Smeller i høyttalerne når jeg skifter kanal på dekoderen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smeller i høyttalerne når jeg skifter kanal på dekoderen

Heisann, når jeg skifter kanal på canal digital dekoderen min så smeller det i høyttalerne.

Fant ut at dette problemet kom pga. jeg hadde koblet rca-aux fra forsterker til headset inngangen på tven. Er dette normalt?

Nå har jeg koblet alt hver for seg. (rca fra forsterker til dekoder, fra forsterker til ps3, fra forsterker til pc osv).
    Men syns dette er litt tungvidt iforhold til hva jeg er vandt med, pga. da må jeg alltid plugge i aux + hdmi kabel når jeg skal se på film via pcen, + jeg må skifte kanal på både forsterker + tv når jeg feks skal bruke dekoder, spille ps3 e.l. I tillegg går det utrolig tregt å skru opp/ned lyden via forsterkeren pga. volumhjulet går sakte rundt, iforhold til å bruke tv-kontrollen)

Er det noen andre måter jeg kan koble forsterkeren til tven? F.eks. rca-scart e.l? Har en gammel NAD C370 forsterker, så har ikke optisk, hdmi utgang e.l.
    Har heller ikke audio out på tven min, bare in... Er en ny Samsung LE37C655 tv.

Eller vet dere hvorfor det smeller når jeg har det koblet til headset utgangen? Dette skjer også med broren min, men andre kompiser har det koblet slik, og hos dem skjer det ikke.
    Tror dere det kan være Canal Digital dekoderne som gjør dette? De som ikke har dette problemet, har lyse altibox :P

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ALDRIG ta lyden fra en headset utgang, den er elendig.
    Ta lyden fra kilden, altså dekoder og PS3 direkte til forsterker.
    Dekoder og PS3 kobler du også til tv med hdmi, da har du lyd på tv`en om du ikke vil ha anlegget på jo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •