Lytte til musikk med lukkede øyne

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lytte til musikk med lukkede øyne

Hei.

Er det noen andre her som også til tider hører på musikk med lukkede øyene?

Jeg synes det gir en så mye bedre musikk opplevelse hvis jeg senker lyset og lukker øyene gjennom hele sanger, samtidig som lyd nivået er sånn middels høyt. Lyden blir på en måte mye større og jeg får med seg mye mer detaljer. Spesielt kult på sanger som har mange stereo effekter, blir på en måte som om lyden bare flyter fram og tilbake foran meg, og noen ganger rundt meg også. Selv om jeg kun har et stereo oppsett.

Er vel kanskje noe med at hvis tar bort en sans så forsterkes de andre?

Hvis du ikke har gjort det før anbefaler jeg deg å prøve, men du må ha øyene lukket gjennom hele sangen, eller i alle fall i store deler av sangen og ikke bare noen sekunder av gangen.
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter ikke med lukkede øyne, men syns det er greit å dempe belysning og generelt få bort alle distraksjoner slik at jeg får fullt fokus på musikken

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler å prøve
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en person som lukker øynene for å få med meg litt mere. Tror mye av effekten man får av det er at man fjerner syns sansen, som gjør at man konsentrer seg ennå mere om hva man hører og jeg får i tillegg en mye bedre ro.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg er en person som lukker øynene for å få med meg litt mere. Tror mye av effekten man får av det er at man fjerner syns sansen, som gjør at man konsentrer seg ennå mere om hva man hører og jeg får i tillegg en mye bedre ro.
    Ja.

Jeg gjør det kun til musikk av det litt roligere slaget. Da jeg hører mye på Metal ellers i hverdagen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •