Støyrensing på klasse a forsterker.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støyrensing på klasse a forsterker.

Hei!

Jeg har en Pathos TT klasse A forsterker som jeg er veldig fornøyd med. Har nylig flyttet inn i et gammelt hus med gammelt elektrisk anlegg, og har nå fått problemer med noe støy.. Knitring når lys blir slått på og av. Elektrikeren har vært på plass, men det er ikke noe opplagt "feil" å finne på huset annet enn at ting er gammelt.

Så lurer jeg da på støyrensing.. Har jo hørt at dette kan ta bort mye av dynamikken og virke negativt på lyden. Og det frister jo minimalt.. Men her i går leste jeg at dette ikke var et problem på klasse a forsterkere siden disse ikke pulserer eller noe slikt? Stemmer det?

Vil også gjerne ha tips ang hvilke modeller som er bra, og hva jeg bør ha, samt hvor det kan kjøpes. Jeg syns ikke dette er det artigste og bruke penger på, så jeg håper det finnes noen brukbare til en human pris.

Jeg har ikke greie på dette, men er glad i anlegget mitt, og vet og sette pris på god lyd når jeg hører den. Og knitring kan jeg ikke ha!

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Hmm har ikke så mye greie på dette men ville ikke en ekstern strømforsyning før forsterker ordne opp i dette ? Finnes vel slike som ikke er så veeeldig dyre?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Hmm har ikke så mye greie på dette men ville ikke en ekstern strømforsyning før forsterker ordne opp i dette ? Finnes vel slike som ikke er så veeeldig dyre?
    Jo sikkert noe sånt! Og det er sikkert ikke dumt med et overspenningsvern heller. Ampen koster jo litt. Forslag?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slik støy kan jo komme via strømkabelen , og da vil jo et nettstøyfilter hjelpe.

Men noe støy vil også stråle inn i komponenter og phonokabler

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    slik støy kan jo komme via strømkabelen , og da vil jo et nettstøyfilter hjelpe.

Men noe støy vil også stråle inn i komponenter og phonokabler
    Ja.. Hva bør jeg kjøpe? Og hvor får jeg kjøpt det?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen forsterker er følsomme overfor dette, andre ikke, så det er nok nermere forsterkeren "der er noe galt med".
    Hvor stor er strømforsyningen i den klasse A? Min Bryston har aldrig reagert på noe som helst.
    LCAudio har et nettfilter der kan brukes med forsterkere der har over 120.000uf i forsyningen, jeg brukte det på en Coda klasse A med bra resultat.
    Ellers glem det, du skal meget høyt opp i pris før du finder "strømrensere" der faktisk virker.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke, som sagt har jeg ikke veldig greie på dette. Men fakta er at det ikke var noe problem før jeg flyttet inn i dette huset.

Her er litt info om forsterkeren:

PATHOS

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det alle lysbrytere der lager støy, eller kan du isolere dette til noen stykker?
    Kan du kanskje skifte de brytere der lager støy, prøv med en først. Veldig vanskeligt å løse dette problemet tror jeg, har selv en splitterny bryter i gangen, og selv denne sender pulser igjennom pc`en så usb porten tilter.
    Kan du prøve en annen kurs for forsterkeren?
    Har egentlig liten tro på filtre, eneste som kanskje kan fikse dette, utover å fikse selve lysbryterne på en måte, er vel en online ups, PSAudio PowerPlant eller lignende tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et strømfilter Kanskje det hjelper