Ny stereo/hjemmekino. Parasound vs Emotiva

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny stereo/hjemmekino. Parasound vs Emotiva

Har idag emotiva umc-1 prosessor og xpa-5 effektforsterker, sammen med klipsch rf-82 i front. er igrunn ganske misfornøyd da jeg syns bassen er alt for tam.
    har også 2 stk svs pb13 ultra som tar seg av de dype frekvensene, så det er ikke noe problem..

er tidligere litt b&w frelst, men faller egentlig over på klipsch da det er en litt mere "party" høyttaler.
    vil ha mest mulig lydkvalitet, men også mulighet til og spille høyt!

ser mange skryter av emotiva på klipsch, men jeg begynner og bli litt skeptisk. hadde før 2stk XPA-1 på frontene, men syns da også at bassen var lite imponerende, og diskanten skjærende.

lurer derfor på om jeg skal kjøpe Parasound A21 effekttrinn på front ? eller vil det ha fryktelig lite og si ?
    siden Oslohificenter selger parasound A21 til 18000kr nå i helgen, så lurer jeg på om det er verdt og slå til?

regner også med at jeg kjøper RF-7 II når feriepengene kommer, og setter rf82'ene bak =)

vil da RF7 og A21 være en god kombinasjon ? eller har dere tips til andre høyttalere eller forsterkere så er jeg åpen for forslag!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du har prøvd flere plasseringer på høyttalerene? De skal jo ikke akkurat gi lite bass..

Ang Emotiva har jeg ikke hørt dette, men det jeg har prøvd av parasound er fyldig i bunn og deilig friskt uten spissing i toppen!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound A21 er veldig bra på Klipsch RF serien . Masse kraft og go amerikansk lyd .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke prøvd så mange forskjellige muligheter når det gjelder plassering desverre, men har jo prøvd litt frem og tilbake, men blir liksom aldri fornøyd. rommet er ca 4x6 meter så d er bare og komme med tips =)

vet ikke om forforsterkeren kan ha mye og si ? har igrunn aldri vært helt fornøyd med emotiva umc-1 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de har også en Parasound P7 forforsterker på tilbud til 14000. er dette en bra forforsterker til prisen ?
    og hvor tror dere jeg vil merke mest forskjell ? ved og bytte effektforsterker eller forforsterker ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •