Nye toppmodeller fra Cambridge (851 integrert) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og der er allerede 851A utsolgt fra nettbutikklageret til Hifiklubben. Liten tvil om at denne forsterkeren er etterlengtet og går unna som varme hvertebrød8)

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av Cambridge Audio 851-serie

Hei

Nå har Cambridge sin nye 851-serie vært i salg en stund og det begynner å dukke opp endel tester av forsterkeren og cd-spilleren rundt om.

Link: http://www.cambridgeaudio.com/assets...1_June2012.pdf

Link: http://www.cambridgeaudio.com/assets...alreprint).pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge 851 ser litt interessant ut. Har noen her hørt den? Hvordan vil dere beskrive lyden til Cambridge? Og hvilke høyttalere passer Cambridge til? Har aldri hørt en Cambridge forsterker, men lest en del. Virker som noen mener de er litt lyse og kanskje ikke passer alle høyttalere like bra (for eks. Klipsch)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte den nye cambridge comboen på klubben her om dagen. Satt ganske lenge, med en liten bunke cder. Mest rock og gitarmusikk. Låt fortreffelig i mine ører. Detaljert og med en veldig fin romfølelse. Hørte dem på cm9 og mentor 6. Var redd det skulle bli litt hardt og kaldt, men dengang ei! Syns cambridge tilbyr en helt fantastisk pakke med 851a og 851c. Et vell av innganger, dac, pent design, masse krefter og sist men ikke minst - fantastisk flott lydgjengivelse! Spør du meg, så er dette en sann "giant killer".

Høyttalere som er god match tror jeg er mange, siden lyden var temmelig ren og nøytral. Ser for meg at både dynaudio og xtz er gode kandidater. Både i klangmatching, og pga at de trenger litt bunndrag.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Cambridge 851 ser litt interessant ut. Har noen her hørt den? Hvordan vil dere beskrive lyden til Cambridge? Og hvilke høyttalere passer Cambridge til? Har aldri hørt en Cambridge forsterker, men lest en del. Virker som noen mener de er litt lyse og kanskje ikke passer alle høyttalere like bra (for eks. Klipsch)

Cambridge er virkelig et imponerende merke. De har levert en rekke svært svært imponerende produkter de siste årene, og er virkelig "on fire". Engelskmennene har en helt unik evne til å tilby banebrytende kvalitet og lyd til en lav pris. Selv har jeg blu-ray referansespilleren 751, og er superfornøyd med den.

Når det gjelder lydsignaturen på Cambridge vil jeg personlig beskrive den som oppløst, nøytral og klar. Kanskje med en liiiten vipp mot det varme, men ikke mye. Kan etter min erfaring låte noe spisst på Dali høyttalere (jeg foretrekker en avrundet mellomtone og diskant, slik at man blant annet unngår de kjente spisse "sssss" lydene som kan komme på vokal), dog skinner Cambridge elektronikk virkelig på CM serien til B&W. Hørte forgjengeren til 851A, nemlig 840A på CM8, og det er en av de mest velspillende komboer jeg noensinne har hørt. Helt rått rett og slett.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester en Cambridge 851a nå. Liker den veldig godt. Rett ut av eska spiller den bedre enn Marantz Peal Lite i mine ører. Pearl Lite ble returnert til Elkjøp i dag. Fantastisk forsterker denne Cambridge saken.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •