Hvor gammel var du når du kjøpte ditt første anlegg? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 215
    Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøpte mitt første anlegg for fire år siden, da jeg var 12 år.
    Dette bestod av en grundig dvdspiller, en sony surroundreciever og 5 høyttalere fra Magnat: Motion 88, bakhøyttalere i samme serien og en vector needle center.
    Men boomblasteren kom vel i 5 klasse:P

Newcomer M(N)AD sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var 14 når jeg kjøpte anlegg. kjøpte ikke alle komponentene samtidig, men det ble på ca. 8000,-

Newcomer prevail sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Brukte alle pengene jeg fikk på konfirmasjonen min på anlegg fra Hifiklubben :razz:

En denon PMA 525R forsterker, denon DCD 325 cdspiller og Dali 104 :grin: De har gitt meg mye god musikk opp gjennom årene, men er nå byttet ut med litt sprekere greier :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Hmm

Hmm, tror faktisk ikke jeg har kjøpt noe anlegg før i fjor hørt, anleggene jeg hadde før arva jeg vel stort sett av min far

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte mine første høyttalere sommeren før min konf. Men fikk jo det gammle anlegget til mor og far i 11 års alderen

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Morsom tråd!

Selv om jeg er fersk her på forumet, er det derimot svært lenge siden jeg kjøpte mitt første stereoanlegg. Var 15år gammel i 1962, og etter sommerjobbing og konfirmasjon, ble jeg den stolte eier av en Tandberg Huldra 8. Med hele 2x10watt utgangseffekt! Som ble formidlet gjennom to stk 25liters Tandberghøyttalere.
    Var helt klart sjef i gata med det utstyret, den gangen!
    Det tok ikke så veldig lang tid før en plateskifter av merke Elac var på plass, og kronen på verket ble etterhvert en Tandberg 64X spolebåndopptaker.
    For de som kan huske den, hadde den en såkalt A-B test. En ganske artig funksjon, som ble utnyttet til fulle.
    Ved først å spille inn spor 1 på tapen, og senere synkronisere innspillingen på spor 2 med dette, med varierende avvik på pluss/minus noen millisekunder, fikk man en fantastisk effekt! Kjørte man lyden i mono, fikk man en helt annen variant av effekten.
    Så får jeg vel ta med at jeg også bygget en FM-sender som ble plassert foran en av høyttalerne, og dermed kringkastet jeg musikk over hele Nedre Bekkelaget, hvor jeg engang bodde. Og lagde vel nærradio allerede da, kanskje før begrepet var oppfunnet?? *mimre, mimre*

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tiden for å raide loppemarkeder for gammle Tandberg-radioer og en haug av høyttalere, og en CD-spiller fra Goldstar koblet inn på radioen via phono-utgangen var over, blei det en reciver fra JVC... Så kom komfirmasjon og turen gikk til Ljudia faktisk, hvor jeg kjøpte klipsch KG 4.5, årets høyttaler i lyd og bilde 95... Disse ti år gamle underverkene står den dag idag i stua mi, selv om elektronikken er byttet ut et par ganger... Neste gang går 4.5-ene til hytta!

Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg var vel 12år da eg fikk mitt første anlegg, det var ett gammelt pioneer anlegg
    Og da eg var 13kjøpte eg meg en yamaha forsterker,( 2*150w) og noen koda høyttalere på 180w og en sony sub.
    og når eg var 14år,( som eg er nå også:P) så har eg kjøpt meg 2stk midgard audio oberon 6.1 en thule pr100. cerwin vega v-15f.
    Og min SVS pb-plus/2

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjøpte vell det første annlegget som 12 åring, før det fikk jeg noe gammalt fra mamma
    og pappa,
    så kjøpte jeg meg CLSC-215 på mandag, å skal konfirmere meg til lørdag,
    så jeg slapp å bruke konf penger ( å det er deilig å slippe å bruke konf penger på hifi)

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte min første elcomp.forst. som 15 åring etter 3år med kenwood ,jamo pro 300 og philips cd vekslern naboene var glade da jamoene ble solgt og jeg begynte med diy høyt..mye scanspeak siden den gang gitt..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg var 12 da jeg kjøpte mitt første bass element. Var en 12" på biltema til 1100kr:razz: Kobla den til far min sitt anlegg i kjelleren. Hehe. Gode minner

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk et Samsung "anlegg" av far min da jeg var tolv...Dette er lenge siden, og dengang da var ikke Samsung rare greiene. Det spilte faktisk værre en det så ut til ...og platespilleren slipte ned platene jeg kjøpte :? Jeg kjøpte selv et NAD og Jamo anlegg da jeg var 18, og lærte først da hva Hi-Fi faktisk betyr, siden har det blitt lyttet, diskutert, handlet og byttet en hel del morro Hi-Fi.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en JVC boomblaster da jeg var 8-9 tror jeg, så gikk jeg over til eltax og panasonic da jeg var 12, og så ble det CV med Nad og nå B&W med Rotel og Nad som snart byttes i Denon :-)

Newcomer Lefse sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selvfølgelig hatt en del kasettspillere og annet "smårask" når jeg var liten.

Det første høyttalersettet som egentlig kunne kalles anlegg, var et 2.1 sett fra Altec Lansing med 4" subwoofer. (wee) Kjøpte dette sammen med dataen som jeg kjøpte til konfen, for en 3-4 år siden. Etter det kjøpte jeg en brukt Philips "mini-hifi" på 60 watt, et halvt år etter eller så. Deretter hadde jeg min logitech-periode med X-530, som jeg bytta ut med Z-5500 et år etter. Z-5500 hadde jeg i et halvt år, før jeg bytta det ut med det jeg har nå; 2 CV VE-8 drevet av en Cambridge P500. (bruker den gamle philips forsterkeren som forforsterker da, funker fint i grunn)

Newcomer Ziggurat sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Nimco kompakt anlegg til 2000 spenn når jeg var 11. Det glemmer jeg aldri.. Skulle bare ønske jeg klarte å begrense meg til det anlegget...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konfirmant

Jeg var nykonfirmert da jeg kjøpte mitt første anlegg. Så konfirmasjonspengene røk med til Tannoy-høyttalere, Rotel forsterker og Sony cd-spiller. Når jeg ble lei dette solgte jeg og kjøpte vannski, men hifi-interessen er endelig kommet tilbake for å bli

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er tydligvis mange konfirmantkroner som har gått med til innkjøp av anlegg. Gjorde dette selv også. Mandagen etter konfirmasjonen gikk jeg målrettet til den lokale musikkforhandleren, og kom hjem med et pioneer 121 (tror jeg det het)anlegg med dobbel cd spiller og surround(som jeg da ikke visste hva var, men det hørtes flott ut). Dessuten hadde det grafisk EQ som danset med musikken. Hvordan det låt? Totalt irrelevant i innkjøpsøyeblikket.

Nå, 16 år etterpå, går anlegget fortsatt daglig på barnerommet. Kjøpte en ny cd spiller på den etter hvert, men ellers har det ikke vært en eneste feil på det. Har aldri vært inne på service, og ikke tror jeg det noen gang trenger det heller. Er faktisk litt knyttet til det anlegget. Herlige minner!!!

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På slutten av sekstitallet hadde jeg en Lenco L75 remdrevet platespiller, SEAS høyttalere og en ITT F210 forsterker på hele 2x10 Watt i palisander-kabinett. Alle husker vel den! Før der hadde jeg en Philips platespiller med innebygd forsterker og høyttaler og 1 LP-plate fra konfirmasjonen i 1964. Hvis noen lurer på om jeg senere har gjort noen oppgraderinger, så er svaret ja..

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svidde av komfirmasjons pengene mine på Grundig FineArts.. Forsterker, cd-spiller, kassett spiller og høytalere... Et nydeligt annlegg.. Fatter ikke at jeg solgte det for en tusenlapp for 4-5 år siden.. ( jeg var blakk og tørst )

Newcomer Johansen^ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte mitt første anlegg rett før jeg fylte 15 (etter konfirmasjonen)

Reciever: DENON AVR-1906
    DVD-Spiller: DENON DVD-1720

Høytalere:

Front: Zachry MindTech T-6
    Center: Zachry MindTech T-C6
    Surround: Zachry MindTech T-S6
    __________________________________________________ ______________________

Gaver/arv:

Technics kasett-spiller/radio

Philips cd/kasett spiller (Bursdags-gave)

Technics forsterker (usikker på navn) med B&O Beovox s45 (brukt av mamma før)

Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •