Knitring i anlegget, trenger litt hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Knitring i anlegget, trenger litt hjelp!

Hei hei folkens! er ganske nye her på forumet så usikker på om jeg traff riktig når det kommer til plassering :S

ok her er ståa: jeg har min PC koblet opp med arcam sinn rDac via USB. som så går via "the name" til min T785hd dermed ut i B&W683

problemet mitt dukker opp når jeg hører på spotify. i begynnelsen av sangen knitrer anlegget endel. veldig variabelt hvor mye og det er heller ikke alltid det skjer.
    føler problemet har kommet mer etter tid, siden det var sjeldent når dac-en var ny. ser for meg at det kommer fra pc-en enten om strømmen ut igjenom USB kabelen er ustabil hvis jeg kan si det på den måten.

noen som har noen ideer på hva det kan komme av? eller hva jeg kan gjøre? utrolig frustrerende og høre mine unger lide

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har din pc optisk ut? Eller kanskje du trenger en konverter. Tenker det blir bedre da, prøv med en billig Clas Ohlsson kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg har ikke optisk ut. men med konverter mener du?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eBay: usb to toslink converter
    USB to Spdif Toslink and I2S Converter for DAC | eBay
    Du kan sikkert finde de billigere, søk litt på usb to toslink eller usb to optical converter.
    Vet ikke, syns det er litt rart du bare får støy i begynnelsen av en sang da.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm fiffi sak det der! Trodde ikke du fikk tak i slikt.
    Men som du sier så er det rart at det barE er i begynnelsen av sangen. Og som jeg nevnte tidligere så virker det som ujevn strøm da på en måte i det sangen starter. Kan være noe i dac-en også merket i dag at den trådløse saken har sluttet å funke

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dac`en trådløs da? Feilen må nesten være noe annet pga støyen i begynnelsen av sangen.

Jeg kjøpte en liten usb-Toslink/coax konverter, når jeg bruker den får jeg transienter i høyttalerne når lyset slås av og på, så jeg er litt skeptisk til usb, men nå er det jo også en veldig billig sak da.

MUSE HIFI USB to S/PDIF Converter USB DAC PCM2704 | eBay

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    USB til pc-en men har trådløs kommunikasjon til iphonen, så det er den biten som har streiket. skal innom HIFI-klubben å høre med gutta der =) blir kanskje en service på rDac-en

Jeg fikk lånt pcen til en kamerat, og problemet forsvinner nærmest helt, har skjedd 1 gang ila 3-4 timer nå og det var første låta vi spillte. skal ikke se bort ifra at det er min pc som ikke er helt stabil. en god grunn til å kjøpe en media PC?? :P

tusen takk Nielsen for svar =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •