Skurrete CDer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Skurrete CDer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skurrete CDer

Hei.
    Jeg er ny her på forumet og dette er mitt første innlegg her.
    Ifjor gikk jeg til anskaffelse av en Squezebox duet, og tenkte det var en gild ting å legge alle cdene mine over på min NAS, Synology som støtter Squezeboxen direkte.
    Alle CDene mine ble rippet med Easy CD-DA Extractor i FLAC format.
    Og det tok sin tid med å legge inn coverart og videre. Det hele gikk ganske smertefritt, men fant ut at noen cder bare skurrer når jeg spiller dem på pcen, men er helt fin på min cdspiller.

Kan det være noen form for kopibeskyttelse, eller er det kan det være noe rart med platene?
    Om det er en kopibeskyttelse, hvordan er reglene for å kunne rippe disse? Jeg eier jo tross alt plata. Ønsker bare å lagre den digitalt.

Eksempel på ei plate som ikke gir tilfredstillende lyd er
    a-ha Headlines and deadlines
    zz top Fandango (remastered 2006)

Noen tips?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er et symbol bak på platen der viser om den er copy protected, jeg har rippet alle mine cd`er med iTunes og ha ikke hatt noen problemer med disse, det har bare noen ganger tatt litt lang tid å rippe de.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har opplevd det samme, men det har vært tilfeldig om det er DRM beskyttelse eller ikke. Har da brukt MediaMonkey og det har hendt fra tid til annen at det skjer en feil i rippe-prosessen og ut kommer ubegripelige lyder.
    Husker spesielt godt en Rainbow "best of" plate (uoffisiell vil jeg tro) - den var helt umulig å rippe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Men både itunes og mediamonky vil gi meg den ønskede lyden.

Jeg har lagt merke til at de CDene som jeg sliter med er fra Warner Bros.
    Står ingen ting om den er copy portected. faktisk står det Unauthorized copying is prohibited bak på cdene. Så da kan man vel tolke at det skal være en mulighet å rippe cden til eget bruk.

Jeg må teste på en annen maskin. Det kan være hardwaren som ikke holder mål :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt noen få plater som har krøllet seg under rippe-prosessen. I mitt tilfelle hjalp det å rense CD-spilleren (CD-ROM'en), med en slik "CD-plate" med børste på.
    Jeg bruker Exact Audio Copy til å rippe med. Det ligger en rippe-guide her på forumet hvor denne er brukt/omtalt. Korrekt satt opp er det mye som skal gå galt før du ikke får rippet platene riktig. Mine plater rippes til FLAC med eksternt installert FLAC. Det kan hentes her Flac.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •