CAV A8M, Patos - Tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer denatus sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CAV A8M, Patos - Tips?

Hei.

Nå har jeg små planer om å begynne sakte, men sikkert å bygge meg litt opp ett hjemme kino anlegg igjen, etter mange års pause.

Jeg fikk tilfeldigvis en CAV A8M til en pris jeg ikke kunne takke nei til, som helt sikkert mange nok ikke er stor "fan" av. Men det er nå en grei forsterker til en billig penge, og synes det er greit å start opp med.

I tillegg til CAVen fikk jeg også noen Cerwin Vega høytalere, VF15, og full surround serie. Dem har jeg gitt vekk, da jeg ikke ville ha dem, selv om det gav ett vidunderlig trøkk.

Men nå er jeg på leting etter høytalere som skal stilles opp til CAVen, jeg har nå fått ett tilbud om Patos høytalere, noe jeg har god erfaring med fra før, det var da Patos B-500 helt rundt sammen med en Harman Kardon AVR 85 (Så ja, det er en stund siden jeg koste meg med hjemme kino) anyways, som jeg sa, så har jeg fått ett fint tilbud på Patos B510 fullt rundt, og lurer på om det kunne da vært en fin kombinasjon med Patos B510 og CAV A8M?

Og eventuellt, så kunne jeg godt tenkt meg tips til en subwoofer som kunne surre rundt med dette lyd anlegget.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt på nettet nå. Også kom jeg over Yamaha Soavo 900M, noen som har erfaring med disse. Lurte på om det kunne gjort seg fint med Soavo 900M og 900C i sammen med en Klipsch SW310?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg spørre hvor mye du ga for CAV`en?
    Har hatt en slik, og fungerte greit for meg den gangen.
    Det som ødela for meg var brukervennligheten.
    Ellers syns jeg lyden var bra. Men var litt for soft i lyden. Kanskje noe HT som kan veie opp for det?
    Hva som vil matche den er ikke lett å si.. Men jeg ønsker deg lykke til.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Kan jeg spørre hvor mye du ga for CAV`en?
    Har hatt en slik, og fungerte greit for meg den gangen.
    Det som ødela for meg var brukervennligheten.
    Ellers syns jeg lyden var bra. Men var litt for soft i lyden. Kanskje noe HT som kan veie opp for det?
    Hva som vil matche den er ikke lett å si.. Men jeg ønsker deg lykke til.
    Takk for svar.
    Pris på CAVen er ikke relevant, men det var billig. CAVen er ikke noe jeg er nødt til å ha, men det er hva jeg har pr idag.

Beklager, hva betyr "HT" ?

Jeg er helt enig med deg når det gjelder brukervennligheten, eller lettere sagt, simpelheten og det minimale utvalget av funksjoner. Men virker som man får igjen for det minimale utvalget i kraft, som gjør den til en såpass billig, men "mye-for-pengene" forsterker.

Som du sikkert ser, så er jeg på "scratch", og skal begynne sakte, men sikkert å bygge opp ett hjemme kino, bit for bit, litt for litt..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med HT så mener jeg Høytallere.. Men i enkelte sammenheng f.eks. recievere så kan HT inngang så menes det Home theater inngang. vel, nok om det.
    Den er kraftig ja. Vet ikke om du har hørt den enda. Men jeg husker nå enda en ting som jeg var plaget av og det var brumme lyd fra den ene kanalen. Dette var flere som opplevde. Ikke merkbar når det er lyd, kun når det var stille. Og jeg viste hele tiden den var der. Noen mener det kommer fra trafo, jordfeil e.l.. Ikke vet jeg, og jeg gjorde heller ikke noe med det.
    Men da jeg fikk Martin Logan Request (elektrostat HT) så var den brummelyden borte.. Sammen med M.L Request så var lyden svært behagelig å høre. Men som sagt lyd karakteristikken på CAV A8M var soft.
    Siden jeg er eletrostat frelst så var bytting av HT uaktuelt så i lengden ble det litt kjedelig for meg lydmessig.

Positivt:
    Kraftig
    Solid bygget
    Fin design
    Behagelig lyd signatur og spiller nok bra på det meste av HT.
    Mye for pengene!!!

Alle begynner på scratch. Selv jeg, får 10år siden. CAV var en av blandt de første utstyrene jeg hadde. Siden da har jeg hatt endel ulike utstyr.. På det meste hadde jeg utstyr for 300K. Har nedgradert og oppgradert flere ganger.. Men det eneste som har holdt seg stabil er Martin Logan HT.
    Så stå på og du vil få et system som du blir fornøyd med! (kanskje... For det er noe som vi her kaller for oppraderings syken.. og den kommer og går

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint å ha med seg i tankene, når ting skal opp å stå. Kjempe flott å få erfarings tips.

Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Så stå på og du vil få et system som du blir fornøyd med! (kanskje... For det er noe som vi her kaller for oppraderings syken.. og den kommer og går
    Fornøyd, tja, over en liten periode kanskje! He he.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •