Aktiv deling av høyttalere og sub.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Aktiv deling av høyttalere og sub.

Som tittelen tilsier er jeg ute etter forumets erfaringer og meninger rundt det med aktiv deling mellom fronthøyttalere og sub. ( Gjerne flere ) I stereo....

Delingen foregår hos meg gjennom lyngdorf tdai 2200 og er nå lagt på 110 hz
    men driver å leker meg litt frem og tilbake.

Innspill fra de som ikke kjører en slik løsning men også har sub(er)
    i sitt stereooppsett er mer enn gjerne velkommen til å synse.
    Hvordan har dere gjort det hos dere og er dere happy med løsningen dere er kommmet frem til, eller sliter der med å finne synergien i lydbildet?
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører aktiv deling @100Hz mellom hovedhøyttaler og basskasser (som spiller fint oppover). Har selvsagt stereobasser, og plassert relativt nær hovedhøyttaler for at det skal spille noenlunde i fase. Integrerer fint her.

Hos meg er riktig gain/volum viktig for sømløshet og helhet i lydbildet. For lite eller for mye blir ikke riktig. Små forskjeller er godt merkbare på helhetsinntrykket.

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott!

Du kjører etter det jeg forstår to subber i oppsettet.
    Hvordan opplever du lyden i forhold til en. sitter å lurer på om jeg skal gå for en til sub selv, men vet ikke om jeg vil oppnå så mye bedre resultat en det jeg har i dag som forsvarer prisen.
    Alternativt kanskje prøve en større sub.
    Jeg har jo romkorreksjon og den benytter jeg meg av med et veldig godt resultat. Men som du vet! man får liksom aldri nok av det deilige bunndraget
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •