Sonos

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Sonos

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sonos

Har kjøpt meg Sonos CONNECT,det jeg lurer på er: Slår denne seg av selv?
    Eller skal den bare stå på.
    Må bare si at denne boksen er og anbefale,angrer på at den ikke ble kjøpt før.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min i 4 år, og den har i alle fall aldri vært avslått. Tror ikke denne saken bruker noe nevneverdig med strøm.

Skjønner at du er fornøyd med Sonos, for det er bare genialt

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står alltid på, bruker kun noen få watt i "standby"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar,men da kan den bare stå på.
    Greit å slippe å plundre også,heller spørre folk om råd:-D
    Dette er noe alle burde invester i,var veldig enkelt å sette opp.
    Eneste jeg lurer litt på er,Har en Iomega nettverks hard disk som det ligger musikk på,får ikke kontakt med den.
    Får kontakt med musikken som ligger på min Pc,men ikke hard disken.
    Har ikke forsket mye på det enda.
    Er det noen som har sånn hard disk som fungere med sonos?8)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Benza
    Takker for svar,men da kan den bare stå på.
    Greit å slippe å plundre også,heller spørre folk om råd:-D
    Dette er noe alle burde invester i,var veldig enkelt å sette opp.
    Eneste jeg lurer litt på er,Har en Iomega nettverks hard disk som det ligger musikk på,får ikke kontakt med den.
    Får kontakt med musikken som ligger på min Pc,men ikke hard disken.
    Har ikke forsket mye på det enda.
    Er det noen som har sånn hard disk som fungere med sonos?8)
    Nå vet jeg ikke hvordan du har satt opp ting, men jeg kan forklare hvordan jeg har gjort det. Jeg har pc, NAS (nettverksharddisc) og en Sonos BRIDGE (CONNECT eller andre Sonoskomponenter kan like godt brukes her) kablet til en router. Jeg åpnet Sonos Desctop på PCen og "Music" og valgte "Set up music library" i menyen. Der la jeg til den mappen på NASen som musikken ligger i. Etter det har hele systemet fungert uten at PC trenger å være påslått.

Får du kontakt med NAS fra PCen din?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Nå vet jeg ikke hvordan du har satt opp ting, men jeg kan forklare hvordan jeg har gjort det. Jeg har pc, NAS (nettverksharddisc) og en Sonos BRIDGE (CONNECT eller andre Sonoskomponenter kan like godt brukes her) kablet til en router. Jeg åpnet Sonos Desctop på PCen og "Music" og valgte "Set up music library" i menyen. Der la jeg til den mappen på NASen som musikken ligger i. Etter det har hele systemet fungert uten at PC trenger å være påslått.

Får du kontakt med NAS fra PCen din?
    Jeg får kontakt med pc på Nas,Jeg har da samme system som deg.
    Pc,Nas,Sonos Bridge,Sonos connect.
    Fikk spørsmål om hvor jeg ville hente musikk fra når jeg koblet opp,der spurte min Windows pc om hvor jeg ville hente musikk fra.
    Der fikk jeg to valg,kunne ikke velge begge samtidig.Hente fra pc,eller Nas.(Ting som var tilkoblet nettverket)
    Prøvde først Nas,det gikk ikke.Så prøvde jeg hente fra pc,det gikk helt fint.
    Men når jeg er inne på sonos menyen kan jeg søke etter enheter som er tilkoblet.Sonosen finner ikke nas der.Men har ikke prøvd mye enda.
    Har lest at sonos ikke støtter alle Nas,vet ikke om jeg har en Nas den ikke støtter.
    Men regner med at jeg gjør noe feil her,er jo en sein Lørdags kveld:-D hehe8)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakset fra Sonos sitt eget forum:

If your NAS drive is not listed, the following information will help you set it up with Sonos. Before you start the setup, you'll need some information from your NAS. Sonos finds and accesses a NAS drive using a standard network path:

\\Name\Sharename

Name is the network name of the NAS and Sharename is the top level shared folder on the NAS. You can usually find this information in the NAS drive's configuration page or in any configuration software that may have been included with your NAS. To add this path to Sonos:

1. Open the Sonos Desktop Controller, click on the Music menu, and select Set Up Music Library.
    2. Click Add a Share (Add if you're using a Mac) and select Add music stored in folders that are currently shared on my network.
    3. Type the network path for the music folder or click Browse to search for it. If it is not shared anonymously, enter the user name and password of a user with permission to access the folder and click Next.
    4. Click OK to confirm.

https://sonos.custhelp.com/app/answe...YlVpZlNWUGs%3D

Om du ikke skulle finne ut av det, så har Sonos forresten en meget god kundesupport fra hjemmesiden sin. Jeg syns det var rart om ikke NASen din skulle virke sammen med Sonos...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende du må søke opp ip-adressen direkte i Sonos. Jeg byttet router her om dagen, og da fikk jeg "krøll" med dns/navnene og måtte sette opp diskene (riktignok på netbook'en min) ved å leite etter ip-adressene.
    Sonos'en klarte overgangen uten problemer, men det kan jo hende din NAS ikke sender ut dns-navn men ip-adresse. Hos meg kom ikke NAS'ene (har 4) opp på netbook-driten min, men de andre 3 pc'ene i huset og Sonos klarte dette fint.
    I tillegg, du legger inn rett konto og passord?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •