Hvor gammel var du når du kjøpte ditt første anlegg? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 215
    Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk min første cd/kassett i 6 (92) års alderen og gikk løs på løskomponenter i 13 årsalderen, såe....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    koselig tråd'a!

Mange som har beynt tidlig jah.. jeg begynte faktisk med løskomponenter, fikk forsterker sony str830 eller noe,+HT av ukjent merke og brukte diskman som cdspiller.. sprengte de ihvertfall.. var altså 6 år eller så og kjente en hvis form for audiofili. Så fikk jeg en JVC kombinert sak til jul, som faktisk lever ennå, kan være det dere kaller en boomblaster, vet ikke jeg men jeg ser bare for meg en sånn røraktig subsak med bassHT i begge ender.. Anyway: i 8årsaldern klippte jeg gress å fikk etter fadærn en tandberg huldra 10, med tilsvarende HT... er den gamle tandbergen best eller er det bare meg?! hehe.. tandberg komponentene brukes den dag i dag, ved noen anledninger..
    Allerede et avsnitt..
    Når jeg var 14 år.. brukte jeg pengene jeg hadde tjent som silogutt til oppgradering.. Nå ble det NAD 3240PE og Sonab B-50 høytalere; 2500kr!
    Brukte fremdeles diskman som cdspiller og data som lydkilder.. En dag i romjula i fjor ommøblerte jeg og feilkoblet utrolig nok i utgangene på naden og sprengte ene kanalen.. den ble nå kalt 3140PE nå spilte jeg to høytalere på den kanalen, ettersom det var dobbelttermilnaler!
    Så et morsomt innslag... en vakker dag dag rett etter nyttår, svøpte jeg å noen kompiser innom ting å tøy for å se etter dress til en fest, å der inne stod det tilfeldigvis en gammel phillips forsterker med platespiller å separate høytalere til den nette pris av 200kr; prutet etterhvert ned til 50 ettersom reima til platespilleren var borte. Bra anlegg.. yaehpp! :P når jeg kom hjem fikk den akkurat ikke plass i hylla å ble delt i to.. gikk bra helt et forzspiel da kondensatorene ble dultet borti.. hadde nemlig revet ut platesillerdelen.. fortsatte nå å kjøre monolyd helt fram til våren men med tandbergene som surround høytalere, merkelig oppsett men..
    Var en dag i september samme året, dette året å surfet på qxl, fant en brukt Harman Kardon AVR 5500 ca 2 timer før den skulle stenges; 5000kr.. vant budrunden og er i dag en lykkelig eier av den.. Var på hufiklubben på lillehmr og prøvde ut concept 8 sammen med den.. og fant ut at de passet ganske godt sammen, trass i alles påvirkninger! concept kino er nå neste oppgradering, men sikkert ikke med det første ettesom skjellingbokje kje æ stor nok.. er 16 år arbeidsløs på alle måter

Det var årets juleevangelie! haha :lol:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg var en av de eldste her ... Jeg kjøpte vel ikke noe eget anlegg før jeg var 17år :| Og da jeg ikke var full i gryn ble det et Videologic Digitheatre DTS. (Som forøvrig spiller meget bra størrelsen tatt i betraktning)

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var 14. Det ble da en Pioneer PD-M501 cd veksler, Pioneer A-401 forsterker, og et par Jamo D265 (hadde ike råd til CV). Anlegg med høy gøyfaktor, husker jeg byttet det i en H/K AVR80.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker første anlegget mitt. Cerwin DC 12 og NAD 319. CD-spilleren var en relativt rimelig Philips 725 med stoooor stopp og play knapp.

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte mitt første anlegg for konfirmasjonspengene (før det hadde jeg spinket og spart til en Philips ghettoblaster). Min onkel var med som veileder, og jeg endte opp med et par store JWS Unique 6000 med dobble 10". Forøvrig samme firma/folkene som står bak Genexxa, Proson, Sonab ++ mener jeg å huske. Teac cd-spiller ble også handlet inn, og pappas gamle Marants PM 3000 tjenestegjorde som forsterker.

Ikke lenge etter ble det for lite bass (husk, jeg var 15 :lol: ), så jeg kjøpte ei kasse med to 10" Rockford Fosgate fra Bilradiospesialisten hvor jeg hadde yrkespraksis. Med totalt SEKS 10" (og 60W forsterkning, hehe) ble jeg gjengens audioasylant. Husker så altfor godt hvordan det ristet i hele huset når jeg spilte Johnny Cash - Rock me baby på full styrke :lol:

Senere gikk veien til bl.a. mindre gulvstående, et par monitorer med aktiv bass og til slutt et par Royd Doublet som ble solt for en altfor lav pris. Angrer meg den dag i dag

Newcomer thotved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

prologic =)

Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Fikk mitt første anlegg med cdspiller når jeg var 10år etter MYE mas på foreldre ga de etter :>

Mitt første komponent anlegg bestående av en prologic reciver kjøpte jeg i for egene penger når jeg var 13\14år. JVC Prologic og "store" Genexxa fronter var faktisk kult den gangen
    Eg og hadde prologic og genexxa =) masse bass :twisted: men hadde nok vært uaktuelt no ja..

Newcomer diskvask sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte første anlegg da jeg var ca 17; Yamaha AX-492, rimeligste Sony CDP, Tannoy Mercury M3 + en gammel platespiller. Husker jeg bestilte fra Akers Mic og de tok seg dobbelt betalt for høyttalerne, tok flere uker før det ble ryddet opp... Mine hardt opptjente avisbudpenger i varetekt.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første "anlegget" jeg kjøpte selv var i tredje klasse på barneskolen. Var vel 9 år da tror jeg. Kjøpte en gammel LP-spiller med integrert kassetspiller og to små høyttalere.

Så sprengte vi en av gamlingens høyttalere under en klassefest i 5- klasse og da var det slutt på å bruke hans anlegg. Så det var bare å begynne å spare..

Etter noen år med litt dj tull kjøpte jeg et Denon anlegg med Paradigm høyttalere etter konfen.

Arvet gamle nad anlegget til min far og kjøpte B&W DM604 S3 for noen år siden. Denon anlegget ble solgt og ifjor ble det innkjøp av hjemmekino.
    Så da ble det fullt surround anlegg med B&W høyttalere, Rotel prosessor og forsterker og projektor da jeg var 19.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mitt første står her fortsatt....i garasja.. bruker det til å torturere øregangene til folk på forspill. lenge leve aiwa

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte et JVC-anlegg da jeg var 10-11 år eller noe. Siden fikk jeg det gamle anlegget til foreldrene mine (som var milevis bedre enn det de kjøpte seg i stedet for), en gammel Sanyoforsterker og et par Philipshøyttalere med 8" bass. Tror jeg var 19 da jeg kjøpte det første "ordentlige" anlegget, som jeg fortsatt har. Den sommeren kjøpte jeg en Sony 32" TV, Denon AVR3300 og Dali 8008.

Newcomer thynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt første anlegg bestod av Tandberg TA 300 stereoforsterker, Tandberg høyttalere og en diger kassettspiller fra Teac (A-400). Var vel 11-12 år da jeg arvet dette anlegget av en snill onkel rundt 1990. Høyttalerne døde sakte men sikkert ettersom gummien rundt basselementet smuldret opp, og ble erstattet av et par Jamo Studio 170 (som er i bruk den dag i dag ops Forsterkeren har gått i arv fra sønn til far, mens kassettspilleren faktisk er påtenkt som nostalgiformidler i det eksisterende anlegget - som skal kobles opp så snart vi får strøm i den nye leiligheten vår :?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte mitt annlegg når jeg var 14 for 17000,-

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var den sommeren jeg hadde fylt 15. Jeg jobbet hele sommeren og kjøpte Technics receiver (med digitalt display - det var ikke så vanlig da), kassettspiller og platespiller, pluss et par Warfedale høyttalere (den gang det var hifi, og ikke Elkjøps billighylle). Alt er fremdeles i bruk, selv om platespilleren ikke snurrer så ofte lenger. Alt i alt kostet det vel rundt 15 høvdinger, tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal vi no see kjøpte mitt første annleg for 4-5år siden, da var jeg vell 10-11år. Det var kenwood reciver og dvd. dantax høyttalere og eltax sub betalte vell ca 9000kr :roll: det meste er vell forandret og vell så det siden den gang blir liksom aldri helt fornøyd. :?

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt mye rare greier iløpet av veldig kort tid ,og man må ikke spare når man kjøper lyd =) Det blir bare dyrer fordi du blir bare mer og mer irritert på den "dårlige" lyden du har. Så kjøper du bedre og bedre..

Men jeg var 16 da jeg kjøpte meg en noen høytalere jeg brukte på en gammel forsterker. Jeg dro fram det gamle utstyret og duverden så kresen man blir etterhvert :/

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte mitt første surround / hjemmekino anlegg i fjord :P Altså noen månder siden. Har aldri hatt det før.

Kjøpte meg Yamaha htib1000 for resten av konfirmasjonspengene mine.
    6000kr. Er er og var da 15 år.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte det første anlegget til komfen, det bestod av:
    Doxa 02 f.forsterker.
    Elektrocompaniet Brukt 100w e.forsterker.
    Micro seiki platespiller, som jeg ikke husker benevnelsen på.
    Phillips 472? cd
    Kef c 40 høyttalere.

Dette var saker å jeg var konge på haugen!!!!!!!! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt aller første anlegg var et Aiwa minianlegg til 1695,- på Elkjøp. Dette kjøpte jeg da jeg var ca 10 år. Veeeeeldig dårlig lyd......! Siden den tid så har dilla vært til stede. Noen år senere, da jeg var 12, så var jeg oppe på loftet og fant frem en gammel Pioneer forsterker og høyttalere. Dette ga mye bedre lyd enn Aiwa-anlegget. Enda noen år senere, da jeg var 14, kjøpte jeg meg en JVC Boomblaster til 2495,- på Elkjøp, da de gamle Pioneer høyttalerne var ødlagt, og jeg ville ha noe nytt.

Den dag i dag (nå er jeg 16 år) har jeg fortsatt Boomblastern, men har i tillegg skaffet meg en Lanzar Neo 12 subwoofer. Den er hjørneplassert, og drives av Pioneer'n ("ganske" bra faktisk).

Men ikke vær redd! Boomblastern kommer til å bli byttet ut i løpet av sommeren, og senere resten av anlegget

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.
    jeg kjøpte mitt første annlegg når jeg va 11 år gammel jeg hadde spart leeenge på disse pengene så endte det opp med en myryad mi 120 forsterker me patos høytallere ,,,, de gjør fortsat susen ennå .. men har solg dei =) ,,, de va goe gammle tier =)=)

Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •