Dirac Room Correction

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dirac Room Correction

Noen som vet når Dirac skal slippe sin SW direkte til vanlige kunder? Dirac Live | Dirac Research. Står en liten notis om dette i siste Lyd og Bilde. Da med nyheten om at det slippes sammen med XTZ, men det ser ut som om XTZ bare selger sin nye mikrofon, som kan brukes med Dirac sin SW. XTZ Microphone to Dirac Live Room Correction Suite - XTZ Hifi

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg tested med mitt anlegg med XTZ 99.26 + Velodyne SPL 1200R sub. Gjorde to oppgraderinger på en gang, først med Hegel HD2, og så Dirac. Forskjellen mellom å bruke Toslink ut fra Mac istedenfor å gå via Hegel HD2 var godt hørbar i mellomtone og diskant. Med dirac ble det en betydelig forbedring i tillegg! Og det med målinger som ikke er helt optimale, og mic som ikke er kalibrert! Bruker Behringer ECM 8000 med M-Audio Fast Track Pro. Ganske overrasket over hvor mye forskjell det ble. Omtrent som å få nye høyttalere. Gleder meg til å teste på mine B&W 703 høyttalere når jeg får tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg også testet med mitt anlegg som har B&W 703 + XTZ 12.18 ICE. Omtrent samme resultat, selv om det er andre høyttalere og et mye større rom. Bassen blir betydelig forbedret, som ikke er så rart med utslag på 12 dB i de laveste frekvensene. Men den forbedringen som er mest overraskende er i mellomtone og tildels diskant. Det som skjer er at det oppleves som betydelig bedre rom/holografi. Stemmer blir tydeligere, og (muligens fordi fasefeil rettes opp) man får følelsen av at vokalisten står mer midt mellom høyttalerne, og nærmere. Det er også mer romklang, dvs. at man på akustisk musikk får mer følelsen av at man er i et rom med god akustikk der hele rommet fylles av lyd.

Vurderte å kjøpe nye høyttalere, men nå ser jeg ikke helt poenget. Det jeg nå ønsker meg, er at Bent Holter lager en DAC med Dirac SW - og mikrofoninngang for måling Det eneste som er litt kjedelig med Dirac (og sikkert flere andre løsninger for rom-korreksjon), er at nå høres jo andre kilder enn Mac (med Dirac) "forferdelig" ut...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •