Endelig et spennende high-merke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Endelig et spennende high-merke

Bruno Putzeys og Jan-Peter van Amerongen fra Hypex startet et nytt merke navn og skal selge DAC, forforsterker og effektrinn i øverste klasse. Og da snakker vi om produkter hvor objektive kriterier ligger til grunn.
    http://www.mola-mola.nl/epk_files/Mo...%20en%20nl.pdf

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, så da får du endelig tilfredsstilt din massive interesse for målinger, ikke dårlig

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Og kan jo hende du lærer noe Gilmour, så du endelig skjønner at EISA prisen ikke er akkurat er noe bevis for et virkelig bra produkt.

Her er bilde av en integrert forsterker fra Mola-mola:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ikke mobb marantz, er svært ørevennlige musikkformidlere som bringer lytteren mange timer med glede :-D

her er ett utklipp fra linken din orso

“People are genuinely moved when they listen to these products,” comments Van
    Amerongen, “One said that the way the music touched his heart was proof positive that the
    amplifier hadn’t touched the music. That’s pretty much the essence, isn’t it?”

som snytt ut av nesa på ett rørprodukt den omtalen der, håper sannerlig de har fått til lignende med annen tech, hadde vært kult
    spennende link orso

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jepp. Og kan jo hende du lærer noe Gilmour, så du endelig skjønner at EISA prisen ikke er akkurat er noe bevis for et virkelig bra produkt.

Her er bilde av en integrert forsterker fra Mola-mola:

Hehe, ja det kan godt hende at jeg vil lære noe

Vi har dog to forskjellige tilnærminger til hifi slik jeg opplever det. Du er den mer pragmatiske nådeløse matematikeren med fokus på objektivitet og målinger,mens jeg er den mer "romantiske" hifi elskeren med fokus på subjektive inntrykk,- både visuelle og lydmessig. Noe jeg ikke har problemer med.

Førsteinntrykket av utseende er ikke mye å skryte av, dette er jo nesten kjedeligere enn Nad!

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.mola-mola.nl/epk.htm
    Litt meir bilder i linken.

Synes designet ser bra ut. liker det litt nøytralt og tidløst. hadde kanskje valgt eit lite infopanel på den integrerte

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Nå ikke mobb marantz, er svært ørevennlige musikkformidlere som bringer lytteren mange timer med glede :-D

her er ett utklipp fra linken din orso

Amerongen, “One said that the way the music touched his heart was proof positive that the
    amplifier hadn’t touched the music. That’s pretty much the essence, isn’t it?”

som snytt ut av nesa på ett rørprodukt den omtalen der, håper sannerlig de har fått til lignende med annen tech, hadde vært kult
    spennende link orso
    +1
    Marantz er serriøse saker. Har selv en eldre cd-spiller som fungerer utmerket den dag i dag, og spiller enda fantastisk. Jeg kjenne ringen behov for bytting enda.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz har jeg selv. Stort sett veldig bra produkter det.

Typisk rørlyd med mye harmonisk forvrengning kan være besnærende og romantisk, men det gir samme krydder til all musikk og man får IMO aldri opplevelsen av å komme skikkelig tett på innspillingene og opptakene.

Det noe spesielt med elektronikk som ikke gjør noe av seg, men slipper lyden igjennom som en ren fjellbekk. Men det krever også at resten av anlegget er på stell hvis det skal låte bra total sett, og det er nok en utfordring for mange.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner du til om de legger seg i hi-end klassen på priser? Hypex er jo idag råe til prisen...
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Lurer på hvordan dette gjør seg mot SE Klasse A AN elektronikk, da dette også slipper lyden igjennom ren som en flekkbekk mot alt annet i prisklassen jeg har hørt. Opplever også Marantz slik som Orso beskriver dem. Og mye annet i den prisklassen også.

Spennende om disse greiene kan låte som en SE forsterker men også ha mer krefter.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er spennende? har de to fra hypex mer peiling på elektronikk enn andre? med mindre de får et stort investorselskap med på laget eller en egen fabrikk i kina vil de ikke utgjøre mer enn de har gjort tidligere. dvs. nesten ingenting! bilder av noen sterile kabinetter er knapt det eneste som er lagt ut

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    hva er spennende? har de to fra hypex mer peiling på elektronikk enn andre? med mindre de får et stort investorselskap med på laget eller en egen fabrikk i kina vil de ikke utgjøre mer enn de har gjort tidligere. dvs. nesten ingenting! bilder av noen sterile kabinetter er knapt det eneste som er lagt ut
    Det vet åpenbart noe siden de har produsert en klasse D forsterker som setter helt ny standard.
    http://www.hypex.nl/docs/nc1200%20folder%20web.pdf

Spennende blir det først og fremst dersom produktene måler bedre enn mye annet eller tangerer det beste og uten å koste astronomisk mye. Jeg er nok litt redd at disse vil få høy prislapp, men håper og tror at de legger seg godt under mye annet high-end utstyr.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Hørte på Horten messen sist (2011) EHED som hadde med ett par dyre ELAC høytallere og jeg mener det var Hypex forsterkere som drev de. Stemmer dette ?

Uansett så syntes jeg personlig dette rommet hadde den beste lyden på messa selv om forsterkerene var meget billige. Nå vet jeg ikke om det var høytallerenes gevinst eller forsterkerene, men en god match var det nå uansett .

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    amplifier hadn’t touched the music. That’s pretty much the essence, isn’t it?"

Dette høres ut som god gammaldags hifi svada, og skuffer meg når gutta fra HYPEX begynner i samme gate som alle andre high end firmaer.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Hørte på Horten messen sist (2011) EHED som hadde med ett par dyre ELAC høytallere og jeg mener det var Hypex forsterkere som drev de. Stemmer dette ?

Uansett så syntes jeg personlig dette rommet hadde den beste lyden på messa selv om forsterkerene var meget billige. Nå vet jeg ikke om det var høytallerenes gevinst eller forsterkerene, men en god match var det nå uansett .
    Han brukte Hypex UcD, ikke de nyeste Ncore som jeg linket til. Men de er veldig bra.

Høyttaler og rom betyr selvsagt mest og EHED gjorde sikkert noen fornuftige akustiske tiltak, men elektronikken er på ingen måter uvesentlig.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Han brukte Hypex UcD, ikke de nyeste Ncore som jeg linket til. Men de er veldig bra.

Høyttaler og rom betyr selvsagt mest og EHED gjorde sikkert noen fornuftige akustiske tiltak, men elektronikken er på ingen måter uvesentlig.
    Stemmer det at de hadde gjort en del akustiske tiltak. Var vel en frisørsalong med speil osv de hadde fått . Virker som det alfa omega på den messa med akustiske tiltak da de aller fleste rom er helt forferdelige. Spinkle vegger osv. Men blir jo off topic, bra førsteintrykk uansett av denne typen forsterkere.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    amplifier hadn’t touched the music. That’s pretty much the essence, isn’t it?"

Dette høres ut som god gammaldags hifi svada, og skuffer meg når gutta fra HYPEX begynner i samme gate som alle andre high end firmaer.

Hehe stemmer det. Slikt gidder jeg ikke å lese engang, la ørene bestemme.

Husker jeg leste en plass att Hegel låter som en god rørforsterker som traff sjela i musikken. Nå synes jeg Hegel er veldig bra og mye for pengene, men de låter helt motsatt av en typisk rørforsterker . Veldig oppløst og kraftig med en kjapp og kontant bass, men ikke så mye "rørlyd".

Blir uansett spennende å se hvilke priser dette kommer på, håper på at noe kan være budsjettpriser, da det åpenbart kan bli mye for pengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, skal følge med. Håper det kommer oppdateringer i tråden.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettsidene til Mola Mola er borte nå. Jeg finner heller ingen informasjon om hva som eventuelt har skjedd her.

Fant litt forskjellig informasjon som blant annet tilsier en pris på 15k USD for monoblokkene. Ikke direkte billig, med andre ord.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Nettsidene til Mola Mola er borte nå. Jeg finner heller ingen informasjon om hva som eventuelt har skjedd her.

Fant litt forskjellig informasjon som blant annet tilsier en pris på 15k USD for monoblokkene. Ikke direkte billig, med andre ord.
    Er jo ingen grunn til å kjøpe de når man kan få bygget Ncore selv. Eller betale noe for å bygge for seg. EHED tror jeg selger Ncore til ca. 20k. Fantastiske forsterkere for de som ønsker pass through lyd. Euforisk forvrengning? Look somewhere else!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •