DAC potensiale

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DAC potensiale

Hei,
    har jeg et potensiale i dac. Spiller normalt musikk fra Spotify på Squeezbox touch via Pioneer SC-LX72. Signalet går optisk fra Squeezbox til reciver, så det er DAC`en i reciveren jeg bruker.
    Bruker også Iphone 4S, da squeeze boxen til tider er ustabil og ikke kan kjøres uten nett tilgang.

Spørsmålet er; hvilket komponent har den beste DAC`en.
    1. Iphone 4s

• Pioneer SC-LX72 (surround reciver)

• Hegel HD10 DAC (vurer å kjøpe)

Vurder å inverstere i en ekstern DAC dersom det gir et vestenlig "lyd løft", men er samtidig usikker på om begrensningene ligger i selve spotify. Jeg har også lest at DAC` som sitter i phone 4s skal vare bra, men jeg vet ikke om den kan måle seg med noen fra en middels god separat DAC.

Noen som har prøvd seg frem innonfor dette feltet som har noen gode tilbakemeldinger.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dacen i Iphone er nok ikke i nærheten av kvaliteten på en god ekstern dac, men hva som gir et vesentlig løft kan kun du selv svare på i eget anlegg. Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt en brukt HD10, og heller solgt den videre igjen om du ikke var fornøyd.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terrawa
    Hei,
    har jeg et potensiale i dac. Spiller normalt musikk fra Spotify på Squeezbox touch via Pioneer SC-LX72. Signalet går optisk fra Squeezbox til reciver, så det er DAC`en i reciveren jeg bruker.
    Bruker også Iphone 4S, da squeeze boxen til tider er ustabil og ikke kan kjøres uten nett tilgang.

Spørsmålet er; hvilket komponent har den beste DAC`en.
    1. Iphone 4s

• Pioneer SC-LX72 (surround reciver)

• Hegel HD10 DAC (vurer å kjøpe)

Vurder å inverstere i en ekstern DAC dersom det gir et vestenlig "lyd løft", men er samtidig usikker på om begrensningene ligger i selve spotify. Jeg har også lest at DAC` som sitter i phone 4s skal vare bra, men jeg vet ikke om den kan måle seg med noen fra en middels god separat DAC.

Noen som har prøvd seg frem innonfor dette feltet som har noen gode tilbakemeldinger.
    Jeg synes ikke at det var noe og hente på og kjøre via Hegel HD 10,i forhold til å kjøre digitalt rett fra squeezebox til min LX 82 / LX 85!

Og bruker du RK (og sub) i receiver også til musikk,vil det vere helt bortkastet med en ekstern Dac!
    Så jeg solgte igjen Hegelen!
    Men som det sies,så er det jo bare å kjøpe en brukt og prøve - hvis det ikke er noe å hente for din del,så selger du den igjen uten å tape noe!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok turen innom soundgarden og i håp om å få en demo. Ble møtt av hyggelig betjening som velvillig demonstrerte en Hegel HD11. Fikk først en demo, der de de kjøre via DAC i squeeze touch og deretter deretter koblet opp via ekstern DAC i Hegel HD11. Det var forskjell, men ikke "himmel og *******" slik som jeg hadde innbilt meg. Lyden var noe mer åpen og oppløst. Er gangske sikker på at DAC som sitter i min SC-LX72, er mer høyoppløst enn Squeezeboxen sin. Jeg heller til å tro at det er lite å hente på å ivestere kr 6000,- i en ekstern DAC eller noe billigere fra brukt marked.

Samtidig så forhandler jo Soundgarden Pinoneer og selgeren skrøt hemningsløst av pre-amp delen i Pioneer sine forsterkere. De er særdeles bra sa han. "Er det ikke i pre-amp delen DAC`en sitter da", var mitt spørsmål tilbake, og selgeren ble litt stressa.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terrawa
    Tok turen innom soundgarden og i håp om å få en demo. Ble møtt av hyggelig betjening som velvillig demonstrerte en Hegel HD11. Fikk først en demo, der de de kjøre via DAC i squeeze touch og deretter deretter koblet opp via ekstern DAC i Hegel HD11. Det var forskjell, men ikke "himmel og *******" slik som jeg hadde innbilt meg. Lyden var noe mer åpen og oppløst. Er gangske sikker på at DAC som sitter i min SC-LX72, er mer høyoppløst enn Squeezeboxen sin. Jeg heller til å tro at det er lite å hente på å ivestere kr 6000,- i en ekstern DAC eller noe billigere fra brukt marked.

Samtidig så forhandler jo Soundgarden Pinoneer og selgeren skrøt hemningsløst av pre-amp delen i Pioneer sine forsterkere. De er særdeles bra sa han. "Er det ikke i pre-amp delen DAC`en sitter da", var mitt spørsmål tilbake, og selgeren ble litt stressa.
    Du har nok opplevd det samme som meg - det er ikke SÅ stor forskjell på DAC'er som mange skal ha det til!
    Den innebygde Dac'en,samt pre-amp delen i Pio sin LX serie er veldig bra,så jeg hadde nok heller brukt 6 k andre steder i systemet,der det "gjør mer av seg" !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørt DACen i Pioneerene som er litt opp i klassene som du har, er riktig gode 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •