Duger Pioneer SCLX-85 til B&W CM-serie?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Duger Pioneer SCLX-85 til B&W CM-serie?

Leser litt tester. Lurer rett og slett på om et 5.1 oppsett med overnevnte reciever (samt Cambridge Audio Azur 751BD) vil jobbe greit med hverandre, eller om potensialet er så stort i B&W CM-serien at Pioneeren blir underkill lydmessig?

Jeg har ikke vært og hørt på komponentene, lenge siden jeg har hatt kvalitet nå og gidder ikke å plage butikker med testing før jeg får litt anelse om hva som fungerer.

Eventuelt, hvis det går, kunne jeg hektet på dedikert effektforsterker av høyere kvalitet til fronthøyttalerene, hvis det bedre/mulig i et oppsett med mine komponenter? Da tenker jeg på 2-kanals effektforsterker i prisklassen 20-40.000 kr. (vil i såfall bare kjøpe brukt til halvpris )

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer sies å vere en veldig bra kombo med B&W - og hvertfall hvis du i tillegg kobler på et effekt trinn,men du kommer veldig langt uten også:-D

Forforsterker delen i denne receiveren holder høyeste klasse,og vil ikke gjøre skam på CM settet!

Men dette kommer jo litt an på både musikk smaken og rommet ditt også !

Skal dette brukes mest til film el musikk,eller begge deler ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

Bruken blir vel 50% PC-bruk (Mp3-filer, DivX), 30% Bluray og 20% musikk. Er vel mest musikken jeg vil ha tyngde i, i og med at jeg ikke har særlig med krav på filmdynamikk - i mine ører duger det meste for hjemmekino bare det er kvalitet i komponentene, vil derfor bygge rundt musikkbiten

Stua er 20 kvm.

Hvis det har noe å si, høyttalerne vil stå 0,5 - 1 m. fra veggen.

Alternativ løsning kan være kompakt surroundhøyttalersystem (noe med litt WAF) til ca. 20.000-30.000 kr., og to HiFi-fokuserte høyttalere til musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre med mening rundt Pioneer reciever + B&W CM-serien komboen?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer SC-LX85 & B&W CM-serie = Meget god kombinasjon !

Hei

Tror nok at du skal bli fornøyd med Pioneer SC-LX85 og B&W CM-serie ja.
    Min mening er at Pioneer receiveren har krefter nok til å drive B&W CM-serie i et 5.1 system. Dette er jo dog også veldig individuelt, men går fint å begynne med bare receiver, også teste med effektforsterker senere hvis man føler man mangler krefter. Tror du vil bli positivt overrasket over hvordan denne receiveren alene greier å drive et slikt oppsett.
    Tror nok også du uansett vil slite med å finne en annen receiver som yter mer, da må du uansett se etter effektforsterker.
    For min egen del synes jeg Pioneer receiveren gjør det meget godt i stereo.
    Jeg har alltid satt stereo egenskapene i høysetet, grunnen til at jeg har valgte receiver istedet for en stereoforsterker i stuen, var først og fremst alle tilkoblingsmulightene, veldig praktisk med en "boks" der man har alle muligheter ift. tilkoblinger, muligheter for surround og som også låter godt i stereo. Er også endel andre her på forumet som virkelig har "falt" for denne kombinasjonen. Har du bestemt deg for B&W CM-serie og leter etter receiver til disse, så bør du virkelig vurdere denne, etter min mening trenger du egentlig ikke å se deg rundt etter noe annet . En meget god match !

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, godt å høre