Ingen lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Ingen lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen lyd

Okay, problemet er så enkelt som dette:

Kom hjem fra jobb idag, og får ingen lyd whatsoever fra anlegget.

Høytalerne er et par Cerwin-Vega XLS-12, mens forsterkeren er en NAD C372. Som vanlig sovnet jeg mens musikken sto på igår, og rakk ikke å skru av forsterkeren da jeg dro på jobb (så den har stått på i 11-12 timer, riktignok spilte den bare musikk den første timen).

Har testet alle forskjellige innganger på forsterkeren, nappet ut-og-inn alle kablene, men fortsatt ingen lyd. Jeg har testet med flere forskjellige kabler fra PCen til forsterkeren, og det ser ut som om lydsignalet fra laptopen er i orden. Det virker som om et eller annet skjer mellom forsterkeren -> kablene -> høytalerne (i skrivende stund er forsterkeren varm på høyre halvdel, uten at det har blitt spilt noe...).

Hey, bare glem det, det ordnet seg :P
    Så spørsmålet mitt blir;

Er det noen som vet om noen kjente feil som kan oppstå? Evt. med NAD eller Cerwin-Vega? Noen tips for å finne ut hva som er galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er ventilering rundt forsterkeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What ^ said. Ventilasjon?

Mine forsterkere har stått på i årevis uten problemer. Jeg skrur de av kun når det tordner ute, ellers aldri.
    Min NAD 218THX blir kun varm når jeg spiller (høyt) lenge, men er ved romtemperatur når den ikke får signal.
    RIAA'en i Denon 3803 har knæla, men det tror jeg var under et tordenvær da jeg ikke rakk hjem å skru den av.
    (Nå har jeg "Power Surge Protection" stikkontaktrekke).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    javel, jeg har ikke vært borti nad men i ungdommen hadde jeg en denonforsterker med utlufting på toppen. Denne plasserte jeg i en sterobenk hvor den passet akkurat. Den ble alt for varm når man spillte litt hardt på den

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •