Denon DCD-1510AE sin hodetelefon-forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon DCD-1510AE sin hodetelefon-forsterker

Hvor god er den innebygde hodetelefonforsterkeren i denne cd-spilleren? På generellt grunnlag; kan den konkurere mot seperat hodetelefonforsterker?

Jeg har bestillt nye hodetelefoner (Denon 7000) og er nå i tvil om jeg bør skaffe en separat hodetelefonforsterker for å få topp lyd.

Tips mottas gjerne.

PS:
    Var i tvil om hvilken kategori denne skulle havne under da det jo er snakk om cd-spiller OG hodetelefoner.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På generelt grunnlag er min erfaring at de hodetelefonutgangene man får med på kjøpet på enkelte CDspillere, ikke holder mål. Til nød greit å ha i mangel av noe bedre - til forsiktig lytting mens man leser en bok eller løser kryssord og slikt. Men har du investert i et par Denon AHD-7000, bør du absolutt tenke i retning av en separat hodetelefonforsterker - det fortjener disse utmerkede hodetelefonene.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg tenkte også, men håpet at en såpass dyr cd-spiller har lagt resursser også i hodetelefon-forsterkeren. Eller tenker jeg feil her? Finner ingen info om akkurat dette punktet i tester på weben.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser hifiklubben har en hodetelefonforsterker på lager i min nærmeste butikk. Argon HA1. Er denne god nok til å få smak av high-end lyd med disse hodetelefonene?

Hvor kan jeg dra i dag for å kjøpe en meget god hodetelefonforsterker (Trondheim)? Ser det er mye å velge i, men få på lager i butikk.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mmmbeer
    Det var det jeg tenkte også, men håpet at en såpass dyr cd-spiller har lagt resursser også i hodetelefon-forsterkeren. Eller tenker jeg feil her? Finner ingen info om akkurat dette punktet i tester på weben.
    Vel - Denon-spilleren din er ikke SÅ dyr. Hodetelefonene dine er faktisk dyrere enn hele CDspilleren.

Men hvis det er slik å forstå at du har bestilt hodetelefonene, men ikke fått dem i hus ennå, ville jeg bare ha ventet litt. Prøv dem sammen med spilleren din før du gjør deg opp en mening. Ingen grunn til å bekymre seg på forhånd.

Du kan jo lese mer om dette under Head-Fi-avdelingen her på AV-forum - evt. også i en egen Head-Fi-tråd under Hifi-generelt på Hifisentralen.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for hjelpen.