Hvor gammel var du når du kjøpte ditt første anlegg? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 215
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mitt første anlegg fikk jeg når jeg var 10-11 år, et Aiwa rack (kjøp i japan). Husker godt LP spilleren, den fant sporene selv. En kunne velge next track, eller rett og slett velge hvilke spor den skulle spille også kort preview av hvert enkelt spor. Aldri sett noe sånt før, eller siden. Dette var i 82.

Tok dog en god stund før jeg gikk fra stereo til hjemmekino, men nå er jeg hekta.

Newcomer MuD sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg var 10 år da eg kjøpe mitt komplette anlegg med ein Sony TA-FE330 stereo forsteker og Sony CDP-XE220 cd-spiller og Jamo Studio 180 gulvstående høytalere! men før det hadde eg noen Pioneer stativhøytalere og ein Tandberg sølvsuper 12 stereo forsterker! det kjøpte eg når eg var 6 år gammel!

BTW: Bruker ennå Jamoane som bakhøytalere i mitt nåværende system! er mektig imponert over dei høytalerane og tviler på att eg kommer til og selge det noen gang

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var vel 18 år jeg startet ferden mot den ultimate hjemmekino Har egentlig gått ganske tregt, men det hele startet med en JVC reciever med Eltax høyttalere med innebygde subwoofere.. Og en United dvdspiller!!!
    Nå er imidlertid alle komponenter skiftet ut... Men er alltid på utkikk etter noe nytt

Active Tommy Nilsemn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var 5 år da jeg kjøpte mitt ordentlige anlegg. Var 1 Nad Forsterker og 1 Nad cd spiller. (1996) Husker ikke helt hva det var men det var 2x25 watt på Naden..
    Og Noen 2 veis bok høyttalere fattern laga til meg med En Seas Diskant H400 mener jeg den het og en 6.5" Acousto - Pro. Låt veldig bra. Det kosta meg rundt 3000 kr.. Hadde spart penger fra jeg mista min første tann! Og selv sakt så sponsa fattern litt på meg..!

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommy Nilsemn
    Var 5 år da jeg kjøpte mitt ordentlige anlegg. Var 1 Nad Forsterker og 1 Nad cd spiller.
    Såå, når du var fem år så tusla du deg en tur på hifiklubben og kom hjem med Litt NAD under armene? Jeg regner med det skal stå 15 der

Meg selv, hadde vel noe sånn plastikkboks-sake når jeg var en 10-11, så til konfirmasjonen ble det en JVC Stereo Reciver, JVC CD-Spiller og et par Infinty SM 110, tror jeg de het.

Mvh.

Andreas

Active Tommy Nilsemn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sant det!
    Fattern var da med meg.. Tenk litt a! VAR 5 ÅR! Hadde bare penga jeg. Hadde sprengt min andre pga feil kobling så.. Trengte en nye en. For og si det sån. Jeg kjøpte forsterkeren og fattern ordna cd-spiller og høyttalere. Så var nok det litt tungt å bære undre armene hehe..

Newcomer Kooyo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Et Rødt Eroica Kompakt anlegg når jeg var 8 Med Plate spiller.
    tror det kosta ca 4000 den Gangen kjøpte det på noe som het Aktuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk mitt første anlegg då eg var 10 år(?). NAD 310, gamle Pioneer stativhøgtalar og ein gammal Pioneer CD-spelar. Etterkvart gjekk eg over til Technics stativhøgtalar og Technics cd-spelar. I år kjøpte eg eit par Dynabel S12 av broren min og overtok ein Grundig cd-spelar av onkelen min. Grundig-spelaren blei bytta ut med ein NAD c521bee for eit par veker sidan.

Alt eg hadde fram til i år var gammalt skrap som var arva av søskena og familia.

Har testa NAD 310 mot ein 2 år gammal Yamaha Heimekinoforsterkar til 5000-6000 kr. NAD'en spelte mykje betre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg var vel 7 eller 8,kjøpte ein kasetspiller(1000) hehe,å kjøpte surond når eg var 14,og al 1000mk2'ene mine når eg var 16(8500kr) hehe,di funker endå

Newcomer sigurd90 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,jeg fikk mitt første annlegg da jeg var rundt 8, var en tandberg sølvsuper, en gamme philips tv(den måtte stå på i 30 min før det kom bilde på den :lol og et par gammle høyttalere. oppgraderte i 5 klasse med en pioner forsterker og et par høyttalere kjøpt på loppemarked I 6 klasse lånte jeg meg en sony forsterker fra jobben til pappa. Hadde dette annlegget til starten av 9.kl. Da kjøpte jeg et par proson høyttalere og en proson forsterker. Etter konfirmasjonen i vår kjøpte jeg JBl høyttalere, H/K forsterker og H/K dvd spiller. I august i år kjøpte jeg BENQ pe5120. Så da hadde jeg komplett hjemmekino. Har dette oppsettet fortsatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte mitt første anlegg for komf-penga i 92 for ca kr 10000. Det var et veldig spesielt Hitachi midi-anlegg med separate komponenter. (Ligner på det nye mikroanlegget til Onkyo, eller var det Denon??) Dette var det beste anlegget i sin tid som Hitachi hadde produsert og jammen tror jeg det er det ennå! 2*50 råsterke watt og super lyd. Mor/Far ble ikke så glad i det anlegget, men det ble jeg...! Har det faktisk ennå på soverommet og lyden og designet er jo toppers den dag i dag. Det beste kjøpet jeg har gjort i forhold til glede over tid. Har brukt dette mer enn mye og har reddet mang en fest opp gjennom puberteten/ungdommen. Blir dessverre ikke brukt så mye i dag bortsett fra nattønsket på P-4 (Kona som bestemmer). Takk for mange gode stunder i tykt og tynt mitt kjære annlegg.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt første anlegg var vel en JVC forsterker av noe slag. Som ble brukt på et par Jamo høyttalere.. det var morro det. Enda dette fikk jeg i komfirmasjon, og jeg hadde ikke ønska meg det, var liksom ikke min greie. Så jeg kan jo skylde på mutter og fatter for at jeg fatte intresse for denne tildels dyre hobbyen .

Det jeg handla først til meg selv var en "grom" Sherwood forsterker (2x120watt, virka faktisk troverdige også..) og et par Cerwin Vega høyttalere (15" av noe slag, hatt noen par, så husker ikke hva som kom først ).

Det er nok musikksmaken min som har gjort at jeg har begynt å handle endel bedre utstyr, musikk som krever mer av anlegget. Men CV funka som gull til Prodigy(nevner spessielt denne gruppa, fordi dette var min favoritt en periode) og pop/rock musikken jeg hørte på før ..

EDIT: glemte aldern da .. JVC og jamo komboen skrev jeg at jeg fikk i konfirmasjonene. CV dukka vel opp når jeg var 16-17 år.. typisk CV alder..

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bygget mitt første anlegg selv

da jeg var ung hadde jeg ikke råd til ferdig utstyr men måtte bygge mitt første anlegg selv. Var 17 år og det var i 1965. Var ikke bare å løpe å kjøpe da nei. Staret med en stålplate som ble boret og filet og bøyet slik at jeg fikk et grunn chassis. Tok utgangspunkt i en 2 x 2 Watt Phillips forsterker. Alt ble lagd for hånd, ingen kretskort, alle komponeter ble loddet rett på rørsokler (4 rør) og vendere, potmeter.

Den spilte ved første forsøk. Har den desverre ikke lenger. Etterpå var det å bygge høytalerkasser.

I dag holder jeg meg utelukkenede til moderne greier, Har ikke sans for rørforsterkere i det hele tatt.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt første anlegg som jeg kjøpte selv bestod av et par Jamo XLN-35 høyttalere og en Nad 314. Var vel 16 tipper jeg.

Har faktisk den ene jamo høyttaleren enda, rimelig medtatt dog. Bassen fungerer såvitt og diskanten er kaputt. Den andre tok kvelden for lenge sia takket være et brødhue av ei kjerring som skulle fikse litt musikk og dytta alle spakene på mikseren opp til topps og så trykket play. Kjørte de på min nyanskaffede Nad 218 på den tida og det endte med at basselementet rev seg i to. Perfekt snitt tvers over rett under støv hetta. Den andre overlevde dog men er ikke i mye form.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12 år : Dali 505 Dali sc7 en gammel psb som bak, dennon surround ehhhh 2800 eller noe, Dali swa12 og en Pioneer 626 STOLT! (Hadde storebror som jobbet i klubben)

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min lydinteresse starta da foreldrene mine kjøpt seg et nytt dyrt anlegg fra sony til ca 40.000 + høyttalere.
    Fadern sa at om jeg sparte alle pengene mine i et halvt år skulle han ta meg med til lageret til sony så skulle jeg få kjøpe meg en cd-spiller. (Han var lydteknikker i NRK og de har personalavtel med det som finnes av produsenter.) Det var harde tider og mang en liten arbeidsoppgave som skulle gjøres. Ta ut av oppvaskmaskinen, mate hunder osv.
    Da vi var kommet til juni og jeg hadde spart i 7 samfulle månder kom bursdagen min da jeg fyllte 7 år. Rett etter bursdagen hadde jeg spart opp nesten 2000.- Og dagen kom da faren min tok meg med på sonys lager. Dette sitter som et av mine aller beste barneminner da jeg gikk rundt på demorommet de hadde og endelig fikk se det som skulle bli min cd-spiller.
    Jeg gikk strålende fornøyd ut med min nye cd-spiller en Sony CDP-297
    Og når jeg kom hjem fikk jeg mine foreldres gamle anlegg da som besto av en technics forforsterker, en kontrollenhet for å ha fjernstyring og en effektforsterker jeg i dag ikke husker navnet på. Dette kostet da det var nytt rundt 1975 ca 30.000. Og selv om det var litt utdatert da det gikk over til meg var det et drømmenanlegg for en 7 åring.

Jeg hadde det råeste anlegget på hele skolen og det enda jeg bare gikk i førsteklasse.

Siden fikk jeg noen Chaconne betonghøytalere i 12 års gave fra foreldrene mine. Disse kostet i sin tid ca 15.000 men det var foreldrene mine som hadde hatt dem og de skulle kjøpe noen nye da de ikke låt bra med deres sonyanlegg.

Siden forsvant min audiofili litt, men musikkfrelst forstatte jeg å være. Men på denne tiden fantes det ingenting mer jeg kunne ønske av anlegget mitt i mine ører var det rett og slett perfekt.

Nå har dog interessen våknet igjen og jeg har kjøpt meg en denon 3805 til å overta for min gamle forsterker som tok kvelden her for ca 1 år siden. Og nå sparer jeg altså for å anskaffe meg en Rotel RB 1080 og en Rotel RC 1070 som skal drive et par Helicon 400.
    På hjemmekinoside skal jeg ha Dalis Ikon serie til 3805en

Men fremdeles er det Chaconne høyttalerne mine og min 15 år gamle CDP 297 Cd-spiller som står for musikken her. Tenke seg til at de har holdt seg så lenge. Og jeg må faktisk si at jeg synes mine chaconne høyttalere spiller gnistrende godt enda og når alt dette andre kommer i boks skal jeg nok kjøpe en billig stereoforsterker slik at chaconnene kan fortsette å være en del av livet mitt sammen med CDP-297. Men da sansynligvis på soverommet. For det er ingenting jeg elsker som mine chaconne og cd-spiller

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første CD-spiller, en Kenwood fra 1985-86, ble stjålet på russetreff i 1990.:cry: Snille medruss erstattet tapet med en ny Denon spiller. Denne står i dag og spiller på soverommet mitt. På soverommet mitt sår også min første surround forsterker, en Yamaha AVX-800 (?) Pro-Logic forsterker fra 1991-92.
    Dette spiller musikk for meg nesten hver kveld.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte mitt første anlegg når jeg var 15 år (1986)
    Tror jeg svidde av ca. 10000 eller noe slikt. DYRT for en 15 åring i 1986 :razz:

Nad forsterker
    Denon cd-spiller
    Infinity høytalere

Konge på den tiden. Kjøte min første CD også med anlegget. DIO

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke minianlegg burde telle. "alle" kjøper et minianlegg.. Hadde noen separate philips komponenter (Tuner , kasettspiller , stereo amp samt platespiller) som jeg fikk taki på en gjennbruksstasjon for veldig lenge siden. De fleste har også hatt en kasettspiller eller dobbel kasettspiller.

Men jeg kjøpte nok det anlegget når jeg var 9år.. Spilte høyt gjorde det iallefall. Med 8" og 1".. Jeg var flink å stikke en negl inn i diskanten ,men det ble fikset med teip Høytalerne ligger fortsatt på gutterommet. Tenkte på å bytte elementer i dem ,men når kabinettet veier maks 4kg med 1stk 8" og en diskant så er det heller tvilsom kvalitet. Vil gi det stryk i knakktesten også

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var 12 da jeg fikk mitt første anlegg til jul av far..Det ble fort bygget ut med det som var mulig..;o) Så gikk jeg til innkjøp av hjemmekino når jeg var 16..Siden den gang har jeg byttet ut litt og litt og hatt mye forskjellig frem til det jeg sitter med nå i en alder av 20..

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •