Hvor gammel var du når du kjøpte ditt første anlegg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 215
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Jeg fikk mitt første anlegg i 12-13 års alderen. Tandberg Huldra 10 (tror jeg den het) og ett par stooore Jamo-høyttalere som faren min kjøpte brukt fra ett diskotek
    Ingen av delene er dessverre i livet idag.. :roll:
    kjipt. huldra er jo knallgod

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel rundt 12 år gammel (1993) når jeg fikk et Aiwa anlegg med CD-spiller, og samtidig fikk jeg min første CD; Heros og Rock'n Roll. Og etter det Absolute Music 8.

Etter endel år byttet jeg inn Aiwa anlegget med et bedre Aiwa anlegg med 3CD-skifter. Det har jeg den dag i dag (på soverommet), men CD-spilleren har klikka nå. Oppgraderte dette etter hvert med bakhøyttalere. Etter hvert fikk jeg også en sub. Det var vel når jeg var rundt 16 år tenker jeg. Dette anlegget hadde jeg veldig lenge, til jeg var ca 21 (for et par år siden). Gikk til hifiklubben og ble frelst av B&W 603, hadde et budsjett på ca 20K, men brukte vel rundt 30K da. Og resten av historien kjenner dere kanskje...

Dvs. at jeg faktisk bare har hatt i grove trekk 4 forskjellige oppsett...

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var vel 8år når jeg fikk min første kasettspiller. ca 13 når jeg fikk mitt første rack. (Type Ficher med cd,radio,kasett og Platespiller )
    15 når jeg kjøpte min første ordentlige forsterker. 19 ¨år jeg kjøpte min første surround forsterker. Og nå er jeg da 27 og still going strong.
    En basill som ikke vil ut av kroppen dette!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange som debuterer tidlig her! :lol: :wink:

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk vel mitt første anlegg når jeg var rundt 13 år. kompakt anlegg med minidisc fra kenwood... nå låner min kjære søster det, men siden jeg har flyttet anlegget ut av rommet mitt må jeg vel få det igjen slik at jeg kan høre på musikk på rommet mitt også.

synes jeg har fått til et rimelig bra anlegg på 2 år

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte mitt første anlegg da jeg var 17 år - for første lønning fra første jobb. Det var et Sanyo alt i ett med dobbel kassettspiller og platespiller på toppen. Syntes det var helt konge :lol: , og hadde det i mange år. Har det ennå, som fyll i boden.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min første mono kasettspiller da jeg var 9 år. Min første kasett var "Unmasked" med Kiss som kom ut dette år.
    Ikke lenge etter fikk jeg en stor stereo kasettspiller. Dette var et stort framskritt. Jeg husker jeg var meget fornøyd med lyden i denne. Da jeg var 14 brukte jeg pengene jeg fikk i stedet for å konfirmere meg på mitt første "ordentlige" anlegg. Dette bestod av løskomponenter fra Kenwood. Dette anlegget levde lenge. I 1991 kjøpte jeg min første Dolby Pro Logic surround forsterker, en Yamaha AVX-700 (tror jeg den het). Denne står på soverommet og spiller stereo i dag. I 1997 kjøpte jeg min første projector. Det var faktisk 16:9 projector allerede da. Det var den berømte Sony VPL-W400Q.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en god gammel Tandberg radioforsterker (i tre) + noen gamle høyttalere av min far da jeg var 13-14 år. Kjøpte litt senere en B&O platespiller. Kjøpte ikke CD spiller og nye høyttalere/forsterker før jeg var 20 år.

Før jeg var 13-14 år hadde jeg kassettspiller. Det gikk mye i Kiss og AC DC på den tiden. Det var leeeeenge siden .....

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte ikke anlegg før jeg var ca 29 år. Alt før det var enten noe "rask" mine foreldre hadde kjøpt eller min nåværende kone hadde med seg hjemmefra. Men jeg har aldri vært spesielt opptatt av musikk. Musikk er best når man er sørpe full.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker som om det var i går at jeg og brodern satt og digget David Bowie, Pink Floyd og Kiss på hans mono ITT kassettspiller. Spesielt Putting out fire with gasoline. Den var spilt inn med ITT-en på record foran en radio. Det var nok rundt 1981 så jeg kan ikke ha vært mer enn 6 år eller noe. Et par år senere kjøpte jeg min første Fisher ghettoblaster. Den skrudde jeg fra hverandre og koblet kabelstumper ut av spilleren slik at jeg kunne koble på hjemmebygde høyttalere. Det er altså minst 20 år siden. Senere ble det å arve diverse Grundig, Tandberg, Radio Nette, Seas, Sony, Aiwa og litt diverse. Jeg husker godt jeg hadde et motorvarmer-ur koblet til kassettspilleren som var matet med en innspilling som økte i gain og endte i et forferdelig brak. Gikk forresten mye i smokie på den tiden også. Huff for en forferdelig tid… Hehe. Første gang jeg faktisk kjøpte meg noe helt nytt på stereosiden (bortsett fra ghettoblastere) var da jeg kjøpte min første CDspiller i 1991. Det var en Philips CD 850 som da kostet 6000,-. Den er faktisk i bruk ennå og har vært utrolig slitesterk. Fjernkontrollen begynner å slite litt, men ellers er den faktisk i god stand. I 1994 eller noe kjøpte jeg min første forsterker fra Norsk Audioteknikk. Det var en The End. Den har havarert og blitt reparert et par ganger, men nå huser den ICEpower moduler. Den har også en Step-attenautor i seg. Jeg overrasker sikkert ikke mange om jeg forteller at høyttalere har jeg aldri kjøpt.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg husker som om det var i går at jeg og brodern satt og digget David Bowie, Pink Floyd og Kiss på hans mono ITT kassettspiller. Spesielt Putting out fire with gasoline. Den var spilt inn med ITT-en på record foran en radio. Det var nok rundt 1981 så jeg kan ikke ha vært mer enn 6 år eller noe.

Hehe.. Jeg husker jeg drev med nøyaktig samme type "kopiering". Hadde vært artig å funnet igjen og hørt på en slik kasett i dag.

Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg startet opp som 13 åring i 1988 med Sharp rack 52+52 Watt PMPO og NS høyttalere. CD spilleren var separat og mine 2 første cd plater var Bon Jovi, bad medicine og Tanita Tikaram, Ancient hart Etterhvert kjøpte jeg ett par digre Eltax med 12 tommere og horndiskant som jeg koblet opp mot en Huldra 10 jeg fant på loftet. Først da fikk jeg min første naboklage :wink:

Det ultimate målet var lenge ekstremt høy lyd med enorm bass

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    14 år gammel, kjøbte 2-i-1 DUX plastic kombination for konfirmationspenge, ikke stolt av det. Men det gik ikke lenge før det var Nikko 1415 receiver på 190 watt, og en stripe kassett spillere, Luxman, Nikko, Aiwa, Tandberg 310 osv. Min første platespiller var en Lenco, blev siden en Philips Direct Drive med automatisk detektering av platestørrelse osv, så en Luxman 310 vacuum som jeg solgte til min søster for 500 kr. Ikke stolt av det heller !
    Nad 7155 receiver, elektrostater, Pioneer forsterkeri, Sonic Frontiers og Coda, Rega, Nakamichi osv. Nu er jeg nesten tilbake hvor det hele startet, med IMF transmissionlinjer og Micro Seiki platespiller, det er jeg stolt av....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det spørs litt hva man definerer som "anlegg", men hvis man skal se på "anlegg" som enhver musikkavspiller var mitt første "anlegg" en stereokasettspiller (fra sony tror jeg). jeg husker jeg hadde paul young, metallica, kiss, osv på kasett (jeg var vel rundt 8-10 år, dvs. tidlig 90-tall).

det neste var en jvc stereo cd-spiller (boomblaster typen) med feeder på toppen som åpna seg ved å trykke på et lokk. denne fikk jeg til 14-årsdagen min.
    denne har jeg fortsatt den dag i dag og brukes på hytta til vorspiel. dette er et seriøst produkt som har overlevd mye! :lol:

når jeg var rundt 17 år lånte jeg min fars jamo høyttalere med en technics forsterker. denne hadde vinyl, cd, -og kasettmodul.

i dag, i en alder av 20 år, har jeg gått enda et skritt videre og har jmlab 926 høyttalere og rmb 1075, og rsp 1068 forsterkeri. :wink: (legger ut bilder såfort jeg får digitalkameraet mitt.)

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser alderen 13 går igjen her.

Jeg kjøpte også mitt "skikkelige anlegg" i alder av 13 år. (blir snart 14 ops: )

Er faktisk ikke ferdig med anlegget, men har fått tak i en cayin 252b og bygd et par høyttalere til rundt 4k.

CD spiller er neste og så blir det vel nye høyttalere igjen :wink:

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan A M
    Kjøpte min første suround reciever (Onkyo TX-DS474) etter konfirmasjonen. Brukte noen hjemelagde høytalere som jeg hadde fra før, kjøpte skikkelige høytalere litt senere...

Siden den gang har det bare gått en vei med interessen.
    Kan foresten nevne at den ble kjøpt på Obs på lade i Trondheim, de solgte faktisk Onkyo :shock: , tror det var den siste modellen de solgte av Onkyo da men...

Newcomer LemonDog sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en Sanyo walkman i bursdagsgave en gang på begynnelsen av 80-tallet (husker ikke når). Noen år senere fikk jeg en Sanyo ghettoblaster. I 1991 (da var jeg 14) kjøpte jeg meg et Phillips rack bestående av forsterker, equalizer, radio, platespiller, dobbel kassettspiller, cd-spiller og høyttalere. Jeg var dritstolt av det racket

Dette hadde jeg til jeg flyttet for meg selv. Da kjøpte jeg et brukt komponentanlegg som besto av TEAC forsterker, radio og kassettspiller, Mission høyttalere, HaiTai cd-spiller (noen som har hørt om det merket?) og en Dantax passiv 8" sub. Sub'en var helt elendig så den solgte jeg fort og kjøpte Target-stativer til høyttalerne.

Dette var en enorm oppgradering fra Phillips racket, så jeg ble bitt av basillen og har fortsatt å oppgradere siden

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte mitt første anlegg i 1995 (15 år)
    Det var kenwood integrert forsterker, kenwood cd-spiller og
    Sonab B-50 høyttalere. Kostet vel 9000 den gangen.

Newcomer ZoraX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg var 7-8 når eg fekk mitt fyrste tandberg anlegg med platespelar og heile pakka

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mitt første anlegg på slutten av 70-tallet (var vel 5-6 år), bestående av mor og fars gamle B&O receiver og platespiller. Husker mine to første LP'er var Dyrene i Hakkebakkeskogen og KISS Paul Stanley.

I '84 fikk jeg en Philips kassettspiller og i '88 kjøpte jeg meg en "alt-i-ett-boks" (platespiller, radio, forsterker, dbl.kassettspiller og cd-spiller) fra Philips som idag står i stuen til min mor.

Fra begynnelsen av '90-tallet og frem til i dag har det vært mye forskjellige løskomponenter (Sony,Pioneer,Kenwood,H/K).

Nå går det i Pioneer og Kef.

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •