Hvordan høres dette oppsettet ut?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan høres dette oppsettet ut?

Har vært innom hifi klubben for å forhøre meg om oppsett som skal brukes til film, spill og musikk. Vil gjerne ha streaming muligheter til å streame fra mac og ipad. Kommer til å kjøpe en apple tv også etterhvert.

De foreslo dette oppsettet for meg:
    Denon AVR1912 receiver
    DENON US)
    Panasonic DMP-BDT110EG blu-ray spiller
    PANASONIC DMP-BDT110EG Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben
    Dali zensor7 høytalere
    DALI ZENSOR 7

Dette oppsettet koster 10.600,-

Kommer til å bygge ut med flere høytalere etterhvert.
    Hvordan høres dette ut? Får jeg valuta for pengene eller er det andre løsninger der ute hvor jeg vil få mer for pengene? Jeg er nykommer og har ikke veldig mye å fare med når det kommer til alt det tekniske:wink:

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det høres ut som en veldig fin pakke og starte med! Masser av kvalitet, og Zensor serien forøvrig er heller ikke så svindyr, så videre oppgradering koster ikke all verden.

Både receiver og høyttalere har fått meget god kritikk, så du tråkker ikke veldig feil der

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulighet for å legge på effekt forsterker på recieveren? Det må du nesten ha Eller virker det som en fin pakke, Zensor er bang for the bucks!
    Etter hvert legger du til en effekt, så blir det enda bedre! Så kanskje ny For forsterker med by pass, cd spiller, Dac, osv osv

Store oppgraderings muligheter ^^ Det er bra!
    Min tråd

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magus
    Har vært innom hifi klubben for å forhøre meg om oppsett som skal brukes til film, spill og musikk. Vil gjerne ha streaming muligheter til å streame fra mac og ipad. Kommer til å kjøpe en apple tv også etterhvert.

Denon AVR1912 receiver
    DENON US)
    Dali zensor7 høytalere
    DALI ZENSOR 7

Hvordan høres dette ut? Får jeg valuta for pengene eller er det andre løsninger der ute hvor jeg vil få mer for pengene? Jeg er nykommer og har ikke veldig mye å fare med når det kommer til alt det tekniske:wink:

Virker som et greit og godt oppsett.Gode komponenter. Lykke til med valget uansett hva du ender opp med :-)
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon AVR1912 receiver
    DENON US)
    Dali zensor7 høytalere
    DALI ZENSOR 7

Hei,

siden du først er i en fysisk butikk burde de kunne sette opp dette for deg så du selv får hørt på det. Ta med deg en kompis og noen cd-er og et par filmer og test lyden. Da kan du forsåvidt også få testet det i et rom egnet for testing, og så har du en benchmark for oppsettet når du får det hjem.

(Selvom det er vanskelig å "huske" hvordan noe høres ut, så er vel glis og gåsehud noe man bør forvente uansett. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tilbakemeldinger! Gleder meg til å dra i butikken i morgen, lytte og forhåpentligvis kjøpe. Deretter blir det oppkobling og knoting med kalibrering som gjelder:wink:

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle du renge mer watt til frontene, kjøper du et godt sluttrin og så er du boks

lykk til

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Skulle du renge mer watt til frontene, kjøper du et godt sluttrin og så er du boks

lykk til
    Mener 1912`n ikke har pre-out?

Tror nok du får god valuta for pengene, men vurderer du å bygge på oppsettet allerede nå ville jeg muligens vurdet en reciever med pre-out, da har du muligheten for å koble til mere kraft (effektforsterker).

Men i utgangspunktet tror jeg recieveren du har valgt holder til utvalgte høytalere.

Lykke til...

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hvor glad du er i å skru opp volumet etc. Men det er ikke mye krefter i de små reciverene. Dersom du skal i tillegg putte på 5 tungdrevne høyttalere så ber du nesten om problemer.

Velg noe med pre-out for fronter. Da kommer du mye bedre ut av det. Da har du mulighet for å koble til effektforsterker. Det er utrolig mange som kjøper katta i sekken når de kjøper reciver, da de ikke aner at de må kjøpe helt ny reciver for å få mer krefter. Enten i form av reciver+effekt, eller en større reciver. Lyden blir også mange hakk bedre med effektforsterker. Da den som regel har stålkontroll over det du skal drive. De fleste høyttalere våkner som regel til liv med en god og kraftig effektforsterker.

Romkorreksjonen pleier ofte å være litt bedre på de litt mer påkostede modellene.

Så tenk litt lenger enn veivesenet/staten. Invester for fremtiden, og ikke bare for det neste året. :wink:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt oppsettet og jeg er fornøyd Ser nok jeg kommer til å bygge ut etterhvert, men jeg må begynne ett sted. Er ikke pre amp på 1912 noe som er kjipt siden jeg ikke får koblet noen effektforsterker til den. Måtte opp for høyt i pris til at jeg kunne ta det spranget. Så det lar vente seg...til neste år8-) Enn så lenge høres dette oppsettet veldig fint ut, så jeg er glad!!!

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt oppsettet og jeg er fornøyd Ser nok jeg kommer til å bygge ut etterhvert, men jeg må begynne ett sted. Er ikke pre amp på 1912 noe som er kjipt siden jeg ikke får koblet noen effektforsterker til den. Måtte opp for høyt i pris til at jeg kunne ta det spranget. Så det lar vente seg...til neste år8-) Enn så lenge høres dette oppsettet veldig fint ut, så jeg er glad!!!
    Grattis med kjøpet :wink:
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Grattis med kjøpet :wink:
    +1. Hyggelig med fornøyde folk

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Du blir nok fornøyd, men finner også sikkert ut når du investerer i effekt+ny reciver, at det er to forskjellige verdner. 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •