Optimalisere lyd kvalitet fra pc til stereo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Optimalisere lyd kvalitet fra pc til stereo

Hei, jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å optimalisere lydkvaliteten med mitt utstyr..

Mitt Oppsett:
    Lydkilde
    -Ny HP elite stasjonær pc m/ (USB og SPDIF utganger)
    Digital til analog
    -Cambridge DacMagic
    Forsterker
    -NAD C375BEE
    Høytalere
    -2 DALI IKON 6 MK2
    -1 DALI IKON SUB MK2 Subwoofer
    -En halv dyr samling av Van Del Hul kabler fra DAC til forsterker og fra forsterker og ut

I første omgang så lurer jeg på om jeg skal kjøre lyden ut av USB eller SPDIF fra pcn? (Vil eventuelt kabelkvalitet på USBen ha noe å si?)

*Incoming sampling rate indicator 32/44.1/48/88.2/96kHz
    Når jeg velger USB til DAC så kan jeg ikke endre samlingfrekvensen høyere enn til 16-bit, 48000 Hz i egenskaper for USB ut på pcn og DACen forblir på 48kHz selvfølgelig indikert.

Mens med SPDIF fra pc til DAC så kan jeg velge 24-bit, 96kHz til og med
    24-bit, 192kHz.
    Men jeg burde kanskje ikke sette output fra den optiske utgangen på pcn til 192kHz fordi det virker som om det er en cap på 96kHz input på DACen

*Adaptive Time Filtering (ATF™) asynchronous upsampling technology converts 16-24 bit audio (at any standard sampling frequency between 32-96kHz) to 24 bit/192kHz
    *Link/kilde: Om DacMagic fra offisiell cambridgeaudio.com
    Men etter jeg leser dette så virker det som om DACen upsampler alt den får mellom 32- og 96kHz til 24 bit, 192kHz uansett, har det da egentlig ikke noe å si om DACen får 48kHz fra USB eller 96kHz fra optisk?

En siste liten ting; Lydfiler.
    Hva skal jeg lete etter om jeg ønsker det filformat med absolutt best kvalitet uansett størrelse på filen?

Ble kanskje litt rotete men, jeg setter stor pris på svar og hjelp

På forhånd takk

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    1. hvis du med spdif mener optisk, ville jeg gått for den. da slipper du (om enn teoretisk) mulig jordbrum (usb = elektriske ledere). en usbkabel er en usbkabel forøvrig. ingen kvalitetsforskjell, selvom butikkansatte ofte vil ha deg til å tro noe annet.

2.Jeg ville sett på lydavspillingsprogram som har mulighet til å sende lyd direkte til utgangen uten å gå via windows' lydmikser. foobar med wasapi driver er f eks et - gratis - alternativ.

3.FLAC, ALAC eller tilsvarende er - teoretisk - tapsfrie lydfiler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •