Pink floyd Discovery box

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer audiooidua sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pink floyd Discovery box

Bestillte denne boxen ikveld på cdon til kr 799:-D Dette må da vere knallgod pris da jeg før har sett den til kr 1699!!??

Lurer litt på om noen kan si litt om det at den er remasterd, leser ved noen annledninger at lyden ikke blir bedre fordi den er remastered, men dårligere. Noen som har erfaringer rundt denne boxen, sammenlignet med gammle utgivelser??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte dene boksen selv.
    Men jeg leste anmeldelsene på Amazon av brukerne før jeg trykket på kjøp-knappen.

Ifølge folket er den remastret i beste loudness-war ånd. Lyden er tynn, diskantene borte og bassen bråkete. Det gjorde at jeg ikke kjøpte den.
    Nuvel, forøvrig har jeg jo alle platene på vinyl og CD fra før av, og da var det lett å hoppe over denne "limited-edition-once-in-a-lifetime" boksen med ødelagt lyd.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bikeridr
    Jeg vurderte dene boksen selv.
    Men jeg leste anmeldelsene på Amazon av brukerne før jeg trykket på kjøp-knappen.

Ifølge folket er den remastret i beste loudness-war ånd. Lyden er tynn, diskantene borte og bassen bråkete. Det gjorde at jeg ikke kjøpte den.
    Nuvel, forøvrig har jeg jo alle platene på vinyl og CD fra før av, og da var det lett å hoppe over denne "limited-edition-once-in-a-lifetime" boksen med ødelagt lyd.

Ok. Men vet du noe om boxen som heter.. Oh by the way? Er denne også remastered og med dårligere lyd en orginalutgivelsene?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiooidua
    Ok. Men vet du noe om boxen som heter.. Oh by the way? Er denne også remastered og med dårligere lyd en orginalutgivelsene?
    Oh, by the way boksen er ikke remastret i filler slik som de nye utgivelsene, så den er antagelig lydmessig et like greit (hvis ikke bedre)valg.

Kjøpte selv The Wall ala den samme versjonen som er i immersion boksen du har sett til 1699 for å sjekke kvaliteten. Dessverre så ble jeg skuffet. Trist at man behandler Floyd materialet på denne måten kun for å skuffe inn litt mer penger fra hardcore fansen som kjøper alt uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Trist at man behandler Floyd materialet på denne måten kun for å skuffe inn litt mer penger fra hardcore fansen som kjøper alt uansett.
    Det er her hardcore fansen stemmer med pengeboken. Jeg er vel ganske "hardcore" Pink Floyd fan, men valgte å ikke kjøpe denne utgaven. Jeg vet at min stemme er liten, men det er min måte å fortelle plateselskapet at de har drette på draget, med å ramponere musikken.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er her hardcore fansen stemmer med pengeboken. Jeg er vel ganske "hardcore" Pink Floyd fan, men valgte å ikke kjøpe denne utgaven. Jeg vet at min stemme er liten, men det er min måte å fortelle plateselskapet at de har drette på draget, med å ramponere musikken.
    Kudos, eksakt det samme jeg gjør. Vurderte lenge å bestille boksen, men etter endel research og prøvelytting av The Wall så konstaterte jeg at det ikke er verd å betale for loudnessihjelkomprimert voldtekt av kanskje den beste musikken som noengang er laget.

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på Amazon og eBay etter CD-utgivelser fra 80-tallet. Her finner du den beste lyden:-D

Koster gjerne litt mer enn nyutgivelser men er definitivt verdt det

Har selv kjøpt noen Black Sabbath, Judas Priest og Deep Purple plater av eldre utgave fra Amazon og er storfornøyd.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Newcomer Bumblebee sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Experience edition får mye skryt flere steder, og dette er vel samme utgaven som discovery? (når det gjelder selve albumet)

Amazon.co.uk: Customer Reviews: Wish You Were Here [Experience Edition]

Noen som har hørt denne? Er den et untak, eller tar alle disse anmelderne feil?
    Cambridge Azur 751BD | Cambridge Azur 851A | Monitor Audio RS6
    Cambridge DacMagic Plus | Mac Mini | ADB 5720CDX | Samsung UE55F8005

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arg...
    Sorgeligt at man idag 2012 skal måtte drive på å lete etter gode utgivelser.....
    Trodde helt klart at eg gjorde ett kupp på denne boxen, men klarer ikke tanken på at det er bedre utgivelser av albumene der ute!!! Da er eg jo like langt med tanke på alle pengene som er brukt på selve anlegget viss lyden av platene er dårlig!!!!!!

Må eg faktisk kjøpe hvert album av PF for seg selv, å i tillegg passe på at det er fra 70-80 tallet? En skamm at plateselskaper får lov å gi ut disse versjonene da!!!!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arg...
    Sorgeligt at man idag 2012 skal måtte drive på å lete etter gode utgivelser.....
    Trodde helt klart at eg gjorde ett kupp på denne boxen, men klarer ikke tanken på at det er bedre utgivelser av albumene der ute!!! Da er eg jo like langt med tanke på alle pengene som er brukt på selve anlegget viss lyden av platene er dårlig!!!!!!

Må eg faktisk kjøpe hvert album av PF for seg selv, å i tillegg passe på at det er fra 70-80 tallet? En skamm at plateselskaper får lov å gi ut disse versjonene da!!!!

Det er etter mitt syn en tragedie sett fra et lydkvalitetsperspektiv, at man i 2012 med bedre teknologi tilgjengelig enn noensinne, som du sier aktivt må lete rundt for å finne gode utgivelser.

Tragisk, og utrolig trist.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Det er etter mitt syn en tragedie sett fra et lydkvalitetsperspektiv, at man i 2012 med bedre teknologi tilgjengelig enn noensinne, som du sier aktivt må lete rundt for å finne gode utgivelser.

Tragisk, og utrolig trist.

Ja ufattelig at det er mulig! Trodde også me dagens teknologi at det ikke var mulig å gi ut noe som er dårligere en utganspunktet, heller bedre med tanke på at di faktisk "skryter" av at noe er remastered!!!

Hvordan kan eg faktisk sjekke om ei cd plate er av god kvalitet uten å måtte kjøpe 2 like? Er det mulig som nevnt tidligere i tråden å få kjøpt cd'er som er fra 80 talet "laget da" idag?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ufattelig at det er mulig! Trodde også me dagens teknologi at det ikke var mulig å gi ut noe som er dårligere en utganspunktet, heller bedre med tanke på at di faktisk "skryter" av at noe er remastered!!!

Hvordan kan eg faktisk sjekke om ei cd plate er av god kvalitet uten å måtte kjøpe 2 like? Er det mulig som nevnt tidligere i tråden å få kjøpt cd'er som er fra 80 talet "laget da" idag?

Det er vanskelig å sjekke det helt fysisk uten å ha de forskjellige utgivelsene i hus. Men det finnes råd og hjelp, ikke minst av dedikerte "loudness war" tråder på diverse forums, for eks er det en stor og veldig god tråd på hifisentralen.no. Her er det folk med måleutstyr og stor kunnskap som sjekker ut konkrete utgivelser og legger ut i tråden. Da får man avslørt både elendige utgivelser og identifisert de som er gode.

Her legger folk inn svært gode tips og innspill om skiver som har god lyd og ikke er remastret i fillebiter. I tillegg er det masse å lære om grunnen til at det blir dårlig lyd på disse loudness war skivene, noe som er nyttig i seg selv:-D

Hvis du vil høre forskjellene i praksis kan du ofte bare finne en av de eldste CD skivene du har, for eks fra tidlig 90 tallet å høre på denne. Jeg fyrte igang en gammel samleskive her forleden, Moremusic 1 eller noe slikt som jeg ikke hadde hørt på årevis. Lyden var helt latterlig bra, og jeg ble bare sittende å glise for meg selv foran anlegget Dynamikk og oppløsning er bare helt sinnsvakt bra i forhold til dagens loudness utgivelser.

Selv gjør jeg alltid research nå rundt omkring før jeg bestiller nye skiver, og iallfall de som koster endel kroner, for eks denne Pink Floyd boksen. Er glad jeg sparte de 1600 kronene for å si det forsiktig!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for de som ikke har platene fra før så er ikke denne ille kvalitet i det hele tatt
    er innlegg på loudness war tråden på ett annet forum, hvor konklusjonen er at de slett ikke er ille, i forhold til mange andre remastrede utgaver, selv synes jeg de er helt greie og jeg kjenner meg ikke igjen på det som siteres fra amazon

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaa...

Merker jo godt at lyden på eldre cd'er er mye bedre.
    Trodde pink floyd sine utgivelser var trygge kjøp da disse er av bra kvalitet i utganspunktet, at di faktisk kan bli "mastred" ihel er vel noe nytt for meg.

Får starte jakten på bedre utgivelser med en gang.. Det er løye med dette med lyd, kan jo ikke leve med det at det finnes bedre utgivelser der ute:???:
    Ser di 799 som tapte penger da. Kunne vert verre da eg vurderte å kjøpe denne på platekompaniet til 1699........

Newcomer Bumblebee sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaa...

Merker jo godt at lyden på eldre cd'er er mye bedre.
    Trodde pink floyd sine utgivelser var trygge kjøp da disse er av bra kvalitet i utganspunktet, at di faktisk kan bli "mastred" ihel er vel noe nytt for meg.

Får starte jakten på bedre utgivelser med en gang.. Det er løye med dette med lyd, kan jo ikke leve med det at det finnes bedre utgivelser der ute:???:
    Ser di 799 som tapte penger da. Kunne vert verre da eg vurderte å kjøpe denne på platekompaniet til 1699........
    Du kan jo i alle fall vente til du har lyttet til dem, før du anser pengene som tapt. Har ikke hørt disse utgavene selv, men har registrert flere omtaler som strider mye mot det som nevnes her.
    Cambridge Azur 751BD | Cambridge Azur 851A | Monitor Audio RS6
    Cambridge DacMagic Plus | Mac Mini | ADB 5720CDX | Samsung UE55F8005

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor gjør de dette, anser de PF fans for å være tilbakestående?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke alle er ikke enig i denne tråden Pink Floyd - Discovery Remastring - Side 3

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart fått lagt inn alle albumene.

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den originale the wall, hadde altfor lavt volum i forhold til mange andre helt ok innspillinger. Så 2011 remasteren er grei den, syns jeg.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •