Får ikke lyd i aktiv subb fra forsterker.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke lyd i aktiv subb fra forsterker.

Må da først si at jeg er utrolig grønn på området enda..:roll:
    Fikk meg ny aktiv subb i går, og skulle koble den opp mot min Denon AVR-1907. Kjører kun i vanlig stereo på mine 2 par med Cerwin fra før.
    Sliter nok sikkert rett å slett med å finne riktig innstillig til subb sikkert.
    Alle innstillinger som jeg har funnet som inneholder subb,står på ON. Samt level står på fult. Får lys i subb når jeg kjører test-tone,men ikke ellers..
    Så vidt jeg skjønte fra bruksannvisningen, så skal den virke selv om den står i stereo..

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først skrur du ned lever til ca halv 12 (omtrent halvt av maks).

Du bruker ikke pure direct (som det heter på Yamaha) eller noe lignende innstilling når du hører i stereo? Da kobles sub ut.

Hvilken sub har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av penol
    Først skrur du ned lever til ca halv 12 (omtrent halvt av maks).

Du bruker ikke pure direct (som det heter på Yamaha) eller noe lignende innstilling når du hører i stereo? Da kobles sub ut.

Hvilken sub har du?
    Står ikke på max nå da..
    Bruker ikke pure direct nei, har den muligheten også. Men ser i bruksannvisningen at sub kan kobles ut og inn på alle programmene ellers også. Har også prøvd alle surround alternativene..

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gå inn i menyen og stille inn stereosignalet så det står som LFE+Main. Da sender forsterkeren signalet både til høyttalerne og subwooferen i stereo. Husker ikke hvor i menyen dette ligger i 1907, men det skal stå (godt gjemt) i manualen.

Grunnen til at dette ikke skjer automatisk er fordi stereosignalet er 2.0, altså to høyttalersignaler og ikke noe subwoofer-signal, derfor må forsterkeren "lage" et signal for subwooferen. På film er signalet allerede 5.1, og da finnes det allerede et subwoofer-signal som forsterkeren bare sender videre til subwooferen, uten at man må stille noen innstillinger for å få den til å gjøre det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Postbudet
    Du må gå inn i menyen og stille inn stereosignalet så det står som LFE+Main. Da sender forsterkeren signalet både til høyttalerne og subwooferen i stereo. Husker ikke hvor i menyen dette ligger i 1907, men det skal stå (godt gjemt) i manualen.

Grunnen til at dette ikke skjer automatisk er fordi stereosignalet er 2.0, altså to høyttalersignaler og ikke noe subwoofer-signal, derfor må forsterkeren "lage" et signal for subwooferen. På film er signalet allerede 5.1, og da finnes det allerede et subwoofer-signal som forsterkeren bare sender videre til subwooferen, uten at man må stille noen innstillinger for å få den til å gjøre det.
    Var inne å satte på den LFE+Main i går, men det hjalp ikke. Men fikk heller ikke noe lyd i den når den sto på film heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å sett høyttalerene dine til small i tillegg til subben på LFE+Main.
    Sett crossover til 80 hz.
    Skru delefilteret på subben til maks. Slå delefilteret på subben på Disabled hvis den har denne muligheten.
    Dobbeltsjekk at det står på sub out fra receiveren og ikke f.eks sub in + line in på subben. Sett nivået på subben til kl 12 og juster sublevel på forsterkeren til 0.
    Ta det derfra så hjelper vi deg videre hvis du fremdeles ikke får lyd eller vil tune litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Prøv å sett høyttalerene dine til small i tillegg til subben på LFE+Main.
    Sett crossover til 80 hz.
    Skru delefilteret på subben til maks. Slå delefilteret på subben på Disabled hvis den har denne muligheten.
    Dobbeltsjekk at det står på sub out fra receiveren og ikke f.eks sub in + line in på subben. Sett nivået på subben til kl 12 og juster sublevel på forsterkeren til 0.
    Ta det derfra så hjelper vi deg videre hvis du fremdeles ikke får lyd eller vil tune litt.
    Da er dette prøvd, men fremdeles ikke lyd..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tic`n
    Da er dette prøvd, men fremdeles ikke lyd..
    Der ble det lyd... Satte den tilbake på 5ch stereo, og er ikke helt sikker på hva annet det var jeg fikk trykket på...
    Men nå ble det ihvertfall mer enn nok bass i huset.
    Takk for hjelpen alle ihvertfall..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •