Frakobling av USB dac maskinen fungerer ikke som den skal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Frakobling av USB dac maskinen fungerer ikke som den skal

Hei

Får av og til trøbbel etter jeg kobler fra dacen. Jeg bruker den som USB lydkort når jeg hører på spotify. Problemet som oppstår er at programmer som gir ut lyd eller nettsider med lyd, for eksempel you-tube henger seg. Jeg får opp melding om at programmet ikke svarer. Dette er veldig irriterende, og gjør at jeg må starte pc'en på nytt. Det er ikke hver gang dette skjer, men ofte.

Pc'en er Asus G73S med Windows 7. Dac er Hegel HD11, men hadde samme problem med Caiman.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om et program henger klikker du crtl+Alt+Del, tasklist og avslutter program, det skal ikke være nødvendig å starte maskinen om igjen egentlig.
    Spotify henger seg ofte under oppstart men ellers, har ingen forklaring på hvorfor det skjer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt av programmer/spill og nettsider som gir lyd henger seg. Jeg kan ikke bruke noen programmer eller besøke nettsider med lyd etter jeg har koblet fra dac'en uten omstart av pc.

Newcomer Xito sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et eksternt USB-lydkort på laptopen min som jeg bruker med anlegget, hvis jeg kobler det inn eller ut mens spotify spiller, så avsluttes det ofte. Ellers så er det ingen andre programmer som har problemer med det, selv ikke mens det f.eks. spilles en youtube film eller VLC eller lignende.
    Prøv med noen andre drivere hvis du kan, enten nyere eller eldre hvis du har de nyeste. Du kan sikkert prøve å google den aktuelle modellen og se om andre har samme problem og eventuelt hva de har gjort for å løse det.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du vil vel kanskje ha valg på din pc

fjern maskinvare løs ut medier på en trygg måte

(nederst til høyre på pc skjerm. i systemstatusfeltet på oppgavelinjen)

dette er en funksjon man altid bør bruke til alt som kobles ut usb å har en slik funksjon
    Bruker du ikke den kan du få problemer med at funksjoner/prosesser fortsetter å ikke passer med ditt bruk når du fortsetter pc bruk uten usb innstalerte ting
    (kan vel også bli kluss med drivere å i verste fall at neste gang man kopler til usb enhet så gjennkjenner ikke pc det du kopler til)

sikker fjerning

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •