Hvor gammel var du når du kjøpte ditt første anlegg? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 215
    Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg var akkuratt fylt 17.... hmmmm (huske,,huske) tror det var Cerwin Vega V12-F høytalere samme forsterker har jeg enda...høytalerene er bytta... Husken er fin den :lol: (heller det at jeg ikke vil huske sånt hehe,,,ihvertfall høytalerene)

Newcomer Kakemann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var vel rundt ti år. smurfehits 2 :evil: ops: var akkurat kommet ut. kjøpte et jvc alt i ett med løse høyttalere som jeg senere byttet ut med to gamle aiwa høyttalere som jeg fikk kjøpt for 300.- hos gitarlæreren min. anlegget kostet forresten 2800.-. ca fem år etter at jeg kjøpte jvc anlegget kjøpte jeg et anlegg med goldstar komponenter pluss en sony cd-spiller og pioneer høyttalere som jeg har ennå (men forhåpentligvis ikke lenge).

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var 10 åri 1983 sparte alle penge i 1 år og kjøpte philips forsterker/radio
    og itt høytaler.
    det var platespiller tiden =)
    første bra løs anleg ble inkjøpt i 1988 med store sony forsterker og torens platespiller med volsomme dantax høytaler
    første cd spiller ble inkjøpt i 1993.
    hjemme kino startet eg med i 1999 med svenske xxxxx høytaler

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte plastikk annlegg når jeg var 8 år gammel (jvc alt i et). Kostet 2500 kr var mye penger for meg på den tiden ja hehe. kjøpte separerte kompenenter når jeg var 14. Har også hatt separerte kompenenter før den tid (som jeg fikk når far skiftet ut annlegge) Var vell rundt 10 år da

Newcomer pckrasj sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    * 14 År
    * Dagen etter komfirmasjon
    * fikk 14 000 til komfirmasjon
    * Rotel forsterker 2x35 w. - Rotel CD spiller - Missiom 760? - Traga Stativer
    * Pris 13 000.
    *MYE Kjeft hjemme, Avtalen var max 50 % av pengene skulle brukes:-)
    * Klippet MYE gress den sommeren.

Ahhhh. det var tider.

Forresten. første CD - The Cure - Kiss me kiss me kiss me........................

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var 13 med andre ord i 1995 :P Kjøpte meg et par mgr selvbygge høytalere fra ljudia og en sony forsterker på 2x120 watt med en kompis

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mitt første anlegg lenge før krigen(Golf).Det var til konfen,husker jeg ble utrolig skuffet når jeg fikk den bærbare saken fra Sanyo.Jeg hadde på forhånd ymtet ved flere anledninger at jeg ønsket meg et skikkelig "rack".Uka etter ble det handel av et Technics-rack for alle konfpenga.

Etter ca. 1 års tid med rackhelv*te var det på tide med noe nytt.Med oppsparte midler satte jeg kursen mot Busk'en sine lokaler.Der var det en Technicsforsterker på 2x100JallaW og B&W 220i høyttalere som falt i smak for både ører og lommebok,p.g.a lavt budsjett kjøpte jeg en brukt 1.generasjons!!! Fisher cdspiller.Det vil jeg si var det første "anlegget" jeg kjøpte.

B&W 220

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegg?

Jeg kjøpte et Fisher stereo-"anlegg" som veide 5 kilo (inkl høyttalere) i 1983 15 år gammel. Deretter handlet jeg et Sony ProLogic-"anlegg", som ikke veide noe mere, i 1995, så jeg har vel egentlig ikke kjøpt mitt første anlegg (legg merke til at det ikke er anførselstegn rundt det siste anlegget).

Det er på tide, men jeg må bare finne et hus å putte det i først. Når som helst håper jeg, for jeg har lett ett år (etter både hus og hjemmekino).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

MITT første er det jeg har nå, RF7, RF5, RC5, Velodyne DD18 osv, men mine brødre har/hadde tidligere et B&W/Nad stereoanlegg, senere Acoustic Reasarch og Harman Kardon og sony/pioneer hjemmekinoanlegg. Etter det kjøpte olav et hjemmekinoanlegg med infinity alpha 50/30/senter og pioneer dvd og yamaha rxv1400 reciever.

Og til slutt for tre måneder siden fikk jeg mine rf7/rf5/rc7 og velodyne dd18 og rotel forsterkere med pj. Jeg var vel 8-9 år da mine brødre kjøpte sitt første på hifiklubben Så vi har hatt anlegg i huset en god stund (ristet godt inn) hehe

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt første anlegg kjøpte jeg da jeg gikk i 4 klasse, Jeg sa et alt i ett anlegg på Spaceworld som jeg hadde så lyst på, så jeg fikk mamma til å ta ut penger fra banken og kjøpe det til meg, Så teoretisk kjøpte jeg det ikke selv, men betalte det! Det var med cd på toppen radio dobbel kasset og 2 høyttalere. de første årene spilte det greit, men etterhvert ble det dårligere å dårligere etter hvert som jeg fikk sansen for lyd.

Noen år senere tok jeg over noen pioneer høyttalere med 10" i og en pioneer forsterker som jeg tipper var på ca rundt 2x80-100 watt. Men først da jeg gikk i 1 kl på videregående, da var jeg 15 år kjøpte meg meg CV-V15. innen et halt år hadde jeg fått meg en skikkelig cd spiller og forsterker til!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjøpte mitt første anlegg når jeg var 9 år. Platespiller og kasset-spiller i samme dings. Hadde ett par gamle høytalere jeg fikk av far som han hadde kjøpt på 70-tallet.
    Oppgraderingen fra den saken, ble ett jvc-anlegg med to stativhøytalere. da var jeg vel 13 år.
    første reciever kjøpte jeg når jeg var 17 (7 år siden ;P)

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da jeg var 12 år kjøpte jeg Cerwin-Vega LS-12 høyttalere, NAD C370 forsterker og NAD C521i cd-spiller. Mener at det var bra anlegg for alderen:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte vel det første anlegget mitt når jeg var 11 år jeg.

var et micro-anlegg fra JVC med MD, 3CD veksler å hele pakka.. nå har jeg dette i båten, mens inne sitter jeg å hører på 2x cw clsc-15, 2x cw clsc-6 og en cw clsc-6c. spiller det med en denon avr-2606..
    er nå 16 år..

Cervin-Wega!

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonab

jeg kjøpte kenwood krv9090 surroundreceiver og et par Sonab høyttalere med 2*10" og en kenwood cd veksler. gjorde vel dette 1 dagen etter konfirmasjonen. Nå, 9 år etter er det fortsatt liv i receiveren!

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk vel mitt første "anlegg" når jeg gikk i 4.klasse eller noe, husker ikke helt.. Det var da et sony micro annlegg med 4 høytalere, det gjorde jobben sin og det var å plage andre som var i huset :P

Senere engang i ungdomskolen kjøpte jeg et lite Creative pc høytaler sett som fikk meg interisert i hjemmekino'ens verden, var da en liten tam bass sak og 4 små sattelitt høytalere som lagde alt annet en bra lyd.

Året etterpå kjøpte jeg et Logitech Z-560 pc høytaler sett, brukte jo pc'n til film titting siden jeg hadde veldig lite med penger, så fikk ikke kjøpt svær skjerm eller pj

Idag er jeg 18 år og sitter med pc'n fremdeles, men har da en Yamaha RX-V1500, Cerwin Vega! V-12F, Cerwin Vega! CLSC-6C og de største høytalerne fra nevnte sony microanlegg som bakhøytalere..

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første "skikkelige" anlegget jeg kjøpte meg kjøpte jeg når jeg var 17 år gammel. Det bestod av Dali 6006, NAD C370 og en NAD C521i (tror jeg) cd spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt første anlegg kjøpte jeg meg når jeg var 10-11 år. Det bestod av en Nikko integrert forsterker, nikko tuner som jeg kjøpte for 700 kr brukt hos en brukthandel.

Jeg var meget fattig den gang, så jeg måtte låne høytalere og cdspiller av fattern.

CDspilleren var en av de første som kom ut, den er fra ca. 1986-7. Høytalerene var Wharfedale ( sikkert skrevet feil.)

Fornøyd jeg den gang

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første anlegg

Mitt første anlegg kjøpte jeg fordi jeg hadde lyst på cdspiller.
    Frem til da hadde jeg bare hatt en reiseradio som jeg spilte kassetter på.
    Valget falt på et "Crack" som det het, som jeg fant i et dårlig postordre firma. Det ble kun kjøpt fordi det var det billigste jeg fant. 1200 kroner tror jeg det kostet. Det inneholdt platespiller, dobbel kassetspiller og cdspiller. Jeg var vel 14 år

Newcomer opus sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt første stereoanlegg var en Radionette sm40 kjøpt for konf.pengene+litt til,Garrard platespiller og Expert høytalere.Tror alt sammen kosta nesten 3000 kr (1974)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker godt når jeg kjøpte mitt første anlegg Lånte en gammel forsterker og tilhørende høyttalere av en onkel, men med tiden ble jeg mer og mer interessert og endte som 13 åring i 1995/96 opp med å kjøpe en Technics SA-EX700 reciver for den nette sum av 3924 kr

Jeg hadde selfølgelig ingen høyttalere å koble til denne herligheten, bortsett fra de jeg lånte av min onkel, i tillegg til noe hjemmemekka ræl. Dette ble etterhvert byttet ut i ett par Tannoy M2 i tillegg til at jeg fikk tak i et 12" jamo element som ble koblet til sub utgangen på technicsen.

Har forøvrig både technicsen og m2ene i daglig drift ennå

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •