Hvor dyp frekvensrespons trenger man egentlig? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    nei, er klar over at subben ikke spiller dypere enn 35hz...
    Tenkte kanskje det skulle holde...

Mange 15tommere som har lineær enveis slaglengde på 2cm!
    Eksempelvis JBLs W15 GTi. (slår 22mm ved 42hz i 113liters bassreflekskasse tunet på 28hz. Du må vistnok mate den med 3500watt :shock: )

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes ihvertfald ikke 35 hz er dybt nok. Alt under 40 hz er ifølge Stereophile dyb bass, 80 til 40 er mellombass og 160 til 80 er øvre bass.
    Har du god bass og et rum der er ganske så tæt vil du oppleve at rummet bliver "ladet", akkurat som Gorm der nu har problemer med at taket løfter sig p.g.a. hans nye 15" Tannoy.
    Jeg vil anbefale og se på REL sine subwoofere, havde glæden av og høre en REL Stadium i kombinasjon med mine Audiostatic elektrostater, delefrekvensen var 40 hz og dette var helt utroligt opplevelse, noe av det beste jeg har hørt.....
    REL sin "Q" serie er målrettet hjemmekino, basserne har ekstrem lang slaglængde. Til stereo, eller high end hjemmekino må du se på Strata lll hvis du har et lite rum, ellers Storm, Stadium eller Stentor. Ved toppmodellen Studio fraskriver REL sig ethvert ansvar ved skader på bygninger og inventar.
    Jeg har nu fått IMF TLS 80 som alle sikkert vet, for å få jævnere subniveau kunne jeg også få en sub, men siden IMF´erne presser mine vægge ut ved 25 hz med fult niveau vil det nok være overkill, så hellere 2 mere som bakkanaler....
    P.S. Audio Pro er bra altså....
    Hilsen Niels.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •