Dynavoice M-65 5.0 med Denon AVR 1912

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice M-65 5.0 med Denon AVR 1912

Jeg har fått ansvaret for å sette opp lyd i vårt "treningsstudio"/rom(på 9m X12m) og har sett på både aktive PA høytalere og passive HIFI høytalere.

Jeg har lyst til å legge litt penger i anlegget (maks 8000 for høytalere, forsterker , kabler) og derfor kommet fram til sorround.no´s pakke, den dynavoice M-65 5.0 har grei lyd. jeg tenker å sette den opp mot en greit stor forsterker og så da på Denon AVR 1912, hva sier dere lærde om dette? Bør jeg gå for den kombinasjonen, klarer anlegget å spille høyt nok og bra nok?

Hva med kabler?

Newcomer Snikkeren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Dynavoice 5.0 system siden 2006, da sammen med en Denon AVR-1306. Dette er jo en svakere surroundreciever enn AVR-1912, så da vil jeg tro at 1912 klarer seg fint sammen med M65'ene.
    Jeg vurderte faktisk AVR-1912 no når jeg skulle skifte ut recieveren, men valget falt på Onkyo TX-NR609.

Jeg ville også vurdert å bytte diskantene i M65'ene til SEAS diskanter. Jeg synes diskanten i M65'ene blir litt vel skarp/skrikete når man spiller høyt. Jeg gjorde et søk på forumet, og fant ut at mange hadde byttet til SEAS diskant, og var storfornøyd med det.

Jeg kjøpte disse diskantene:
    Seas H1280 22TFF (Produktdetaljer) [dynaBel AS]

Billig oppgradering, som løftet høyttalerne til et annet nivå.

Ellers synes jeg det mangler litt bass og punch, så jeg skal bestille meg XTZ 99 W12.16 sub så snart pengene kommer inn på konto.

Men hvis du bare skal ha det på et treningsrom, så er det ikke sikkert at du kommer til å savne bass/punch.

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Skjønner ikke helt hva du skal med 5.0 dersom det er til ett treningsrom. Burde du ikke heller gå for 2.0 evt 2.1?

Jeg har M65 og Pioneer vsx-919 tømmer seg raskt for krefter og skrur seg av når volumet blir for høyt. Du burde prioritere annerledes dersom du er ute etter trøkk og høyt volum.

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke det helt store behovet for senter og bakhøyttalere i et treningsrom?

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selger mine M-65 og C-5 til en billig penge dersom det kunne vært interessant. Da har du mer penger å legge i forsterker og sub.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=84994&cat=all

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er ganske stort, og tenkte da at med 5.0 kunne man få en slags "surround" eller en bedre spredning av lydkildene og bedre lyd.

kablene lurer jeg litt på, hvilken tykkelse bør disse være? 1,5mm eller 2,5mm?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •