Hvor gammel var du når du kjøpte ditt første anlegg? - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11
Viser resultater 201 til 215 av 215
    Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Regnes CD-spilleren jeg kjøpte som 6-åring?

Newcomer XanaX sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Husker ikke helt...var vel i 18pilogbue :-D
    Var rundt 12-13 Var et Sony anlegg: en kassettspiller og en forsterker m/radio med separate høyttalere - Det var helt rått....på DEN tiden ;-P...Var nok til naboen HATA det! :twisted:

Newcomer dj-numark sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hallo

je var 12 - 13 år når jeg kjøpte meg mitt første anlegg. kjøpte meg mixer og forsterker før og høytalere litt sener

men hadde fått og funnet mye rart før den tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min far har alltid vært hifi-interessert, så jeg startet da jeg var omtrent 10 med en Tandberg tr2025 og en philips 104 platespiller, 33/45/78 , og aiwa høyttalere. (Er forresten til salgs). Senere fikk jeg cd-spiller til jul som som kobla til forsterkeren. Men tr2025`n ble litt for stor i str, så jeg tok i bruk en tr200. (nå har jeg ss 11) Dermed kjøpte jeg dynabel høyttalere. Vurderer ny forsterker.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegg med separert Forsterker, CD spiller og 2 gamle høytaler ble det til Komfen alt kjøpt brukt Philips.
    Samt at det ble en TV og VCR oxo fra Philips da helt nytt.

Før dette var det bare først en liten radio/kassetspiller, før det ble en radio/kasset/cd spiller boks.

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan sette opp en liten merittliste :P

6år gammel: Fikk mitt første egne lydanlegg. Husker ikke merket, men spilte i mine øyne med tidenes værste lyd (da jeg var seks år gammel!!). Blandt annet med en skyvevolumkontroll som man måtte slå av spilleren for å bevege på grunnet sinnsvak støy. Hadde en kassettspiller og AM/FM radio.

9år gammel: Fikk mitt første nye lydanlegg. Denne gangen stod det phillips med glinsende bokstaver midt på fronten av hovedenheten og høyttalerene kunne flyttes et par meter fra hverandre. Her var masser av godlyd og 2 kassettspillere, en CD-spiller og AM/FM radio.

Mellom kompaktanleggene og mitt første ekte stereoanlegg brukte jeg diverse forskjellige pc-høyttalere fra bl. a. Logitech og Sony.

15år gammel: Kjøpte meg mitt første ekte stereoanlegg med en reciever, et par store fronthøyttalere, et par (utrolig dårlige) Sony-bakhøyttalere, og en Jamo Homecinema center (med ødelagt diskant :???: ) Her kunne jeg for første gang virkelig oppleve godlyden, og den samme recieveren og de samme frontene står i 5.1 anlegget mitt den dag i dag

Harald

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon forsterker og cd spiller, med Pioneer kassehøytalere kjøptlee jeg som mitt første anlegg rett før jeg flyttet hjemmefra i 1990, da var jeg 18.

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk mitt første kompakt anlegg av merket aiwa (tror jeg det var) som 7 åring.
    koblet på masse av høytalere på dette stakars kompakt anlegget. tror jeg hadde 4 par høytalere koblet til på det meste :twisted:

kjøpte mitt egent stereo anlegg få dager etter konfen. kjøpte da et par store radionette høytalere med dobble 10" og en yamaha rx-v650 forsterker :P dette er ikke så veldig lenge siden. tenker det var år 2005 ;-). (er 90 modell)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første løs komponent anlegget kjøpte jeg da jeg var 15 mener jeg og huske.
    Nad 310 forsterker,Nad 515 cd spiller og B&W DM601
    var virkelig gull da

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    fikk mitt første kompakt anlegg av merket aiwa (tror jeg det var) som 7 åring.
    koblet på masse av høytalere på dette stakars kompakt anlegget. tror jeg hadde 4 par høytalere koblet til på det meste :twisted:

kjøpte mitt egent stereo anlegg få dager etter konfen. kjøpte da et par store radionette høytalere med dobble 10" og en yamaha rx-v650 forsterker :P dette er ikke så veldig lenge siden. tenker det var år 2005 ;-). (er 90 modell)
    Radionette Spirit høyttalere?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke en gang en platespillermodell fra Philips som hette Walnut, eller noe sånt? Prisen lå på 220 kroner, én høytaler i lokket, virka både på nett- og batteristrøm. Året var 1970 og pengene kom fra sommerjobben som pumpevakt på Shell .

I samme slengen husker jeg godt første plata, - "tinnalbumet" til Chicago (nr 2). Kjøptes mest fordi den var feilprisa til summen av ét singelalbum. Likevel har det nok vært et av mine beste kjøp, i hvert fall et av de viktigste.

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Radionette Spirit høyttalere?
    nei, mener de het Gladiator 44 eller no
    jeg syntes de spilte veldig bra når jeg hadde dem, angret egentlig litt på salget.
    nå som jeg har mye mer Power, kunne jeg fått mye mer ut av dem

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde først et minianlegg fra JVC når jeg var 8 år som jeg kobla masse høytallere på. Loppemarked var tingen...hadde masse høytallere som kjørte på for få forsterkere..haha. Skurret og ristet..haha.

Newcomer HjemmekinoPåHybelen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første anlegget jeg kjøpte var i fjor... da var jeg 20... Var ikke spes interessert i sånt før da. Men nå har det jo tatt litt av. Komplett hjemmekino på en studenthybel, bla. 12" sub og RX V1700 forsterker. Sikringene lider...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fårste anlegge jeg kjøpte selv kjøpte jeg får ikke lenge siden (1-2 uker siden) i alderen av 19 år. Fikk det litt ned i pris og er passe førnøyd med det.

Kjøpte meg
    DENON AVR-1508
    DALI Concept 6 Høyttalersystem (minus bassen som følger med)
    DALI Concept Sub 12
    SAMSUNG BDP-1500

Grunnen til svak satsning på hjemmekino er at jeg er student, og at jeg kjøpte samtidig kuro 60" tv. (dem hadde bestilt feil inn. Skulle ha 50" så fikk 60" VELDIG billig :-D )

Men det fungerer fint til og se på tv og på film. God nok lyd før meg.
    Men blir vel og invistere i noe bedre når jeg får meg en jobb :twisted:
    (digg og si opp jobben, sitte hjemme og slappe av og se på OL og bare vente til skolestart. hehe)

Og alt dette er trød inn i ei lite hybelleilighet med en annen hybel på siden av, så kan ikke spille alt før høyt heller :?

Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •