CD plater VS streamingtjenester - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 264
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Dette er faktisk et godt poeng. Det viser seg at piratvirksomhet har gått ned etterhvert som folk har tatt i bruk streaming. Streaming stanser piratkopiering - Teknofil.no

Skulle verden fortsette i samme spor som tidligere, som trådstarter ønsker, ville piratvirksomheten i beste fall fortsatt som før, med dalende inntekter til selskapene og artistene som resultat.

Sludder og vås. Dette kunne man med enkelthet satt en stopper for gjennom harde rettsaker mot siter som brøt reglementet, kjørt nulltoleranse over en periode, så ville dette problemet forsvunnet som dugg for solen. Bransjen har også kjørt hardt mot dette tidligere, som ga nærmest umiddelbare resultater.

Vi så hva som skjedde med MP3 og Napster i sin tid hvor nedlasting eksploderte. Når man tok tak i dette, sprengte de ulovlige sitene så ble det omfattende problemet nærmest eliminert. At privatpersoner kopierer til eget bruk er ikke essensielt i den store skalaen, det viktige er at man sprenger og slår knallhardt ned på de store omfattende sitene som driver med dette.

Tvert imot ville for eks utvalget av blu-ray konserter og kanskje studioutgivelser i full oppløselig HD lyd blitt utbredt, til potensiell stor glede for oss hifi og lyd interesserte.

Istedet drar vi utviklingen i retning MP3 lignende massekonsumformater med forringet lydkvalitet. Jaja, vi har fått som vi selv ønsker. Å prøve forsvare dette med vikarierende argumentasjon som at "det ville alikevel bare blitt mer priatkopiering med fysisk format" er for meg umulig å ta seriøst.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Så av din favorittgruppe så er en Bluray konsert, en signert cd, kanskje en limited edition cd-box eller hvorfor ikke en t-skjorte - totalt uintressant?.
    T-Skjorter og signaturer er vel en avsporing, men Blu Ray konserter kjøper jeg, men det er kun pga at det foreløpig ikke finnes noen gode alternativer på streaming, ikke på grunn av at jeg ønsker et fysisk produkt.
    Så hvis man er fan og kanskje sparer en konsert billett så har man en fetisj?
    Nei absolutt ikke.
    Fremtiden tror jeg er begge deler som andre også nevner her.
    Helt enig.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Slikt varmer mitt hjerte, du får hilse datteren din å si at folk som har vært musikkinteressert i årevis på avforum blir glad av å høre slikt!

Jeg tror også hun på denne måten får noe mer ut av opplevelsen, enn å klikke rundt på Spotify i det sekundet man finner ut av bandet gir ut ny skive. Totalopplevelsen ved å bestille for eks en ny konsert som kommer ut, eller ny skive fra dine favorittband, forvetningen når dagene går og plata endelig kommer i posten og glir inn i plateskuffen på anlegget: ubetalelig.
    Hun fortalte også at hun hadde besøkt en fyr som hadde vinylrigg, det syntes hun var fantstisk stilig og det skulle hun ha når hun flyttet for seg selv.

Selv kvier jeg meg litt for å gå over til vinyl - mulig jeg prøver det for en stund, en grei spiller koster jo ikke stort og jeg har en del vinyl i kjelleren. Men jeg er blitt veldig glad i økt dynamikk og ripefri digital musikk. Men jeg går nok heller over til vinyl en kun streaming hvis jeg måtte velge.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hun fortalte også at hun hadde besøkt en fyr som hadde vinylrigg, det syntes hun var fantstisk stilig og det skulle hun ha når hun flyttet for seg selv.

Selv kvier jeg meg litt for å gå over til vinyl - mulig jeg prøver det for en stund, en grei spiller koster jo ikke stort og jeg har en del vinyl i kjelleren. Men jeg er blitt veldig glad i økt dynamikk og ripefri digital musikk. Men jeg går nok heller over til vinyl en kun streaming hvis jeg måtte velge.

Det er for meg et stort sunnhetstegn at ungdommen fatter interesse for aspekter ved interesser, som går utover kvantitet og tilgjengelighet (raskest og mest mulig konsum). Dette mener jeg ikke gjelder kun musikk, men også andre interesser som for eks mat. Har selv jobbet endel med vanskeligstilt ungdom i min tid, og det er en fantastisk opplevelse å se hvilken glede ungdommen har av for eks å lære lage en god matrett fra bunnen av med ferske råvarer. Et lite sidespor,men dog

Vinylrigg er ikke noe for meg personlig, "susingen" og knitringen er for meg noe som ødelegger musikkopplevelsen snarere enn å skape sjarm. Men jeg forstår godt de som liker det, og hvis jeg blir pushet til å velge bort CD/blu-ray/ SACD i fremtiden grunnet at det ikke blir produsert lenger,så aner jeg ikke hva jeg ramler ned på.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sludder og vås. Dette kunne man med enkelthet satt en stopper for gjennom harde rettsaker mot siter som brøt reglementet, kjørt nulltoleranse over en periode, så ville dette problemet forsvunnet som dugg for solen. Bransjen har også kjørt hardt mot dette tidligere, som ga nærmest umiddelbare resultater.

Vi så hva som skjedde med MP3 og Napster i sin tid hvor nedlasting eksploderte. Når man tok tak i dette, sprengte de ulovlige sitene så ble det omfattende problemet nærmest eliminert. At privatpersoner kopierer til eget bruk er ikke essensielt i den store skalaen, det viktige er at man sprenger og slår knallhardt ned på de store omfattende sitene som driver med dette.

Tvert imot ville for eks utvalget av blu-ray konserter og kanskje studioutgivelser i full oppløselig HD lyd blitt utbredt, til potensiell stor glede for oss hifi og lyd interesserte.

Istedet drar vi utviklingen i retning MP3 lignende massekonsumformater med forringet lydkvalitet. Jaja, vi har fått som vi selv ønsker. Å prøve forsvare dette med vikarierende argumentasjon som at "det ville alikevel bare blitt mer priatkopiering med fysisk format" er for meg umulig å ta seriøst.
    Vel, piratkopiering av film foregår i like stor grad som før, til tross for bransjens iherdige forsøk på å stanse det. Rettssaker mot f.eks. Pirate Bay har ikke ført noen vei. Napster forsvant, det er riktig, men det er mange år siden, og piratkopiering av musikk fortsatte å øke helt frem til lovlige streamingtjenester kom på banen.

Platebransjen var i ferd med å spenne ben på seg selv, ved å kjempe i mot tilgjengelighet og tviholde på det fysiske formatet. Forsjellige forsøk på kopisperrer på CD-platene gjorde piratene bare enda mer oppglødd, og for mange ble det et prinsipp å bryte sperrene og legge det ut på bl.a. piratbukta.

Pirate Bay har nylig lagt om systemet The Pirate Bay Switches from Torrents to Untraceable Magnet Links slik at de blir bedre beskyttet mot rettssaker om brudd på opphavsretten. Piratene vil fortsette å finne løsninger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan ikke med enkelhet stoppe piratvirksomhet uten at personvern og eksisterende lovverk brytes - dette er en kjent tema og trenger ingen mer forklaring.

Vel neppe, det har på ingen måte vært nærmest eliminert. TPB og mange andre eksisterer fremdeles, det dukker stadig om nye sider og nye metoder for piratkopiering. Vi vil ALDRI få bukt med dette med rettsaker - det må andre tiltak til som feks streamingtjenster og tilrettelegging for konsumerene for å begrense omfanget av piratkopiering. Og veien å gå er IKKE tilbake til 80-tallet med et fysisk begrenset medie - da sprenger du såfall din egen drøm i filler.

Nå er du helt på det ene ytterpunktet - ting er litt mer nyansert enn slik du fremstiller det. Det er slett ikke bare en faktor i denne saken, og saken er heller ikke så svart og negativ som du fremstilleren den.

Du avfeier alle andres argumenter under en lav stol, greit nok, jeg prøver å ta tak i dine argumenter men ender nok opp på samme nivå ("men jeg skriver det ikke"). Av alle argumentene som du har kommet med, så ser jeg på deg som kun en lydfrelst som elsker det fysisk medie. Og det av den grunn at du liker å ta og se på samlingen din, du elsker å fysisk lete i samlingen din, du synes det er sjarmerende å åpne skuffen til CD-spilleren din og etc. Ikke minst den ventetiden og den spennings-oppbyggingen det er vente på at ett nytt album skal dukke opp i posten. Joda, det står respekt av det, og det selv om majoriteten ikke ønsker ha å det slik. MEN for meg fremstår du som en inhabil vondbråten fanatiker som kritiserer og beskylder alle rundt deg for å ta feil - gir dem skylden for at utviklingen ikke går på dine premisser. Jeg kan rett og slett ikke sette meg inn din situasjon, jeg kan verken ha sympati eller empati.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det er et helt fair synspunkt Zatz, at du ser på meg som en vonbråten lydfanatiker. Det er har jeg respekt for at du (og kanskje andre) kan synes, og det er dere i full rett til.

Du kjemper for dine preferanser, og jeg for mine.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..Du kjemper for dine preferanser, og jeg for mine.
    Bra svar. Og slik er det jo for alle her. Det er tross alt bare en hobby og interresse vi diskuterer her. Ikke fotball

Men om vi sier at man kun er ute etter høyest mulig oppløsning og å komme nærmest mulig studioet/konserten ("høyest mulig lydkvalitet").
    Og samtidig ser bort fra ting som ikke har direkte sammenheng med formatenes potensielle lydkvalitet å gjøre, som f.eks;

-Samlerens behov, nostalgi, behovet for å "støtte" artisten/bandet eller å ville ha en fysisk artefakt for hånden for å kunne nyte musikken.
    -Diskusjonen om hvorvidt den hørbare "terskelen" for lydkvalitet ligger på det ene eller andre nivået av oppløsning.
    -"Loudness-war", som er en bevisst valgt, teknisk/taktisk fremgangsmåte for å promotere eget materiale i jungelen av konkurrerende låter i visse media.
    -Produsentens/lydteknikerens/artistens ulike valg ifm mastering for det ene eller andre formatet.

Hvilke(t) av dagens kjente formater har da det høyeste potensialet for den som ser etter ren lydkvalitet?

-CD?
    -SACD?
    -Vinyl?
    -BD?
    -Streaming fra tjenester?
    -Nedlasting og lokal avspilling/lokal streaming?

Min mening er at de to siste, som ikke er "begrenset" til noe fysisk lagringsformat, har høyest potensiale i framtiden for den virkelige lydfreaken. Derfor støtter jeg opp om, og er med "fra første dag", i denne utviklingen i håp om at kvaliteten/oppløsningen bedres i takt med tilgjengelig hastighet over nettet. Vi er tross alt fortsatt bare i barndommen av utviklingen av streaming-tjenester.

Jeg betaler for Spotify premium, har kjøpt/lastet ned høyoppløst fra bl.a 2L og Linn og kommer også til å fortsette å leie film via f.eks VOD-tjenestene som kabelselskapet mitt tilbyr.

Selvsagt kjøper jeg også fortsatt BD-filmer og -konserter samt CD'er. Man er jo ikke helt der enda at streaming- og nedlastingstjenestene har det innholdet og/eller den kvaliteten jeg ønsker meg. Men "snart" så

For min del er det fortsatt altså Ole Brumm som gjelder formatmessig. Men framtiden ligger nok i streaming/nedlasting dersom det er høyest mulig kvalitet man er ute etter. Tror jeg da

Kort sagt så er jeg en formatuavhengig musikkelsker. (Og lydfreak ifølge min familie/venner. Hvilket jeg tar som en hedersbetegnelse )

EDIT: Nina Hagens meget dyktige backing-musikere i bandet Spliff beskriver vel enkelte her i denne låta: Rock Is A Drug by Spliff on Spotify

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er ikke hvorvidt musikken gir glede eller ikke på streaming, jeg kan på jobben når jeg er sliten etter en dag finne glede i å høre gode låter på reiseradioen på personalrommet. Skal man følge den logikken og argumentasjonen du her legger for dagen så er det ikke nødvendig med anlegg over 2000 kr, fordi det er musikken som er i fokus?Denslags argumentasjon blir meningsløs og det tror jeg også du forstår.
    Jeg synes det er interessant å tenke litt over prioriteringene til en som bruker titusener av kroner på avspillingsutstyr - penger som kunne ha vært brukt til å kjøpe mer musikk eller dra på konsert istedet. Jeg er selv en av de "skyldige".
    Jeg stiller spørsmålstegn ved at de som er over gjennomsnittet interessert i anlegg og god lyd frivillig og bevisst velger bort HD formater som gir bedre lyd, til fordel for komprimert/forringet lyd på streamingtjenester. Det er for meg en fullstendig falitterklæring.
    mp3 forringer ikke kvaliteten nevneverdig hvis man har tilstrekkelig båndbredde. Det gjør teite masteringprodusenter, og de får man ofte ikke gjort så mye med.

Hvis man virkelig elsker musikken så kjøper og lytter man til den på tross av at noen har klipt lange serier med samples. Dette gjøres både på streaming, CD og hirez-formater (jeg tror jeg kan finne linker til vinyl-utgivelser med tegn på det samme).

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror kanskje at internet inneholder verre ting enn piratkopierte CDer (her er det bare å bruke fantasien). Når myndighetene ikke greier å få slutt på disse tingene, hvordan/hvorfor mener du at de skal få slutt på pirat-virksomhet?
    http://www.nytimes.com/2012/02/05/op...-creators.html
    Ca 25% av internet-trafikken utgjøres av peer-2-peer. Det er rimelig å anta at mesteparten av dette er pirat-virksomhet. Hvis du tror at saken mot Napster gjorde slutt på pirat-kopiering så stikker du tilsynelatende hodet i sanden. Hvis du er uenig så må du gjerne bidra med dokumentasjon.

Piratkopiering var stort også før internet. Jeg husker salg av pirat dataspill i stor skala. Min far husker salg av vinyl kopiert til kassett i stor skala.

Om en 12-åring har pirat mp3 på telefonen sin som tilsvarer 1000 CDer så synes jeg ikke det er et voldsomt problem. Det representerer definitivt ikke et tap på 1000 solgte CDer for platebransjen. I beste fall gjør det eieren mer glad i musikk. Det som er synd er dersom dette etablerer seg som et mønster, og hun bevisst unngår å betale for musikk når hun blir eldre og får mer etablert økonomi. Jeg synes det er synd dersom pirat musikk oppleves som et bruker-messig bedre produkt.

Jeg har selv bannet over irriterende DRM-løsninger som står i veien mellom meg og mitt lovlig ervervede innhold, når jeg samtidig vet at en enklere løsning ligger få tastetrykk unna på nettet. Jeg opplever at musikk og film-bransjen hadde et vindu mellom 1995 og 2005 hvor framtiden var tydelig, og teknologien lot seg skape. I stedetfor å se til framtiden så stakk de hodet solid i sanden og gjorde sine kunder til fiender med onde DRM-systemer og rettssaker mot 12-åringer. For det har de mistet all min sympati og respekt, jeg tror at vi ville være bedre tjent med at hele hurven gikk dukken, og at nye, mer kreative alternativer dukket opp i asken.

Hvor mange ansatte er det i et stort internasjonalt plateselskap, eller butikk-kjede? Hvor mange av disse har jeg egentlig en interesse av å brødfø? Hvis bare jeg kunne betale direkte til musiker og produsent for lydfila (som er alt jeg bryr meg om)...

-k

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vil ta seg bryet å vise en MasVis analyse (el.lign) av en grei utgivelse som ikke er offer for loudness war:
    - i wav (rådata)
    - i FLAC
    - i mp3 320kbps

Så kan vi alle selv se om det er forskjeller.

Ta gjerne Dire Straits - Private Investigations fra Love over gold albumet.
    Denne er jo fin:
    DR Database

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg tror kanskje at internet inneholder verre ting enn piratkopierte CDer (her er det bare å bruke fantasien). Når myndighetene ikke greier å få slutt på disse tingene, hvordan/hvorfor mener du at de skal få slutt på pirat-virksomhet?

Ca 25% av internet-trafikken utgjøres av peer-2-peer. Det er rimelig å anta at mesteparten av dette er pirat-virksomhet. Hvis du tror at saken mot Napster gjorde slutt på pirat-kopiering så stikker du tilsynelatende hodet i sanden. Hvis du er uenig så må du gjerne bidra med dokumentasjon.

Piratkopiering var stort også før internet. Jeg husker salg av pirat dataspill i stor skala. Min far husker salg av vinyl kopiert til kassett i stor skala.

Om en 12-åring har pirat mp3 på telefonen sin som tilsvarer 1000 CDer så synes jeg ikke det er et voldsomt problem. Det representerer definitivt ikke et tap på 1000 solgte CDer for platebransjen. I beste fall gjør det eieren mer glad i musikk. Det som er synd er dersom dette etablerer seg som et mønster, og hun bevisst unngår å betale for musikk når hun blir eldre og får mer etablert økonomi. Jeg synes det er synd dersom pirat musikk oppleves som et bruker-messig bedre produkt.

Jeg har selv bannet over irriterende DRM-løsninger som står i veien mellom meg og mitt lovlig ervervede innhold, når jeg samtidig vet at en enklere løsning ligger få tastetrykk unna på nettet. Jeg opplever at musikk og film-bransjen hadde et vindu mellom 1995 og 2005 hvor framtiden var tydelig, og teknologien lot seg skape. I stedetfor å se til framtiden så stakk de hodet solid i sanden og gjorde sine kunder til fiender med onde DRM-systemer og rettssaker mot 12-åringer. For det har de mistet all min sympati og respekt, jeg tror at vi ville være bedre tjent med at hele hurven gikk dukken, og at nye, mer kreative alternativer dukket opp i asken.

Hvor mange ansatte er det i et stort internasjonalt plateselskap, eller butikk-kjede? Hvor mange av disse har jeg egentlig en interesse av å brødfø? Hvis bare jeg kunne betale direkte til musiker og produsent for lydfila (som er alt jeg bryr meg om)...

-k
    For en gang skyld er vi enige gitt 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Noen som vil ta seg bryet å vise en MasVis analyse (el.lign) av en grei utgivelse som ikke er offer for loudness war:
    - i wav (rådata)
    - i FLAC
    - i mp3 320kbps

Så kan vi alle selv se om det er forskjeller.

Ta gjerne Dire Straits - Private Investigations fra Love over gold albumet.
    Denne er jo fin:
    DR Database

Du kan jo laste ned Masvis gratis her:

MasVis - Ljudtekniska Sällskapet

Men jeg tror ikke du kan se forskjell på lydfiler slik du tenker.

Ellers er jeg veldig enig i fordømmelsen av plateselskapenes grådighet og tullete oppførsel.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo laste ned Masvis gratis her:

MasVis - Ljudtekniska Sällskapet

Men jeg tror ikke du kan se forskjell på lydfiler slik du tenker.

Ellers er jeg veldig enig i fordømmelsen av plateselskapenes grådighet og tullete oppførsel.
    Mulig det ikke er "synlig" i MasVis, men er det hørbar forskjell så bør det være målbar forskjell også.

Har MasVis på hjemme PC'en, men får det bare ikke til å fungere.....
    Sånn er det vel å bli 50 - teknologien løper fra en....

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Mulig det ikke er "synlig" i MasVis, men er det hørbar forskjell så bør det være målbar forskjell også.
    Det er masse målbar forskjell mellom wav og mp3/AAC. Problemet er at det er veldig vanskelig å analysere denne forskjellen - suksess-kriteriet for lossy codecer er at de skal høres så lik som mulig originalen (for en gitt bitrate). Sånn sett kan de bare analyseres ved lytting (eller en hypotetisk perfekt modell av menneskets hørsel, som enda ikke finnes).

-k

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er masse målbar forskjell mellom wav og mp3/AAC. Problemet er at det er veldig vanskelig å analysere denne forskjellen - suksess-kriteriet for lossy codecer er at de skal høres så lik som mulig originalen (for en gitt bitrate). Sånn sett kan de bare analyseres ved lytting (eller en hypotetisk perfekt modell av menneskets hørsel, som enda ikke finnes).

-k
    Ok, takk for info.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hehe, fantastisk

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-k

Godt innlegg, som jeg ikke har så mange innvendinger til. Bare dette med at jeg "tror Mp3 og piratvirksomhet ble begravd " med Napster, det tror jeg ikke.

Hva jeg ville ha frem med eksempelet Napster, er at det går fint ann å bruke ressurser på å knuse piratnettverkene over en periode: hvis man vil.

Napster var blant det aller største over en lengre periode, noe "alle" brukte. Slår man ned på slikt med strenge rettsaker og straffer, så har jeg stor tro på at man kunne begrenset omfattende piratvirksomhet ganske så kraftig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en link hentet fra en annen tråd - jeg synes den fortjener plass her også.
    Tema: Har vi egentlig behov for bedre formater enn CD?

24/192 Music Downloads are Very Silly Indeed

Skal vi tro artikkel så er svaret entydig - kjøp heller bedre "høyttalere".
    Forøverig tar den for seg flere intressante aspekter angående lyd, hørsel og menneske even til å oppfatte forskjeller. Artikkelen avslutter med et lite avsnitt om loudness war for dem som skulle være intressert i det.

Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •