Hvor gammel var du når du kjøpte ditt første anlegg? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 215
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

8 år

da jeg var 8 år hjalp faren min meg med og bygge min første høytaler. den bestod av et 4x6" element jeg plukket ut av en gammel tandberg båndopptaker. dette ga meg starten på hifi-intiressene, julen etter, da jeg fortsatt var 8 år, fikk jeg et såny stereoanlegg i julegave. da jeg var 10 år bestillte jeg et par høytalere fra ljudia som var sånn sirka på min høyde da. disse kom som byggesett og ble liggende i 6mnd før jeg fikk motivasjon til og bygge de sammen. jeg skrudde og limte sammen kassene helt på egen hånd(10år). da jeg var 12" kjøpte jeg et 15" MGR basselement som jeg bygde en stor 160-liters subkasse til. derreter bygde jeg en til kasse til en 12" sub.

-da jeg var 13år kjøpte jeg en panasonic 28" widescreen Tv og dvd spiller,jeg solge alle høytalerne mine og fikk meg en gammel maran't på 2x200W. så kjøpte jeg et par hfc-10Mk2 som jeg brukte i et halvt år før jeg kjøpte meg en harman/kardon avr1550.

Newcomer mitch sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var vel... 11 år

debuten var et juletre av dimensjoner fra aiwa :-D

Newcomer a_strann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klassiske boomblaster da jeg var 10 år. I forbindelse med konfirmasjonen gikk jeg på musikklinjen og rett inn i teknikkergruppen hvor jeg jobbet som en galning.. Endte opp med å undervise i lydteknikk i 2 år i et mindre firma, før jeg fikk jobb i AVAB-CAC.

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte mitt første anlegg etter konfen.. før det hadde jeg en sånn boomblaster lignende sak...

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjøpte mitt første når jeg var 15-16... før dette fant jeg bare litt her og der. fikk også masse annlegg fra min svoger. 2stk sherwood høytalere med 2x12", 4 og 5" mellomtone å et slags horn i topp... va ca 13 år da å var kongen i gata :grin: hadde fått noen teknics forsterkere av onkelen (radio,stereo forsterker å en effektforsterker) hadde også noen equalisere å dill også. så det startet vel når jeg var rundt 12år. men kjøpte som sagt det første etter konfirmasjonen. helt nytt pioneer fra den øverste hylle.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=skorob]

Det jeg handla først til meg selv var en "grom" Sherwood forsterker (2x120watt, virka faktisk troverdige også..) og et par Cerwin Vega høyttalere (15" av noe slag, hatt noen par, så husker ikke hva som kom først ).

Det er nok musikksmaken min som har gjort at jeg har begynt å handle endel bedre utstyr, musikk som krever mer av anlegget. Men CV funka som gull til Prodigy(nevner spessielt denne gruppa, fordi dette var min favoritt en periode) og pop/rock musikken jeg hørte på før ..

QUOTE]

litt morsomt at du sier det me at cv funka som gull til prodigy! prodigy brukte faktiskt cv som høytalere i studio å lydromma på den tida poison å no good var inn... husker ikke hvilket album det var men iallefall rundt 1995-1996! sett masse bilder fra studioet når de ligger rundt på gulvet ved siden av STORE cv høytalere! sikkert 15" eller 18" at noe slag. så cv er nok kansje beregna får musikken deres... :wink:

Newcomer Jens_Martin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sparte utrolig lenge for å få råd til mitt første anlegg. Da jeg var på vei til butikken for å kjøpe det stod det at det var holdt av til den barneskolen jeg gikk på!
    Da var jeg på gråten! og neste fredag, da det var discotek på skolen, brukte de det anlegget. Fytti å sur jeg var da!

Men fikk raskt kjøpt meg et annet anlegg da, som i tankene mine var utrolig mye bedre enn det skolen hadde :wink:

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    litt morsomt at du sier det me at cv funka som gull til prodigy! prodigy brukte faktiskt cv som høytalere i studio å lydromma på den tida poison å no good var inn... husker ikke hvilket album det var men iallefall rundt 1995-1996! sett masse bilder fra studioet når de ligger rundt på gulvet ved siden av STORE cv høytalere! sikkert 15" eller 18" at noe slag. så cv er nok kansje beregna får musikken deres... :wink:
    wow, jeg er fan av begge deler

Du har ikke noen bilder?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile 1979

Tror det var i 79. Kjøpte et brukt Aiwa alt i ett, med grønne Seas høyttalere av moren til en kompis. Det er vel nå ca. 500 000kr siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var 19. Kjøpte det forrige helg. H/K AVR 235 og Klipsch Synergy F-2 fronter. (Kjøper resten etterhvert som jeg starter å få penger igjen.)

Newcomer DanRemy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg JVC mikroanlegg når jeg var 8 år. Når jeg var 11-12år, fikk jeg noen Infinity Kappa høyttalere av faren min (Det var stas med 4 12" bassere), men jeg hadde ikke noen forsterker så da kjøpte jeg min aller første forsterker som var en gammel, brukt kenwood til 300kr.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte konfe-pengene til å kjøpe Dali 104. Sikkert mange som har startet med de. Forsterker og cd-spiller husker jeg ikke engang. Litt senere kjøpte jeg B&W 630i. De savner jeg noe sinnsykt! En kompis kjøpte de, så jeg ser og hører de jo av og til. ;-)
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel i ca -85 -86, Jeg var 15-16 år, og kjøpte et komponent anlegg med forsterker, platespiller, cd-spiller(!!!) og dobbelt kassett deck. Heftig dyrt var det, og mye plass tok det på rommet. Fikk det for import pris pga at pappa kjente importøren (takk!!), men fy så mye penger det var på den tiden likevel... Etterhvert hev jeg bort kassettspilleren og også platespilleren. Brukte anlegget gjennom studietiden, inntil den ene høyttalerkanalen døde og cd spilleren døde også. Anlegget levde i ca 17 år. En av de første CDène var Dire Straits, Brothers in Arms som vel var helt ny dengang da.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DanRemy
    Jeg kjøpte meg JVC mikroanlegg når jeg var 8 år. Når jeg var 11-12år, fikk jeg noen Infinity Kappa høyttalere av faren min (Det var stas med 4 12" bassere), men jeg hadde ikke noen forsterker så da kjøpte jeg min aller første forsterker som var en gammel, brukt kenwood til 300kr.

Ææææææ! En 300,- kroners kenwood på Infinity Kappa?? For en skam! For en redsel. Fy skamme seg! FY

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alltid vært interessert i emnet ..
    Det første jeg hadde, da var jeg veldig liten -var en gammal Philips kasettspiller og et par tilhørende høytalere med 6.5" elementer i, som min mor hadde hatt i sin yngre dager. Det var og opptaksmuligheter på spillern samt mikrofoner. hehe, har opptak fra da jeg var veldig liten og holdt på med den der. Og alle de høytalerne jeg "bygde" med gamle elementer og pappesker! :lol:
    Eller så laga jeg mine egne 2 veis høytalere med elementer fra ljudia, med 8" bass og 1" vifa diskant, ikke KIT, kjøpte delefilter som passa til elementa osv..hehe, disse hadde jeg da på en gammel Pioneer forsterker på 2x32 watt :grin:

Første "anlegget" jeg kjøpte var et Philips minianlegg, med cd spiller, husker ikke hvor gammel jeg var, men jeg var ikke store karen.

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en sånn liten kombi sak da jeg gikk i 4. klasse eller no, men jeg kjøpte mitt første anlegg da jeg gikk i 7. ca tipper jeg. Et samsung surround anlegg kombi sak til 3k:razz:. Mitt første skikkelige anlegg kjøte jeg for 3 måneder siden og det ble ikke komplett før i går kveld!!:-) (Fikk satt opp centeren da;-)). Se signatur for info!!

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg var 13 når jeg kjøpte en jvc reciver og cd spiller samt pioneer ti tommere som hadde en horibel byggekvalitet!! ga vel ca 8500. når jeg stod konf,så ble det cv dc 15 og cv vs 12 bak.jeg kjøpte også en denon poa 2800 effektforsterker og en denon dra 565 reciver.og da var jeg fornøyd en stund husker jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første anlegget jeg prøvde ut, hvis vi skal kalle det anlegg da. Det var en stor rød phillips kassett spiller med opptaksmuligheter. hehe!! På denne blei det spilt mye kiss,beatles,alice cooper. Tror ikke jeg var mer enn 10 år.
    Mitt "andre"anlegg var når jeg kjøpte meg mindisc stasjonær, å cd spiller fra Sony. Da var jeg rundt 15år. Da hadde eg en gammel sanyo forsterker som ble brukt. på noen høytalere eg kjøpte ferdig bygget hos en forhandler. Tror jeg ble lurt. Det var ikke den beste lyden likevel. Men det spillte med en go varm lyd. Nå har eg tandberg huldra med div høytalere. Det holder til min nåværende økonomi. :grin:

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm mitt første stereo annlegg ble vel kjøpt i 4-5 klasse på barneskulen.
    eit United rack stort eit sådan.

etter det så ble det eit Telefunken rack med cd skifter og delte komponenter.

Min første surround var ein gigantisk Yamaha dsp a 1000 eller noe.
    Min første høyttalere var noen små mission 780. alt dette før konfimasjons alder. 780 ble erstattet med noen B&W 603 S1
    laserdisk spiller fra pioneer som laserdisc spiller. (950 ett eller annet)

Til konfimasjonen så ble det rotel surround sett rsp 970 og rb985 med kabler.

Dvd spillere så ventet eg til sony kom ut med sine . og kjøpte først deres første 715 og derreter deres flotte 7700

Etter den tid, så ble det meste solgt og erstattet gradvis med Ec utstyr.
    i ein alder av 16-18 år
    først Ec 4 og aw 100dmb.
    så ble Ec 4 solgt og erstattet med ein Ec 4,7 med eit serienummer på 46 eller noe
    så kom det enda ein aw 100dmb inn som ble balansert brokoblet.
    så ble det kjøpt noen Ec kabler..
    og avsluttet med Ec emc 1 cd spiller.
    og Dynaaudio countor 1,8mk2

i surround så var dette tilkoblet ein thecnics sin første surround dekoder/forforsterker med Rotel rb985 som drev senter og bak.
    Og ein H/k dvd spiller.

Men når eg var 18 så fekk eg lappen. og solgte hver eneste rubbel og bit...
    Da var det bil som gjaldt :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0