotify Premium.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ditt siste avsnitt er jeg helt enig i. Ideelt sett så hadde det vært virkeligheten.

Dog er det dessverre ikke slik.Og jeg mener: EN ting er hva dagens normale lossless/CD kvalitet er god for. Noe annet som jeg er opptatt av er å være med å pushe utviklingen videre i retning enda mer høyoppløselige formater, som SACD og blu-ray. Musikk i disse formatene er en nytelse, og jeg gjør det jeg kan for å støtte opp om disse supre formatene.

Realiteten er at vi idag har teknologi,opptaksmuligheter og utvikling som gjør oss istand til å få frem bedre lydkvalitet enn noensinne.Flere SACD og blu-ray live konserter har en lydkvalitet som får meg til å hoppe i sofaen av pur glede. Og hva er svaret fra folk flest?Hva prioriterer folk? Jo, å løpe til nedlasting og streaming med lydkvalitet som går _motsatt_ vei. Jeg mener det er tragisk, rett og slett.

Blu-ray skyter heldigvis fart og vokser fortsatt enormt, men SACD har mer stagnert hvor det kjennetegnes av et begrenset antall utgivelser samt høye priser. Trist spør du meg. Hadde musikkonsumentene vært opptatt av best mulig lyd ville disse formatene økt mer, istedet for at streamingtjenester med forringet lydkvalitet vokser inn i himmelen.

Da er vi tilbake til min konklusjon: folket(massene) setter tilgjengelighet og "kvantitet foran kvalitet" prinsippet som viktigere enn best mulig oppnåelig lydkvalitet.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditt siste avsnitt er jeg helt enig i. Ideelt sett så hadde det vært virkeligheten.

Dog er det dessverre ikke slik.Og jeg mener: EN ting er hva dagens normale lossless/CD kvalitet er god for. Noe annet som jeg er opptatt av er å være med å pushe utviklingen videre i retning enda mer høyoppløselige formater, som SACD og blu-ray. Musikk i disse formatene er en nytelse, og jeg gjør det jeg kan for å støtte opp om disse supre formatene.

Realiteten er at vi idag har teknologi,opptaksmuligheter og utvikling som gjør oss istand til å få frem bedre lydkvalitet enn noensinne.Flere SACD og blu-ray live konserter har en lydkvalitet som får meg til å hoppe i sofaen av pur glede. Og hva er svaret fra folk flest?Hva prioriterer folk? Jo, å løpe til nedlasting og streaming med lydkvalitet som går _motsatt_ vei. Jeg mener det er tragisk, rett og slett.

Blu-ray skyter heldigvis fart og vokser fortsatt enormt, men SACD har mer stagnert hvor det kjennetegnes av et begrenset antall utgivelser samt høye priser. Trist spør du meg. Hadde musikkonsumentene vært opptatt av best mulig lyd ville disse formatene økt mer, istedet for at streamingtjenester med forringet lydkvalitet vokser inn i himmelen.

Da er vi tilbake til min konklusjon: folket(massene) setter tilgjengelighet og "kvantitet foran kvalitet" prinsippet som viktigere enn best mulig oppnåelig lydkvalitet.
    Blu-ray: Blu-ray kan få et kort liv - DinSide Data

Fysiske formater er på vei ut, streaming er på full vei inn. Og det vil jo selvsagt på sikt bli høyere kvalitet tilgjengelig både når det gjelder streaming av film og musikk.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe annet som jeg er opptatt av er å være med å pushe utviklingen videre i retning enda mer høyoppløselige formater, som SACD og blu-ray. Musikk i disse formatene er en nytelse, og jeg gjør det jeg kan for å støtte opp om disse supre formatene.
    For mitt vedkommende, er ethvert lydformat som ikke kan legges inn på og spilles av fra en harddisk, HELT uaktuelt. Uansett hvor bra lyden påstås å være.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er trist at det er så lite utvalg i SACD og DVD-A etc. men du bommer på et par viktige poeng. Platebransjen er dominert av noen få selskaper. Omtrent 90% av alle utgivelser kommer fra noe sånt som 7 selskaper. De bestemmer hva de skal gi ut, hvordan kvaliteten skal være og hvordan produktet skal presenteres. Kundene må velge blant de tilgjengelige produktene. Kundemassen kan ikke frembringe bedre produkter sånn helt uten videre. Det er nettopp internettrevolusjonen med forumer som dette, og fenomener som streaming, sosiale medier og slikt som har skapt en bevisstgjøring rundt begreper som "loudnesswar". Hvis vi alle bare skulle diltet etter platebransjen og ukritisk kjøpt deres samlebåndsprodukter så hadde situasjonen vært enda værre enn hva den er. Det andre er at det ikke er noen god grunn til å tro at datareduksjon skal gi tap av lydkvalitet. Dynamisk kompresjon er noe helt annet enn datakompresjon, det er to helt seperate temaer, men jeg har et inntrykk av at det ikke er sunket helt inn hos enkelte.

Tillegg: Jeg har ALDRI opplevd at betjeningen i en platebutikk vet hva DVD-Audio er for noe. Oftest tror de jeg snakker om musikk-DVD. DET er det ikke kundemassen som skal ta skylden for, men bransjen.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Det er trist at det er så lite utvalg i SACD og DVD-A etc. men du bommer på et par viktige poeng. Platebransjen er dominert av noen få selskaper. Omtrent 90% av alle utgivelser kommer fra noe sånt som 7 selskaper. De bestemmer hva de skal gi ut, hvordan kvaliteten skal være og hvordan produktet skal presenteres. Kundene må velge blant de tilgjengelige produktene. Kundemassen kan ikke frembringe bedre produkter sånn helt uten videre. Det er nettopp internettrevolusjonen med forumer som dette, og fenomener som streaming, sosiale medier og slikt som har skapt en bevisstgjøring rundt begreper som "loudnesswar". Hvis vi alle bare skulle diltet etter platebransjen og ukritisk kjøpt deres samlebåndsprodukter så hadde situasjonen vært enda værre enn hva den er. Det andre er at det ikke er noen god grunn til å tro at datareduksjon skal gi tap av lydkvalitet. Dynamisk kompresjon er noe helt annet enn datakompresjon, det er to helt seperate temaer, men jeg har et inntrykk av at det ikke er sunket helt inn hos enkelte.

Tillegg: Jeg har ALDRI opplevd at betjeningen i en platebutikk vet hva DVD-Audio er for noe. Oftest tror de jeg snakker om musikk-DVD. DET er det ikke kundemassen som skal ta skylden for, men bransjen.

Du har et par gode poenger her, det skal du ha. Bransjen selv har absolutt sine svin på skogen, ikke minst når det gjelder kunnskap hos personale i platebutikkene. Skremmende lavt kunnskapsnivå på både det ene og det andre har jeg selv opplevd flere ganger.

Til tross for det mener jeg makten og således ansvaret (hovedsaklig) ligger hos oss forbrukere, når det gjelder hvilken retning utviklingen skal gå i. Foreløpig har befolkningen sagt klart ifra: Tilgjengelighet og raskt massekonsum fremfor mest mulig optimal lydkvalitet.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til tross for det mener jeg makten og således ansvaret (hovedsaklig) ligger hos oss forbrukere, når det gjelder hvilken retning utviklingen skal gå i. Foreløpig har befolkningen sagt klart ifra: Tilgjengelighet og raskt massekonsum fremfor mest mulig optimal lydkvalitet.
    Og denne makten har vi fått relativt nylig. Jeg vil si at vi (forbrukerne) ikke hadde denne makten på 90-tallet. For å si det slik; da cd'en kom var det en kvalitetsmessig forbedring for alle muligens unntatt de med sykt fet platespiller. Dette tror jeg vi alle er mer eller mindre enige i. Deretter begynner krigen, det skal være høy lyd hele tiden. Dette er noe som har blitt snikinnført av bransjen, men ja, kundemassen har stort sett vært ignorante det meste av tiden, og de fleste som kjøper musikk bryr seg lite om lydkvaliteten.

Det som værre er, er at de fleste musikere og lydteknikere ikke har begrep om lydklvalitet i det heletatt.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og denne makten har vi fått relativt nylig. Jeg vil si at vi (forbrukerne) ikke hadde denne makten på 90-tallet. For å si det slik; da cd'en kom var det en kvalitetsmessig forbedring for alle muligens unntatt de med sykt fet platespiller. Dette tror jeg vi alle er mer eller mindre enige i. Deretter begynner krigen, det skal være høy lyd hele tiden. Dette er noe som har blitt snikinnført av bransjen, men ja, kundemassen har stort sett vært ignorante det meste av tiden, og de fleste som kjøper musikk bryr seg lite om lydkvaliteten.

Det som værre er, er at de fleste musikere og lydteknikere ikke har begrep om lydklvalitet i det heletatt.

Ja, det er helt tragisk, rett og slett. Er helt enig med deg her i disse vurderingene (hvem skulle trodd det, hehe).

Vi har som jeg påpekte i tidligere innlegg all verdens muligheter for toppnotch lyd nå, innspillingsverktøy,innspillingsutstyr,kunnskap og muligheter er bedre enn noensinne. Alikevel sliter vi oss ut med loudness war skiver og ihjelkomprimerte utgivelser. Jeg finner ikke noe mer passende begrep enn at det hele er tragisk.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er helt tragisk, rett og slett. Er helt enig med deg her i disse vurderingene (hvem skulle trodd det, hehe).
    Denne dagen, 29.mars 2012 blir en milepæl i AV-Forum's historie....

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne dagen, 29.mars 2012 blir en milepæl i AV-Forum's historie....

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har som jeg påpekte i tidligere innlegg all verdens muligheter for toppnotch lyd nå, innspillingsverktøy,innspillingsutstyr,kunnskap og muligheter er bedre enn noensinne. Alikevel sliter vi oss ut med loudness war skiver og ihjelkomprimerte utgivelser.
    At f.eks Metallica og Red Hot Chili Peppers velger å gi ut sine svakeste utgivelser med ekstra dårlig lyd plager meg strengt tatt ikke så mye

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    At f.eks Metallica og Red Hot Chili Peppers velger å gi ut sine svakeste utgivelser med ekstra dårlig lyd plager meg strengt tatt ikke så mye
    I tilfellet Metallica var det vel bandet selv som krevde høyest mulig lyd gjennom hele det siste albumet deres. Det resulterte i 3 db fra topp til tå.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du må da ærlig talt forstå at selv om ting er hundre prosent ukomprimert så betyr ikke det nødvendigvis at lydkvaliteten er bedre. Grunnen til at SACD forsvinner er enkelt nok at den ikke låterbedre enn en vanlig cd. Forskjellen i lydkvaliteten kommer fra mastringen på SACD og ikke pga. Teknologien. I studio så tar man opp i 100% lossless format. Deretter eksporterer man råfilene til en masterfil som er det du kaller lossless, men sannheten er at siden kanskje 20 samtidige opptak blir pakket ned til 1 spor som tar en 20'nde del av plassen av råfilene. Dermed er det komprimert allerede før det forlater studioet, og det låter absolutt ikke noe dårligere av den grunn. Man kan nå enkelt få resultater på digitale systemer som er identiske som analoge (bare minus alle de negative effektene et analogt system kan ha). Hvor stor plass en fil tar har ikke nødvendigvis særlig mye med lydkvalitet å gjøre, derfor klarer ikke du å høre forskjell på feks en 512kbps flac fil og en 1440kbps redbook fil (som er cd format).

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi oi! Denne tråden lukter det svidd av:-D

For å gjøre det klart, cd er på vei ut i historiebøkene(eller som nisjeprodukt) og streaming/digital nedlasting er kommet for å bli, end of story.

Istedenfor og bruke masse energi og tid på diskutere diverse lydformater om hvem som låter best eller ei.. så bruk heller tiden til være kritisk mot "dynamikk voldtekten" som dagens artister og produsenter holder på med. Jeg tror vi har mye mer og hente der enn om lydfila kommer på en plastskive eller gjennom "lufta"

Å stengt tatt, der ikke så vanvittig forskjell på 320kbps og 1400kbps, selv på super duper high end anlegg.

Side 8 av 14 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •