Nye toppmodeller fra Cambridge (851 integrert)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye toppmodeller fra Cambridge (851 integrert)

Utpå vårparten slipper Cambridge sine svært etterlengtede oppfølgere til den integrerte braksuksessen 840A v2, og tilhørende CD spiller.

Jeg personlig gleder meg som en unge, vurderer meget sterkt å bytte til Cambridge elektronikk når den nye 851 integrerte kommer på markedet. Etter bilder jeg har sett virker den griselekker, de har rippet designet på den meget bra, og etter hvordan vi kjenner Cambridge mener de virkelig det når de uttaler at "dette er den beste forsterkeren vi noengang har konstruert".

Hva sier Avforum? Er forventningene høye her? Noen som tygger på å skaffe seg Cambridge komponenter når man leser dette? 8)

CES 2012: Cambridge Audio boosts audiophile offering with new Azur 851 amplifier and DAC/CD player/preamplifier | whathifi.com

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spennende, forøvrig ser den ganske lik ut som 740 og 840'n. Men jeg likte displayet på 740 og 840 bedre skal sies

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    spennende, forøvrig ser den ganske lik ut som 740 og 840'n. Men jeg likte displayet på 740 og 840 bedre skal sies

Jepp, og jeg er glad for at de har beholdt grunndesignet som var på 840A. Likte det designet meget godt, men nå har de bare "tunet" det ytterligere til å bli enda mer tiltalende. Sjansene for at jeg blir Cambridgekunde iløpet av våren er meget store akkuratt nå

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jo veldig bra ut dette.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer Bumblebee sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer nok til å handle meg en 851C i første omgang. Slutten av mars, begynnelsen av april skal den være tilgjengelig i følge Cambridge selv.
    Cambridge Azur 751BD | Cambridge Azur 851A | Monitor Audio RS6
    Cambridge DacMagic Plus | Mac Mini | ADB 5720CDX | Samsung UE55F8005

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bumblebee
    Jeg kommer nok til å handle meg en 851C i første omgang. Slutten av mars, begynnelsen av april skal den være tilgjengelig i følge Cambridge selv.

Det høres meget lovende ut. Håper også Hifiklubben er raske på pletten denne gangen, at de får inn produktene raskt og i _rikelig_ antall slik at det ikke blir revet bort med en gang, for så må man vente i 2 måneder på neste leveranse osv.

På meg blir det høyst sannsynlig 851A integrert forsterker. Siklet lenge på 840A v2 tidligere på høsten 2011, men så fikk jeg da en god pris på Marantz som gjorde at det ble den istedet. Så engelskmennene nå kommer med en forbedret versjon i 851 hvor både utseende og lyden er ytterligere trimmet så er det utrolig fristende. Kan knapt vente til de kommer inn på klubben så man kan få hørt på godsakene8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ohh glede, påtide med noe nytt på kraftverksiden fra Cambridge. Hva skjer med HIFI-klubben vs Cambridge fortiden ? Det er jo nesten ingen Cambridge produkter i nettbutikken. Skal de slutte som forhandler eller ?? noen som vet ?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olbi33
    Ohh glede, påtide med noe nytt på kraftverksiden fra Cambridge. Hva skjer med HIFI-klubben vs Cambridge fortiden ? Det er jo nesten ingen Cambridge produkter i nettbutikken. Skal de slutte som forhandler eller ?? noen som vet ?

Jeg tror ikke klubben skal slutte som Cambridgeforhandler, isåfall hadde det kommet frem mer tydelig informasjon skulle jeg tro. De har fortsatt blant annet blu-ray spillerene 751 og 651 i nettbutikkoversikten, mens noen modeller er utgående nå og jeg vil tro det er derfor de er fjernet. Et eks er 840Av2, som nå får sin arvtager i 851 om ikke mange ukene.

Så tror ikke du bør være bekymret ift forhandlersiden i dette. Etter hva jeg forstår har Cambridge vært en stor suksess for HFK, og jeg vil bli kraftig overrasket hvis de av en eller annen grunn skulle velge ikke forhandle dette merket mer. Spesielt mtp at komponentene deres blir svært godt motatt overalt, enten det er blu-ray spillere, CD spillere eller forsterkere.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekert og se på kan man si. Jeg må nok flaut inrømme at jeg har til gode og høre noe fra Cambrige da jeg ikke handle på Klubben.

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er det noen som kjenner til Cambridge mot Monitor Audio og om det er en god match?

Takknemlig for svar!

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt andre kombinasjoner enn den jeg har selv. Cambridge 650A og 650C + Monitor Audio RS6. Dette er i mine ører en svært bra kombinasjon til prisen. Regner med det blir oppgradering når 851C blir tilgjengelig, hvis den svarer til forventingene.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Hei, er det noen som kjenner til Cambridge mot Monitor Audio og om det er en god match?

Takknemlig for svar!
    Hei

Har selv testet Monitor Audio RX6 på både Cambridge Audio 650A og 840A v2.
    Synes selv dette låt meget bra, og synes ikke dette låt for lyst og spisst slik andre ofte nevner. Kan selvfølgelig være at jeg hadde syntes at for eksempel andre kombinasjoner hadde vært bedre match, eksempel Abrahamsen som mange trekker fram som god match til Monitor Audio.
    Vet at det er andre her på forumet som kjører Monitor Audio og Cambridge Audio som er fornøyd, men folk har forskjellig smak.
    Hvis man synes at nøytralt låter greit, kan nok denne kombinasjonen være verdt å prøve, foretrekker man en mer varm kombinasjon, tror jeg andre merker kan være å foretrekke, eksempel Abrahamsen, Yamaha eller Denon.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser veldig frem til disse modellene kommer inn til Hifi-klubben, og håper folk poster i denne tråden med en eneste gang man eventuelt får snusen i mer informasjon, eventuelle datoer o.l.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg ser veldig frem til disse modellene kommer inn til Hifi-klubben, og håper folk poster i denne tråden med en eneste gang man eventuelt får snusen i mer informasjon, eventuelle datoer o.l.
    I følge facebook'en til Cambridge er antatt levering i UK utsatt til april/mai mot mars/april som jeg sa tidligere.. Men de påstår hardnakket at det er verdt ventetiden, og jeg velger å tro på det

Klikk dere inn på Cambridge sin offisielle side på facebook om dere har profil der. Mye info der som ikke er på hjemmesiden. De er også rask til å svare på eventuelle spørsmål.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge facebook'en til Cambridge er antatt levering i UK utsatt til april/mai mot mars/april som jeg sa tidligere.. Men de påstår hardnakket at det er verdt ventetiden, og jeg velger å tro på det

Klikk dere inn på Cambridge sin offisielle side på facebook om dere har profil der. Mye info der som ikke er på hjemmesiden. De er også rask til å svare på eventuelle spørsmål.
    Ja, Cambridge har stor troverdighet som firma, så her er jeg helt enig. Forøvrig god hjemmeside de hadde på FB, takk for tipset!

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 851A og 851C priset til 9998,- pr stk. Det må vel sies å være en akseptabel pris? Dette blir spennende

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 851A og 851C priset til 9998,- pr stk. Det må vel sies å være en akseptabel pris? Dette blir spennende

Oj, ikke verst! Har begge kommet på lager altså? Trodde de bare hadde fått inn CD-spilleren

Da blir det demo så fort jeg får tid, er ganske så keen og ikke minst spent på 851A forsterkeren

Edit: Leveringsdato for 851A er 1.April, men CD spilleren ser ut til å være på lager allerede

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått testet ut 851A? Lurer litt på hvordan denne står seg mot Hegel H100 som jeg vurderer til mine Mantra 60.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Noen som har fått testet ut 851A? Lurer litt på hvordan denne står seg mot Hegel H100 som jeg vurderer til mine Mantra 60.

Beklageligvis har jeg vært såpass opptatt at jeg ikke har fått til lyttesesjon på klubben enda.

Rent kvalitetsmessig (lydmessig) tror jeg den skulle ha få problemer med å matche H100. Matchen med Mantra 60 skal jeg ikke si noe bastant om, men det er ingen tvil om at Cambridge lager produkter som gir utrolig value for money.

Den siste tiden har de produsert en rekke produkter som gir nesten ubegripelig god lyd for den summen man betaler. Forundrer meg ikke et sekund om 851A føyer seg inn i den rekken

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er mulig å skifte farge på displayet eller om det er fixed?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •