Hjemmekino/Musikk-anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjemmekino/Musikk-anlegg

Hei!

Jeg skal til å bygge hus og er litt usikkert på rommet hvor jeg skal ha hjemmekino-anlegget/musikk-anelegg( B&W DM683 med tilsv. bak/front/center).

Rommet jeg helst vil ha anlegget i har åpen himling, dvs. skråtak i 28 grader som ligger an på en limtrebjelke i midten. Det full ståhøyde inne ved veggene og takhøyden helt øverst blir da ca 3,7meter. Rommet er ellers rundt 24m2 og "lukket".

Vil lyden blir dårlig i et slikt rom? Dette blir uansett ikke et rom dedikert til hifi, slik at jeg er ingen entsusiast. Men det er klart, er det meget dårlig lyd så må jeg kanskje tenke på å ha anlegget i et annet rom.

Takker og bukker for tilbakemeldinger

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på stående bølger, så er det bare en fordel med skråtak. Jeg tror det kommer til å gå ganske bra.

Tips:
    Dersom du ikke skal ha skikkelig dedikert rom, men "semi"/vanlig lytterom så bør du tenke på demping av første / andre refleksjoner på sidevegger og bakvegg. Da det er "kritisk". Og forbedrer lydbildet ganske mye i forhold til mye annet. Trenger ikke bli hverken dyrt eller stygt heller.

Det er noen tråder der TS har malt eller fått trykket bilde på fronten av akkustikkplatene. Da har du akkustikk + bilde. husker ikke trådene igjen, men tror du finner en del ganske enkelt.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki Takk for svar. Da kjører jeg nok for den løsningen. Gavlveggen har store vinduer som er skrå i toppen så blir å bruke rundt 9k på spesialblendingsgardin

Skal ta en titt på akkustikkplatetråden!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •