Oppgradering av stereoanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering av stereoanlegg

Har hatt samme anlegget i ett helt år nå så nå er det på tide å oppgradere / bytte

Har planer om å kjøpe og pusse opp en leilighet og tenker i den anledning å bytte ut anlegget jeg har nå. Har endret en del musikksmak, og fått en del inntrykk og ønsker i løpet av tiden jeg har hatt anlegget.

DM683 er en super høyttaler, men kunne tenkt meg noe som er enda mer engasjerende, og kanskje litt mer responsiv og punchy i bassen om jeg kan kalle det det. Har prøvehørt på to høyttalere (Dali Ikon 7 mkII og et par dynaudio stativhøyttalere jeg ikke husker navnet på). Likte ikke dali'en (hørte den og dm'en samtidig) men elsket lyden til dynaudioene, dog var de plassert på en forsterker (hegel) i det øvre skiktet.

Det jeg er mest missfornøyd med er at jeg har effekt forsterker, forforsterker og cd spiller i tre enheter. Jeg har rippet alle cd'ene mine og bruker cd spilleren kun som DAC (den har optisk inn). mangler også en optisk inn så har ikke nok innganger der. kunne tenkt meg en forsterker/dac i en og samme enhet. cd spiller trenger jeg ikke og er på utkikk etter å spare plass siden jeg kommer til å flytte inn i en mindre leilighet enn jeg har nå og trenger plassen.

Kan være at DACen i cd-spilleren ikke er så bra og at det er det som gjør at jeg ikke er 100% fornøyd med høyttalerene mine. usikker.

Trenger to digitale innganger (optisk), det er alt om det blir en enhet med alt, eller en effektforsterker og en dac/forforsterker går bra men ønsker minst mulig, men lyden kommer først!

Musikk jeg hører på er prog-rock, alternativ rock, jazz og roligere. Hører også på en del partymusikk og metal men her finnes det ikke noe god produksjon så vil heller dimensjonere anlegget til musikk som høres bra ut. eksempelartister kan være: Tool, The Mars Volta, The Reign of Kindo, Damien Rice, Copeland, 22, osv.

Hvis noen har noen tips så er det bare å komme med dem før jeg gir meg opp noen meninger selv Ønsker å bruke ca 30 totalt, og har planer om å selge det jeg har nå (muligens jeg beholder dm683 en stund hvis jeg ikke finner noe bedre).

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo være en ide å prøve en større/kraftigere forsterker først for å se om den får sparket mer liv i 683'ene?

Og går ut fra at du har prøvd div forskjellige plasseringer på høyttalerne for å finne den plassen hvor du fikk mest punch i bassen?

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Tja du sier du liker Dynaudio. Hegel er en godt match for de.

Eneste problemet jeg ser er at de aller aller fleste dacer har kun 1 optisk og 2 coax + usb. Sikker på du ikke kan bruke f.eks en usb ( fra pc f.eks ) og 1 optisk ? Isåfall vil jeg anbefale noe slikt :

Dynaudio dm 3/7

Dynaudio DM 3/7 gulvstående høyttaler - Rosewood

+

Brukt Hegel h200 ( ca 15 000 )

+ Hegel hd10 dac ( ny 5000 kr, men dukker også opp brukt i ny og ne )

= 30 000 kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke heelt sikker men tror høyttalerene jeg hørte på var Dynaudio Focus 160. Flott lyd var det hvertfall. Utrolig at man kan få så mye godlyd ut av noe så lite. Mener de stod på en Hegel h200 + h20 dac?

Har sett litt på NAD C390DD. denne har to optisk pluss usb som er det jeg ønsker meg (kan også bruke optisk + coax+usb) men har ikke hørt hvordan den høres ut, og vet heller ikke hvordan den går med Dynaudioen. Den er såppass ny så er lite anmeldelser ute enda. Den virker lovende hvertfall.

Tror jeg må få tatt en lytterunde når jeg får litt tid i Trondheim.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •