Nytt anlegg (surround/HiFiklubben?) pris ca 12k.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt anlegg (surround/HiFiklubben?) pris ca 12k.

Greier ikke å bestemme meg for hvilke produkter jeg skal gå for ved innkjøp av nytt lydanlegg. Hadde så og si bestemt meg for følgende pakke fra surround.no Yamaha RX-V671B m/ Dynavoice M-65 EX 5.0 + XTZ W99 12.16 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten, men har blitt usikker igjen.

Jeg tror denne pakken vil gi mer enn nok trøkk for min del. Men jo mer jeg leser om høyttalere og forsterker, jo mer usikker blir jeg. Sendte mail til surround.no for å sjekke om innholdet i pakken matcher hverandre bra, og det skullle de visstnok gjøre. Regner med at de ikke selger pakker som ikke funker bra sammen? Leser at M-65 er forholdsvis tungdrevne, og lurer veldig på om denne forsterkeren vil kunne levere nok krefter?
    Kan noen som har M-65 komme med noen meninger her, hvilken forsterker bruker dere og hva er deres mening om høyttalerne?

Pakken fra surround kommer på ca 12k(inkl frakt), og jeg har tenkt litt på hvilke andre oppsett jeg evnt. kan få for dette. Jeg kan gå for et 2.1 oppsett, men da blir fort prisen høyere hvis jeg skal gå for en bedre forsterker, bedre fronter og evnt samme sub. Noen vil sikkert linke til avtorget, men jeg greier ikke å sette sammen ting jeg finner der.

Anlegget vil bli brukt til det meste, tv/spill, film og musikk. Har i dag bare et beskjedent 2.1 system for pc, som har funket greit så langt. Da skjønner dere kanskje hvilken overgang det blir å få et skikkelig anlegg, mtp. lydkvalitet og trøkk

Hadde vært flott hvis noen gidder å hjelpe meg, blir bare mer og mer usikker når jeg leser alle meninger og erfaringer her inne.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som den pakken fra surround.no er noe med det meste du ka få for pengene.

Har og hørt at de er litt tungdrevne, men den recieveren skal klare det fint. Spesielt med tanke på at det er en sub med i pakken som avlaster forsterkeren. (bass er mer krevende for en forsterker). Det du kan gjøre er å kjøpe den pakken og heller se om du ikke kommer over et kupp av en brukt effektforsterker i senere tid.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Ser ut som den pakken fra surround.no er noe med det meste du ka få for pengene.

Har og hørt at de er litt tungdrevne, men den recieveren skal klare det fint. Spesielt med tanke på at det er en sub med i pakken som avlaster forsterkeren. (bass er mer krevende for en forsterker). Det du kan gjøre er å kjøpe den pakken og heller se om du ikke kommer over et kupp av en brukt effektforsterker i senere tid.

Yamaha 671 mangler vel pre out for effektforsterker ?
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, siden det er en aktiv sub, vil den vel så og si ikke belaste forsterkeren i det hele tatt?
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Yamaha 671 mangler vel pre out for effektforsterker ?
    Den gjør dessverre det. V671 er arvtageren til V667 hvis jeg ikke tar feil. Samme pakke ble solgt med V667 før nyttår. V671 har vel fått bedre muligheter mtp. nettverk o.l.

Newcomer Snikkeren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke si at M65 er spesielt tungdrevne. Jeg har hatt de siden 2006, drevet av en Denon 1306 som var den rimeligste Denon recieveren på den tiden. Det funket helt greit.
    Klart at det ble en del bedre no når jeg kjøpte meg Onkyo TX-NR609, men jeg tror nok den Yamaha'en klarer å drive de helt fint.

Vil anbefale deg å bytte diskantene ASAP, da de er litt skarp. Jeg byttet til Seas 22TFF etter å ha lest om det her på AVforum, og det ble en klar forbedring. Kostet meg 500 inkl. frakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet om diskantene, så dette blir en vurderingssak hvis jeg ender opp med M-65. Samme pakke, men med TX-NR609 koster en tusenlapp mer på surround.no. Men kjøpt alene, koster V671 en hundrelapp mer enn TX-NR609. Noen som ser logikken i dette. Noe som taler for at jeg bør velge NR609 foran V671? Mener å ha lest et sted at NR609 ligger ett hakk over V671 rent teknisk.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke er opptatt av at alt må være helt nytt fra butikk så vil jeg anbefale deg å kikke litt på bruktmarkedet både her på AV torget og feks finn.no.

For de ca 12000 kr som pakken fra Sourround.no koster vil du kunne få deg et mye bedre oppsett ved å handle alt eller noe brukt.

Det ligger veldig mye bra til salgs her på AV torget, og folk her inne vil kunne guide deg gjennom ting lurer på :-)
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Dersom du ikke er opptatt av at alt må være helt nytt fra butikk så vil jeg anbefale deg å kikke litt på bruktmarkedet både her på AV torget og feks finn.no.

For de ca 12000 kr som pakken fra Sourround.no koster vil du kunne få deg et mye bedre oppsett ved å handle alt eller noe brukt.

Det ligger veldig mye bra til salgs her på AV torget, og folk her inne vil kunne guide deg gjennom ting lurer på :-)
    Regnet med at det tipset skulle dukke opp, som sagt så vet jeg ikke helt hva jeg skal se etter, hva som vil fungere bra sammen osv. Tar gjerne imot tips!

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å spørre selgere om produktene deres er fordelaktige er ikke ensbetydende med å få den objektive sannheten tilbake. Sannhetsgehalten på det meste som blir skrevet på avforum er dessuten også langt unna. Eneste muligheten du har er å finne koblingsskjema/målinger for så å tolke dem selv. Disse blir av de aller fleste produsenter ikke publisert. Tredjeparts-ressurser er det her heller glissent med.

Når det er sagt så er kommersielle høytalere basert på tradisjonellt design og konsept nær sagt alltid en god blanding med moderne receivere. Det er variasjon over et tema der man har passert bra for lenge siden. Om det blir perfekt, nei, men da må man også se seg om etter noe annet. Det er ikke noen spesielle krav eller hensyn som på noen måte ødelegger totalt.

Hvis du er ute etter verdens beste kombo så bruk for all del energi på å lete. Hvis det er for å få mest for pengene så bygg selv. Brukten eller børsen har ofte gode tilbud. Hvis du tar utgangspunkt i at ting koster halvparten og at du har tatt dine forhåndsregler så er det lettere å gjøre gode kjøp der.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Lefdal selger Klipsch RF-62 for 1995,-(1 stk). Dette er så vidt jeg kan skjønne en populær høyttaler hos flere her inne, så jeg regner med dette er et trygt valg. Hvis jeg tar utgangspunkt i 2stk RF-62 som fronter, hvilken forsteker vil dere anbefale som yter disse rettferdighet? Maks pris 5000,-. Finner jeg en ok brukt som har pre-out, vil jeg anta at dette er bedre enn å kjøpe en ny som har begrenset effekt(i forhold til budsjett)? Finner jeg forsterker til f.eks 4000 og 2 stk RF-62 er jeg oppe i 8000. Da kan jeg evnt. bruke 3-4000 på sub eller center. Ser for meg totalt budsjett på ca 12000.

Hadde jo i utgangspunktet sett for meg 5.1, men kan jo prøve med 2.1 først og se hva som frister. Men hva vil dere anbefale å gjøre mtp. valg av forsterker og center/sub? Som sagt, finner jeg en forsterker som er kraftig nok med pre-out, kan jeg skaffe bakhøyttalere siden, samtidig som jeg har mulighet for å kjøre frontene via effektblokk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bumper denne

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs jo helt hva du er ute etter, men personlig vil jeg anbefale deg å gå for 2.1 i utgangspunktet og bygge ut ved en senere anledning. Da tenker jeg reciever med pre-out og utbygging med effektforsterker/e.

RF-62 er en knall høyttaler som jeg tror du vil bli meget fornøyd med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •