Hvor gammel var du når du kjøpte ditt første anlegg? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 215
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

i komf alder ca

litt i ettertid kjøpte jeg meg PA anlegg. med 2*18" bunner og topper med 12" og 1" diskanthorn. i tilegge kjøpte jeg meg monoblokker på 150w rms (8ohm) til toppene og monobl. på 305wrms til bunnene

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg var 11. Sparte opp til et creative pakke anlegg. det er bare 4 år siden da.. ellers fikk jeg en boomblaster da jeg var 7, men det teller vel ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

anlegg

vell, Det første anlegget jeg fikk var et jvc kompakanlegg på 6 ohm, 60watt men det er solgt, etter det fikk jeg no dantax høyttalere som ikke var no gode så ble det CV til slutt da

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe!! Er herlig og mimre litt av og til...

Kjøpte mitt første anlegg, en Panasonic "Rack-pack" m/platespiller og komponent-CD (det var integrert cd`spiller i neste versjon) da jeg var 13.

Noen år senere kjøpte jeg meg en Onkyo Surround reciever og sprengte til de grader de gamle panasonic høytalerene etter bare noen timer.

Kjøpe da noen JBLèr i danmark noen uker senere (2X8" og horndiskant).

Newcomer Temple sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg technics anlegg da jeg var 15. Sourrond reciever og cd-spiller og et par jamo classic 4. Etter det har det gått slag i slag, vankelig og bli fornøyd med det man har når det alltid kommer ut noe bedre til samme pris eller ditt eget hifi budsjett økes...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Var vel 14 år da jeg kjøpte min første forsterker. (Nad 3240PE) Kjørte den på noen hjemmelagde Seas høtalere. Den varte bare en uke før jeg blåste den til H. Er jo tross alt 16 år siden

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var 16 og er 16 har nå concept 6, denon dvd 1920, og reciever avr 2106

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var vel 4. eller 5.klassing da jeg kjøpte mitt første PA-anlegg. Eldgammel Roland PA-150 mixer med innebygget forsterker på 2x150W og Laney CC12 topper. Har senere vært oppgradert mange ganger.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var 6år da jeg kjøpte mitt første anlægg,det var et komplett anlegg med SABA,så kjøpte jeg meg Eltax C-205,Technics S-600 og Peerless XLS 12" da jeg var 10år,har det enda,nå har jeg CV! Dc-12,Peerless XLS 12" Eltax C-205 som 12åring

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skriver: Ekte menn kjøper Cerwin Vega til konfirmasjonen! Kjøpte Cerwin Sub-sat og denon pma 1060 når jeg var 12-13,før det hadde jeg sølvsuper og Jamo (i dalig drift i verkstedet)..... Og så har det gått i bølgedaler.Bilstereo var de store på tidlig 90-tall.Gikk 100 000,- inn i bilen da gitt og makan til trøkk har jeg aldri hørt i en stue,selv med 8 15" i sving.......
    Bare synd at kvinnfiolk skal sløse bort penger på hvite store ting som bruker vann og går rundt....sukk.......

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

15 år

Var å kjøpte meg XTZ Class A100D, Dynavoice M-65, og Cambridge 640 i går.
    Kjempefornøyd!

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde et pioneer 2x50w anlegg, med 2 kassettspillere og en cd spiller i samme enhet fra jeg var 10 eller noe. Konfirmasjonspengene svei jeg av på Cerwin Vega V-10F og Yamahaen jeg fortsatt har.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte mitt første anlegg når jeg var 10, ett Fisher-anlegg.
    Når jeg var 14 så ble de ett nytt, da med seperate komp.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mitt første stereoanlegg

Tipper jeg var rundt 14-15 år når jeg kjøpte mitt første stereoanlegg som kunne kalles et skikkelig stereoanlegg - det var en gang på siste halvdel av 70-tallet; Rega Planar II platespiller, Apollon kasettspiller, Nikko forsterker og et par digre Fostex høyttalere som var kjøpt som byggesett. Fostexene ble etterhvert byttet ut med et par IMF MCR2A høyttalere. Jeg hadde da tilbrakt mesteparten av sommeren, lørdager og kvelder i teppeavdelingen på IKEA for å legge opp nok kapital for å få et anstendig anlegg. Har Rega'en og IMF'ene enda, men de er ikke i bruk.
    Den store våte drømmen på den tiden, da vi tok bussen inn til Oslo og siklet på stereoanlegg hos Audioscan, var noen digre IMF transmisjonslinje-høyttalere som var omtrent like oppnåelige som den peneste jenta på skolen.
    Da jeg for et par år siden så et par IMF TLS 50, i strøken stand, til salgs på Finn for 2500,- var jeg ikke vond å be - de ble mine, og de bruker jeg i dag sammen med en Cayin CDT-15A cd spiller og Cayin A-88T rørforsterker. Utrolig så rent og klart disse høyttalerene formidler musikk. Når IMF TLS 50'ene kom i hus var det som å oppdage alle cd platene på nytt - det var mye av lydbildet som til da var uhørt, spesielt de lavere frekvenser som mindre høyttalere ofte har litt problemer med.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg var rundt 12 år fikk jeg pappa og mammas gamle forsterker (AKAI) +høytalere (8 tommere bokhylle AKAI) som de kjøpte på 80-tallet. Snart kjøpte jeg meg to 10 tommere fra en kompis, og da jeg var rundt 15 hadde jeg bygd meg min først sub. Elementet i denne suben var velkjente F-series fra MGR hehe....denne hadde jeg vel i 2 år eller noe, før jeg kjøpte 18 tommeren av MGR...haha..ja, det var tider det....:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var 16 år kjøpte meg dali concept 10 og en nad c372 + en cd spiller for 20000 istedet for en trimma moped. Det var i sommer. og har nå hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte første annlegget når eg var 14... to høytalere som eg bygget selv med 2*12", 6,5" mellomtone og diskanthorn.
    I tillegg ble det receiver og cd spiller fra Sony...
    Solgte alt for ett par uker siden og kjøpte CV VE-8 og
    NAD T743V2.

Newcomer sto0one sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel rundt 7 år da jeg fikk min første bærbare cd-spiller. I 11-års alderen fikkk jeg mitt første "ordentlige" anlegg med CV høytalere og Denon forsterker.

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg var 8 fikk jeg et gammelt stereoanlegg som tok et helt rack av søsteren min, og når jeg var 11 fikk jeg en sony forsterker som jeg arvet av tanta mi, denne var faktisk på 2x80w men siden jeg ikke hadde noe høyttalere begynte jeg å spare, så jeg sparte opp 2000kr innen jeg var 13 og gikk på bilradiospesialisten. Der fant han frem et komponentsett til meg som kostet 1400kr, og jeg sa jeg ville ha et komponensett og 2 12"ere. Da fant han noen Legacy sub'er som var på tilbud. Det kom på 3200kr men jeg må ha vært veldig flink til å smiske for jeg fikk det for di 2000 jeg hadde, og i tillegg gav han meg 2 delefiltere til subbene, så gikk turen til maxbo for å handle mdf og så bygde jeg høyttalerne på sløyden, men jeg fant fort ut at subbene holdt på å blåse ut 6,5"erne så jeg bygde en kasse med subbene og en hver med di andre. Så når jeg var 14 tjente jeg min første lot på sjøen, den gikk rett til hifiklubben og jeg fikk en Denon 3300.

Det er vell hva jeg vil kalle mitt første annlegg.

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første gang

Jeg var rundt 10 år, da fikk jeg en dobbel kassetspiller av min far, denne hadde autorevers! Du verden.... Jeg var faktisk super glad i denne! (Står nå i garasjen)

Denne ble etterhvert byttet ut med en "blaster"....

CTV:twisted:

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •