kan forumets brukere veilede meg litt i jakten på hjemmekino oppsett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kan forumets brukere veilede meg litt i jakten på hjemmekino oppsett?

hei. da har jeg fått tillatelse fra min bedre halvdel til å pynte stua med ett hjemmekinooppsett, og budsjettet mitt er visstnok 20000, men kan alltids strekke meg 2,3000 over om jeg kjøper en blomsterbukett
    men så er det bare det at jeg er litt rådvill, har for det meste sett på hfk og soundgarden, og de har flere hjemmekinosett som for meg ser greie ut.. her er noen linker, og så kan dere kanskje hjelpe meg litt på vei?
    DALI ZENSOR 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben
    DALI LEKTOR 6 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben
    System Audio Saxo Høyttalerpakke - Sort høyglans
    JBL ES90 Høyttalerpakke - Kirsebær
    Klipsch 5.1 hjemmekinoanlegg - Elkjøp
    receivere jeg har kikket på:
    Marantz SR5006 surroundreceiver - Sort
    Pioneer VSX-LX55 Surroundreceiver - Sort

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er langt fra noen ekspert og har ikke all verden erfaring, men personlig ville jeg vurdert det Klipsch-settet du linker til og så matet det med en receiver fra Yamaha.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer også og kjøpe klipsch rf82 og klipsch sin 12"sub, sammen med en god receiver for å følge på med center og bakhøyttalere senere, men hvilken receiver bør jeg gå for?

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel forholdsvis stor enighet om at Yamaha recivere passer godt til Klipsch

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av per sigurd
    vurderer også og kjøpe klipsch rf82 og klipsch sin 12"sub, sammen med en god receiver for å følge på med center og bakhøyttalere senere, men hvilken receiver bør jeg gå for?
    Onkyo eller Yamaha er vel de flest folk har på Klipsch

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha også Rf82. Rc62 eller evnt rc64 hvis du skal smøre på litt.

Kan blant annet se litt av det i oppsettet mitt i signaturen på linken.
    ___

I forhold til sub så er klipsch sine gode men du kan ta å titte litt på xtz sine også. Meget gode subber og ikke minst god pris. Fås i 10 og 12".
    XTZ 99 W12.16 Pianolakk 12" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kona! Bra med en bedre halvdel med forståelse for filmglede.

Et par ting:

1. Du må tenke på hvor stor stua di er. Trenger du så store høytalere som RF 82? De trenger i såfall plass, og fyller lett en stue på 30 kvadratmeter.

2. Husk at ca 70% av lydsporet på en film går til centerkanalen. Det er derfor viktig å dimmensjonere den riktig. Går du for RF 82 vil jeg personlig krysse fingrene for at du kjøper en RC 64 og ikke noe mindre. Det går fint å kjøre en RC 62, men det er da et kompromiss (i allefall i mine ører).

3. Elektronikken er viktig. Du får kjøpt Yamaha sine utgåtte modeller for spottpris på AVShop nå. RX-V3067 kostet 19K for 2 år siden, og selges nå til 8K. Verdt en titt kanskje? Går du for et oppsett som trenger litt kraft er det greit å legge litt ekstra i en god reciever i allefall.

4. Når du har funnet ut hva du vil ha, anbefaler jeg deg sterkt å søke opp kringlyd sin kalibreringstråd her på forumet. Et godt kalibrert anlegg til 20 lapper kan spille helt vilt bra, men det er liten vits i å kjøpe et kanonanlegg uten å legge tid i kalibreringen.

Og så må du jo finne ut av hva slags lydsignatur du liker da. Hør på de oppsettene du ønsker, og ta et valg utifra hva som knurrer best i dine ører. Der er jo til syvende og sist du og familien din som skal smile til slutt! Lykke til, kamerat!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •