XTZ 99.26 + Hvafornoe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 99.26 + Hvafornoe?

Jeg skal kjøpe meg et par XTZ 99.26 høyttalere, men jeg er ny i gamet så lurer litt på hva jeg trenger utenom? Forsterkere, receivere, forforsterkere osv osv. Jeg har gått meg litt vill i hva jeg faktisk trenger. Jeg kommer til å koble opp en LP-spiller(usikker på hva slags utgang), Apple TV(optisk), Playstation 3(optisk), PC/MAC(optisk), og i framtiden også en parabol dekoder(HDMI regner jeg med).
    Har lett litt rundt etter noen guider, men enten handler de om noe helt annet eller så blir de for avanserte og ikke enkelt forklarer hva hver enkelt del gjør og hva jeg må ha.
    PS: Jeg skal ikke ha surround-anlegg. Dette blir først 2.0-sett og muligens 2.1-sett etterhvert.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer du i fremtiden til å investere surround høyttalere? Hvis du tror du kommer til gjøre det, er det en Reciver du trenger og hvis du skal koble til platespiller kan du se etter en med innebygget RIAA, evnt kjøpe en vedsiden av. Skal du kun ha stereo er det en intergret stereoforsterker du er ute etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal nok aldri ha surround for dette skal bare stå i stua og jeg misliker dårlig surroundoppsett, men jeg vil gjerne ha en forsterker jeg kan koble til alle mine duppedingser for så å bare ha én utgang videre til TV-en. Eneste jeg i framtiden i så fall kommer til å investere i blir en sub utenom.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal koble til PC, appleTV PS3 ect til den så kan du jo se etter en digital stereoforsterker, evnt Vanlig stereoforsterker og en dac

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nimrad
    Jeg skal nok aldri ha surround for dette skal bare stå i stua og jeg misliker dårlig surroundoppsett, men jeg vil gjerne ha en forsterker jeg kan koble til alle mine duppedingser for så å bare ha én utgang videre til TV-en. Eneste jeg i framtiden i så fall kommer til å investere i blir en sub utenom.
    Du misliker surround men ha mulighet å koble med en utgang til TV.
    vel, hvis du må ha denne muligheten så må du ha en reciever.
    Skal du prioritere lyd så er stereoforsterker å veien å gå.

Hva er så disse duppe dittene?
    Min bror skffet seg nylig Denon AVR 1912 og var veldig fornøyd. Hvis du skal ha en rimelig. Onkyo 609 også rimelig i pris og vil dekke dine behov. Men dette er da recievere som sagt.. Ikke ren stereo forsterker.. Men jeg vil nå påste med dine HT valg så vil du nok ikke høre store forskjellen på en reciever og stereoforsterker.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må du ha hdmi innganger, en del digitale innganger og bare èn kabel til tv osv er eneste løsningen en surround receiver, med riaa (eller kjøpe en ekstern) for din platespiller.
    Om du vil ha stereo forsterker kobler du hdmi fra dine kilder direkte til tv`en og tar ut lyden analogt til forsterkeren. (eller digitalt til en ekstern dac men da blir der det kjedelige at du må velge kilde på den eksterne dac også og disse har som regel ikke fjernbetjening. Uansett må du ha en dac med nok digitale innganger til de kilder du har, om du som sagt ikke bare tar ut lyden analogt fra kilderne da.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til opplysning: Jeg har surfet konstant i noen dager nå. Ser ut som om jeg går for en Music Angel XD-800MKIII "KT88" som forsterker. Til mine digitale signal planlegger jeg å kjøpe en DAC for å håndtere det. Der er jeg fortsatt åpen for tips

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •