Forsterker til Yamaha Soavo 1PF gulvhøyttaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Forsterker til Yamaha Soavo 1PF gulvhøyttaler

Jeg tenker å få meg et par skikkelig gode høyttalere, nemlig Yamaha Soavo 1PF, og kjøre de i stereo og ha separat fra surround anlegget mitt.

Det jeg trenger hjelp til, er å plukke ut en god effektforsterker/par monoblokker.

Vil det være en god løsning å bi-ampe de aktuelle høyttalerene med Onkyo 608, eller blir det utrolig mye bedre hvis jeg bruker en preamp og effektforsterker? Jeg har allerede en god preamp, så jeg trenger bare effektforsterkeren. Tenker at jeg legger meg rundt 10k for effektforsterker, her får jeg vel mye for pengene ved å kjøpe brukt?

Fant Primare A33.2 til en veldig god pris, kan noen anbefale andre effektforsterkere som er kraftige nok? Leste i en test at forsterkeren burde ha 150 "skikkelige" watt, som jeg regner med er effekt i 8 ohm per kanal.

Jeg får vennepris på Onkyo recievere TX-NR1009 for 10.200kr, TX-NR3009 for 13.400kr, TX-NR5009 for 16.800kr. Får jeg bedre lyd for penga med den prisen enn å kjøpe effektforsterker? Virker mye mer fornuftig å kjøpe noe som varer, og ikke en dyr surroundreciever som må byttes ut om noen år pga. 4k oppløsning og 4D.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Soavoene med A-S1000, som er oppgitt til noe slikt som 2 x 90 W? Det låt fantastisk bra i mine øre. Har Soavo-2 (stativmodellene) og er veldig godt fornøyd med lyden. Veldig gode på det meste, men akustisk musikk spesielt. Du trenger ikke en helt sykt dyr forsterker til Soavo-1, en Rotel effekt til 5500 klarer brasene. Skjønt, jo mer GOD kraft, jo bedre, ingen tvil om det.

Klipsch klarer jeg rett og slett ikke lyden av. Sikkert supert til hjemmekino, men de har en utrolig slitsom mellomtone. Smak og behag da, men klasseforskjell deluxe mellom de to modellene i Yamahaen favør.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå er de beste kjøpene jeg har funnet et par brukte Arcam P1 til 8.000 pluss frakt, eller en ny Primare A33.2 til 10.000 som jeg kan hente, eller en brukt oppgradert Primare A30.2 for 6.500 + frakt. Hvilke av disse alternativene gir best lyd?

EDIT: Nå som tråden har blitt kuttet ned til spørsmål om forsterker, starter jeg en ny tråd på en mer egnet plass på forumet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •