Elendig lyd fra Logitech Squeezebox Internet radio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Elendig lyd fra Logitech Squeezebox Internet radio

Det kan godt tenkes at dette er blitt behandlet før av andre i AVForum.no - det ville være forsåvidt merkelig om så ikke hadde skjedd.

Jeg kjøpte forrig uke en Logitech squeezebox internettradio fra Lefdal (da den var på tilbud).

Den har kun ett formål hos meg, å fungere som en nattbordsradio med tilgang til BBC radio sendinger (siden jeg er britisk). Den må også kunne fungere uten at datamaskinen er påslått - litt av vitsen er å spare på strøm.

Lyden trenger derfor ikke være all verden.

Jeg bør kanskje si først at den trådfrie forbindelsen med Asus Router RT-N56U er 100% ifølge squeezeboksen selv. Firmware er oppdatert, og alt synes å fungere slik det skal, unntatt en viktig ting.

Om det skyldes selve høytaleren (noe jeg mistenker) eller har andre årsaker, er lyden så uskarp og preget av en dominerende spraking at det stundom er nesten umulig å tyde hva som blir sagt.

Dette tror jeg ikke har med overføringsnivået på 48 kbps for BBC radio 4. Den samme sprakingen ødelegger NRK-sendinger på 192 kbps. Den er også til stede når jeg bruke squeeseboksen som høyttaler for min mp3-spiller, som ellers produserer krystalklar lyd gjennom hodetelefoner eller små høyttalere.

Det jeg lurer på er om dette kan være en fabrikasjonsfeil og om andre har gjort lignende erfaringer.

God søndag alle sammen!

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som du har fått en feilvare. Har hatt min SB Radio i et drøyt halvår nå og har aldri hørt noe spraking fra høyttalerene. Enten så er det lyd, eller så er det ikke lyd..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om du har fått en radio med feil.

Har hatt Logitech sin Squeezebox-radio et par år nå, og lyden på den er overraskende bra etter min mening.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir smør på flesk dette, men som de andre sier så skal det ikke låte slik. Jeg har hatt min noen år nå, og det er som det blir nevnt, overraskende god lyd i denne.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som et mandagsprodukt, dette. Min Squeezebox Radio fungerer veldig bra - med overraskende god lyd til å være så liten og så billig. Med batteripakke har jeg musikk overalt. På badet, på terrassen, på soverommet.... Nå styrer jeg vanligvis unna alt som har lavere bitrate enn 128 kbps - men selv på 48 og 64 kbps låter det helt greit. Ingen knitring eller spraking her hos meg.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk alle sammen for svarene - det bekrefter min egen lille mistanke.

Da blir det retur for denne varen.

fortsatt god søndag!:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på her, selv om du har fått bekreftet din mistanke... har squezzebox touch, og er full av begeistring, også for radiodelen. Har stort sett utmerket lydkvalitet, så jeg støtter uttalelsene over :-)! Se frem til et nytt produkt :-)!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering. Tok med squeezeboksen tilbake til Lefdal. De koblet den til deres wifi-opplegg, og apparatet virket helt tilforlatelig!

På hjemveien kom jeg på at det var kanskje noe jeg hadde gjort feil eller glemt i forhold til routeroppsettet. Da kom jeg på det. Hadde glemt å omstarte routeren etter å ha aktivert radiofunksjonen.

Det gjorde jeg straks jeg kom hjem, og snipp, snapp, snute, plutselig virker apparatet som den skal.

Jeg burde skamme meg kanskje, men i min alder bryr man seg ikke så mye om egne tåpeligheter.

Takk for responsen likevel!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •