CD plater VS streamingtjenester - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 14 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14
Viser resultater 261 til 264 av 264
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Godt innlegg, som jeg ikke har så mange innvendinger til. Bare dette med at jeg "tror Mp3 og piratvirksomhet ble begravd " med Napster, det tror jeg ikke.

Hva jeg ville ha frem med eksempelet Napster, er at det går fint ann å bruke ressurser på å knuse piratnettverkene over en periode: hvis man vil.

Napster var blant det aller største over en lengre periode, noe "alle" brukte. Slår man ned på slikt med strenge rettsaker og straffer, så har jeg stor tro på at man kunne begrenset omfattende piratvirksomhet ganske så kraftig.
    Man KAN sikkert begrense piratvirksomhet ved å forby internet og klippe alle Telenors kobberkabler, på samme måte som man kan begrense dopmisbruk ved å sperre alle narkomane inne på enecelle og svelge nøkkelen. I begge tilfeller så vurderer tydeligvis de som sitter ved makten at ulempene er større enn fordelene.

Jeg tror at effekten på verdens piratvirksomhet ved å stenge f.eks pirate bay er omtrent null. Omtrent som å slå ned på en stor Colombiansk narkotika-produsent.

-k

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ikke en dedikert Spotify tråd i søk, så poster her:

Litt skremmende nyhet i dag:
    "Tapene øker for Spotify

De siste to årene har musikktjenesten Spotify tapt 655 millioner svenske kroner."

Tapene øker for Spotify - Nyhetspressen.com

Jeg reagerer på denne:
    Spotifys eier de kommersielle rettighetene til musikken, og ifølge DIs kilder betaler selskapet en fast sum når avtalen inngås med de ulike leverandørene. Deretter har Spotify fri tilgang på musikken opp til et visst punkt. Derfra betaler selskapet per avspilling.

Nei, de eier det slettes ikke, de leier rettighetene. De leier x-antall avspillinger og dernest pr avspilling.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal tro hvordan spotify ror seg ut av dette i lengden. mange kunder vil ikke betale mer enn 99,- per mnd ! lisenser på musikkindustriens premisser... :P
    overrasker meg ikke om de selv er på trappene med sin egen sære løsning, når tredjepartsfirma ikke klarer ta tapet lenger.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt på siden, men må igjen påpeke hvor hinsides bra Counting Crows blu-rayen er, live at Town Hall hvor hele August skiva fremføres i sin helhet. Når det er en stund siden jeg har hørt denne, så hører man virkelig hvor sinnsvakt fett dette låter.

Det er nesten så jeg får hifigledestårer av å høre på dette, for det er en lyd og et lydbilde og en oppløsning som bare er helt fantastisk. Min soleklare referanse på blu-ray. Anlegget mitt høres ut som det koster det dobbelt av hva det faktisk gjør

Når det gjelder liveopptak generelt er dette også for meg referanse, denne utgivelsen fortjener alt publikum og oppmerksomhet den kan få, virkelig.

Side 14 av 14 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •